PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۸۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کیهان ورزشی-

به شهادت واقعیت ها ،همه دست اندرکاران ومسئولین دريافته و می دانند که ورزش عرصه ای است باز وعملکرد مدیران آن خیلی زود به قضاوت گذاشته می شود.

با توجه به این که روند انتخاب مهندس کیومرث هاشمی با گذشت بیش از دوسال عجیب وبحث برانگیز در ورزش به طول انجامید . لازم دیدم که نکات هفتگانه ای را در مقوله مسولیت ایشان یادآوری کنم :

الف : امروز سرپرست وزارت ورزش و جوانان به حق می تواند، مدعی باشد که یک " مدیر ورزشی " است که در سی سال گذشته مدیریت را از معلم ورزش درشهر کوچک آغاز وبتدریج وبا لیاقت مدارج ترقی را در بخش های مختلف ورزش از معاونت قهرمانی تا ریاست کمیته ملی المپیک تجربه کرده است. اما او باید بداند،  مسولیت جدیدش با شرایط به وجود آمده بسیار مهم و قابل مقايسه با مسولیت های گذشته‌اش نیست! گرچه اگر از ابتدای دولت سیزدهم معرفی می‌شد ، حتما کار آسان تری در پيش داشت. ولی جامعه ورزش از ایشان انتظار بجا وبه‌ حقی دارد تا اوضاع را بهبود بخشد وبا ایجاد تغییرات در مدیریت ها، دیدگاه‌ها ،روش ها وعملکرد ها در این عرصه، طی یک برنامه ریزی چند سویه ودقیق ورزش را به سمت درستی پیش ببرد تا با امیدواری به آینده ای نه چندان دور فاصله ما با کشورهای پیشرفته ورزش کم وکم تر شود.

ب : مساله مهم دیگر برخورد و برکناری مدیران" تحمیلی " ، انتخاب هرچه بهتر و سریع تر معاونت پارلمانی و حقوقی وبلاتکلیفی اغلب فدراسیون ها واداره آن توسط " سرپرستان موقت " است که چه زيان های آشکار و پنهانی از داخل و خارج برپیکر ورزش ما وارد نکرده است!
به همین دلیل می توان بر این پیشنهاد مشخص تاکید کرد که به جاست اولویت کاری جناب مهندس هاشمی سروسامان دادن به این فدراسیون های بدون رئیس  باشد. به ویژه سه فدراسیون پایه ژیمناستیک، سوارکاری و دوومیدانی  که از دیرباز یک عده افراد شناخته شده وهمواره فرصت طلب که تنها منافع شخصیت شان را در راه رسیدن به قدرت می دانند ودر نهایت ناشایستگی روی این رشته های مادر " چنبره " زده اند! این افراد آن چنان شناخته شده هستند که نیازی نیست، اسامی شان در این جا بیاید، اينان رایزنی وتحرکاتی را آغاز کرده اند تا با برگزاری یک انتخابات مهندسی شده کماکان به منافع شخصی خود برسند!
مهندس هاشمی باید نظارت و نگاهی دقیق به این سه فدراسیون پايه داشته وتلاش کند با مدیریت ، انتخابات آن ها را در یک زمان مناسب ودر یک فضای سالم‌ برگزار کند.

ج : در ضمن کسی باید مسولیت دفتر امور مشترک فدراسیون ها وبرگزاری انتخابات فدراسیونها رابر عهده گیرد که با ضرورت زمان واهمیت ریز مسائل فدراسیون ها کاملا آشنا باشد.  بدیهی است که دود این بی توجهی در این مسولیت مهم به‌ چشم مجموعه ورزش کشور ونیز در سطح ملی فرو خواهد رفت.

 د : بازیهای آسیایی هانگژو بزودی در کشور چین برگرار می شود واز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید برای حضور مقتدرانه در آن آماده شد.
کاروان ورزشی اعزامی ایران باید دراین مسابقات دست کم از عنوان ششمی خود در بازی‌های آسیایی اندونزی دفاع کند. درواقع تیم های ایران که قرار است در این مسابقات شرکت کنند ،باید از هر نظر آماده ومقتدر ظاهر شوند.
بدیهی است که آشفتگی در برنامه ریزی وعدم نظارت در این مدت می تواند، شکست تلخی رابه کاروان کشورمان تحمیل کند! وآن وقت آقای هاشمی بی گناه باید منتظر سوالات متعدد وبازخواست نمایندگان محترم مجلس در زمان معرفی خود به مجلس باشد.

ه : سرپرست وزارت ورزش و جوانان تنها می تواند با ایجاد ارتباطی منطقی، نزدیک، عاطفی والبته با لحاظ کردن خواست های منطقی و نیازهای ورزشکاران که برخی از آنان به دليل بدقولی ها در شرایط مطلوبی از لحاظ روحی و روانی نيستند، ضمن فراهم آوردن اسباب دلگرمی قهرمانان مدال آور، پیشاپیش زمینه های عینی و ذهنی برای موفقیت آنان را بستر سازی کند.
قهرمانانی که در رشته های مختلف ورزشی زحمت کشیده ، سختی، رنج ودشواری های بسیاری راتحمل کرده اند وبا قدرت و دلاوری در مسابقات آسیایی، جهانی والمپیک برای جمهوری اسلامی ایران افتخار کسب‌ کرده اند و می توانند پیروزی های درخشانی رادر مسابقات آسیایی هانگژو به دست آورند.

و : باور کنید درصورت رسیدگی به درخواست های به حق ورزشکاران مدال آور وپرداخت مطالبات وپاداش های عقب افتاده آنان وبا شناختی که از روحیه ملی و میهنی آنان سراغ داریم به این یقین می رسیم که نمایشی متفاوت تر وبهتر از گذشته در کشور چین ارائه خواهند داد.

ز : کارشناسان آگاه و فهیم ورزش می دانند از جمله آفت های فوتبال کشورمان حواشی آزار دهنده فراوانی است که مثل  خوره به جان این رشته افتاده است!

این حواشی آزار دهنده در فدراسیون وباشگاه هاناشی از عوامل تنش زایی است که در صورت بی توجهی وعدم رسیدگی به آن می تواند، همچون گذشته بر متن فوتبال کشورمان تأثیر مخرب بگذارد وترمزی شود در حرکت های این رشته پر مخاطب!

از سوی دیگر با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، انتظار می رود سرپرست وزارت ورزش و جوانان در جهت آسیب شناسی فوتبال و حضور مقتدرانه تیم ملی، کارگروهی زبده را به کار گیرد  ، تا تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بدون کوچکترین دغدغه راهی قطر شود.

   *محمدرضا تهرانی (مسول کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی)

برچسب ها: کیومرث هاشمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار