PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
زبان سرخ
فقط مانده بود این بابا ، ذرّت پرت کند!

وقتی بسکتبالِ تهی شده از عاشق و لایق، به دست مشتی غاصب و کاسب بیفتد، فرجامش همینی می شود که می بینید؛ کار به جایی می رسد که  آن «بچه زاغول» هم (که هنوز مُهر انتصاب بحث برانگیزش خشک نشده ) با اِشراف بر سربالا رفتن آب ، آواز ابوعطا سر داده  و در گعده های خصوصی که اخبار آن با جزئیات به گوش ما می رسد، علیه برخی از رسانه ها [خاصه کیهان ورزشی]  سمپاشی و البته ذرّت پرت کرده که : «آقا ، ولشون کن ؛ بذار هرچی میخوان بنویسن ؛ اصلا کی مطالب اینها رو میخونه ؟! و ... »
«بچه زاغول» تازه از گرد راه رسیده که یاد نگرفته موقع نام بردن از پدر رسانه های ورزشی ایران دهانش را آب بکشد ، احتمالا خبر ندارد «مشاور غیر رسمی فدراسیون» که همکار تلویزیونی او نیز هست و این روزها نزدیک ترین فرد به «رئیس جوان» شده و  با هم «دیزی دونفره» تناول می کنند، هرهفته و بدون استثناء  (قبل از چاپ مجله ) پدر «زبان سرخ نویس» را در می آورد تا قبل از سایرین و روی کیوسک رفتن قدیمی ترین مجله ورزشی ایران ، به مطالب آن دسترسی پیدا کند ! یا به طور قطع نمی داند که کارفرمایش یعنی سینا معتضدی (مدیر جوان و محترم شبکه ورزش) همان ابتدای قبول سِمَت ، چندین جلسه مشورتی را با نویسندگان کیهان ورزشی برگزار کرد تا راهبرد جدیدی را برای این شبکه تلویزیونی ترسیم کند ، آن وقت ...
سوگمندانه ، فعلا زمانه همین تازه به دوران رسیده ها و خبرنگاران نورچشمی است تا خوراک فکری «مشاور غرب آسیا» را تامین کنند و با خط کشی«رسانه خودی» و «رسانه غیر خودی» بیش از پیش بر طبل نفاق بکوبند ؛ همان هایی که به واسطه ارتباطات گسترده مافیایی در برخی از رسانه های دم دستی و زرد تلویزیونی اقدام به باج خواهی کرده و هنوز ساکشان را زمین نگذاشته ، عازم یک سفر دیگر بین المللی شده و به «هدیه ماندگار» فدراسیون ها ، منجمله بسکتبال بدل گشته اند !
 از «جیم.دال » که در کنفرانس مطبوعاتی فرمایشی چند روز گذشته اش ، خودش را ملزم می دانست که به رسانه های رسمی کشور پاسخگو باشد (!) و خبرش را داریم که به واسطه انتقادات صریح روزنامه کیهان و مجله کیهان ورزشی از سوی دفتر «معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان»مورد بازخواست قرار گرفته ، تقاضا می کنیم که هرچه سریعتر واکنشی جدی را در این خصوص داشته باشد .
پاسخگو باشید که چطور در تمام سطوح و رده ها، بسکتبال ایران را به یک بازنده محض تبدیل کرده و با استخدام افراد «معلوم الحال» هر روز این رشته ورزشی را بیش از پیش به محاق می برید ؟ به چه زبانی بگوییم که از «سرپرست لاستیک فروشی»، «صدرنشین خالی بندها»، «بوقچی رسانه ای»، «دلال اجرایی»، «آنالیزور استقبال و بدرقه » و بالاخره «پسرک جک سوار» که شنیدیم در یک اقدام محیرالعقول دیگر، برادرش را هم به مدیریت تالار بسکتبال آزادی گمارده اید، آبی گرم نمی‌شود؟! بیچاره «قهرمان» و «سیّد» که به جز «پسرک جک سوار» باید برادرش را هم تحمل کرده و خرده فرمایشات او را به جان بخرند و...!
خواهشاً ، التماساً ، عاجزاً این را هم آویزه گوشتان کنید که ما به دنبال گرفتن پُست و مقام از فدراسیون شما نیستیم و فقط برای اعتلای بسکتبال است که قلم می زنیم ، لطفا این قدر به این و آن پیغام و پسغام اغواگرانه ندهید ! کافی است کمی افق دیدتان را وسیع تر کرده و باور داشته باشید که همه مثل برخی دور و بری های شما نیستند که با پیشنهاد یک سِمت یا مسافرت خارج از کشور و گرفتن حق حساب ، به حُرّیت شان یک نقطه اضافه کنند و آدم شما شوند !
پی نوشت: همین جمله رئیس جمهور را سرلوحه کاری مان قرار می دهیم  و خلاص . سید ابراهیم رئیسی همزمان با ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه های ایران با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مدیران و مردم هستند، از رسانه ها خواست در جهت تنویر افکار عمومی تلاش کنند.
حیف است این را هم ننویسیم ؛ علیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی) جمله قصاری دارد که باید با طلا نوشت. او می گوید : «اگر روزی تیراژ کیهان ورزشی فقط به یک نسخه تنزل پیدا کند، باز هم اثرگذاری اش را خواهد داشت و خار چشم خیلی ها  می ماند ».

* کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار