PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری دیدار تیمش برابر ذوب‌آهن صحبت‌های مهمی را انجام داد.
 یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا گفت:به نام خدا، قبل از هرچیز عذرخواهی می‌کنم بابت تاخیری که به وجود آمد. سلام می‌کنم خدمت شما و امیدوارم فردا بازی خوبی برای ما باشد، روز خوبی برای ما باشد. بازی حساسی است و همه بازی‌هایی که ما در لیگ برتر انجام دادیم - دیروز هم با بچه‌ها صحبت کردیم - مثل یک فینال است و هیچ فرقی با فینال جام حذفی و بازی آخر لیگ برتر نداشت. باید سعی کنیم امتیازات را جمع کنیم و سال سختی است برای قهرمان شدن. باید انرژی و انگیزه زیادی داشته باشم تا این روند را ادامه دهیم. بازیکنان هم انصافا علی رغم مشکلاتی که دارند، خوب تمرین می‌کنند و تمرکز خوبی دارند و انگیزه آن‌ها فراتر از حد تصور است.

وی درباره ذوب آهن گفت: آن‌ها هفته قبل نشان دادند تیم باکیفیتی هستند و مربی خوب و بازیکنان جوان و سرعتی خوبی در حمله دارند. روز سختی برای ما خواهد بود. از آن طرف نبود هواداران و تماشاگران عزیز، می‌تواند مزید بر علت باشد. چون وجود آن‌ها انرژی خوبی به ما می‌داد و نبودنشان قطعا به ضرر تیم ما خواهد بود. اینکه چه موقع و کِی قرار است هواداران ما به ورزشگاه بیایند واقعا خبر نداریم و شروع سال با عدم حضور تماشاچی‌ها همراه است و این یک نقطه ضعف بزرگ برای فوتبال ما و کسانی است که باعث و بانی این اتفاقات شدند. هنوز زیرساخت اولیه برای حضور تماشاگران بعد از سال‌های زیاد، نتوانستند به وجود بیاورند. فقط اسمی از مدیریت داشتند و هیچ کاری برای فوتبال و ورزش نکردند. همیشه به بازیکنان می‌گویم بازی بعدی، حساس‌ترین بازی عمر شماست، امیدوارم بازیکنان هم عملکرد خوبی داشته باشند.


گل محمدی افزود: ببینید به خدا چیز‌هایی که می‌گویید را اولین بار است می‌شنوم. اصلا به این که چه رکوردی می‌زنیم و چه رکوردی ثبت می‌شود فکر نمی‌کنیم. باید متمرکز برای برد در بازی فردا باشیم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و قابل پیش‌بینی نیست. یک چیزی را خیلی مطمئنم، بازیکنان ما با انگیزه بالا وارد زمین خواهند شد و امیدوارم تلاششان نتیجه بدهد.

وی گفت: درباره بازیکنان جدا شده صحبتی ندارم، اما یاسین در این چند بازی نشان داد کیفیت و انگیزه بالایی دارد. اما کار زیادی دارد و باید سرسختی بیشتری در بازی داشته باشد و بتواند کیفیتی که دارد، نشان دهد. ما این فضا را برای او مهیا خواهیم کرد و ما این فضا را با تمرینات برای او در نظر خواهیم گرفت. خودش هم باید اراده داشته باشد که به سطح اول فوتبال ایران برسد. ما بازیکنی را اضافه خواهیم کرد که بدانیم به تیم کمک می‌کند. اینکه از سر ناچاری مهاجم خارجی بخریم، تجربه خوبی برای ما نبوده و باید بازیکنی بخریم که بار از روی دوش تیم بردارد. ما همچنان دنبال این هستیم که اگر بتوانیم (دو بار تکرار)، مهاجم خارجی بخریم. ما محدودیت داریم برای خرید بازیکن و این سقف اجازه نمی‌دهد که بازیکن موردنظر را بخریم. نیم نگاهی داریم و دنبال این هستیم که تیم را در خط حمله تقویت کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره جذب گلر بزریلی گفت: فعلا منتفی است. نگران هستیم، اما دو جوان خوب داریم در تیم که البته بی تجربه هستند. نام یک مهاجم را به باشگاه دادم که بند جدایی او خیلی زیاد بود و این اتفاق نیفتاد. نگاهی که در کشور‌های عربی به فوتبال هست با نگاهی که مدیران ما دارند، خیلی متفاوت است. آن‌ها به فوتبال به عنوان یک صنعت و پدیده اجتماعی نگاه می‌کنند که باعث نشاط، شادی و انگیزه در جوانان می‌شود. اما نگاه ما گذرا، از بالا به پایین و با منت به فوتبالیست‌ها است. می‌گوییم شما پول زیاد می‌گیرید و چند وقت پیش هم یکی از این رسانه‌ها در مورد فوتبالیست‌ها و باشگاه پرسپولیس و استقلال، کلماتی مثل مفت‌خور استفاده کرد. آن‌ها آدرس اشتباه می‌دهند. فوتبالیست و ورزشکاران نان حلال می‌خورند، سخت‌ترین کار در جامعه فوتبال بازی کردن است. کسی که این مطلب را نوشته، اگر ده دقیقه توانست اینطوری ورزش کند، مطلب بزند.

وی در ادامه درباره برخی مطالب منتشر شده گفت: شما اصلا حق نداری به فوتبالیست‌ها توهین کنی، من انتظارم از آقای تاج، کشوری‌فرد، قنبرزاده و... این است که از فوتبالیست‌ها دفاع کنند. الان این حرف‌ها را می‌زنند و بعد حرف‌های زشت‌تری می‌زنند. شما متولی فوتبال هستید و باید از حق فوتبالیست‌ها دفاع کنند. مدت حضور در پشت میز را ول کنید، به خدمتی که می‌کنید نگاه کنید. اجازه ندهید در مورد فوتبالیست‌ها اینطور بی ادبانه صحبت کنند. این حق فوتبالیست‌ها نیست. ما مفت‌خور نیستیم، مفت‌خور کسی است که از منابع و ثروت مردم دزدیدند و در کانادا و آمریکا زندگی می‌کنند. از آن‌ها بنویسید، آدرس اشتباه ندهید، ما هرکداممان ۳-۴ خانواده را نان می‌دهیم و حمایت می‌کنیم. همه اهالی فوتبال باید متوجه باشند که این افراد می‌خواهند ریشه فوتبال را بزنند و نشاط را از مردم بگیرند. دوست دارند همه مردم ناراحت باشند و گریه کنند. آن‌ها همین افراد هستند.مدیران فدراسیون، شما هم حرف بزنید، چرا از حق فوتبالیست‌ها دفاع نمی‌کنیم؟ مربیان، فوتبالیست‌ها بیایید حرف بزنید. من عصبانی شدم این مطلب را خواندم، اگر می‌دانستم چه کسی این را نوشته، برخورد بدی با او می‌کردم. حواستان را جمع کنید.

وی در پاسخ به صحبت‌های خبیری و با کنایه به درویش گفت: مشکلی حل نشده. کماکان ادامه دارد. الان هم قبل از بازی دوست ندارم زیاد در مورد این مسائل صحبت کنم. صحبت‌هایی که دیدم برخی مدیران باشگاه درباره مشکلات داشتند، برای الان نیست و باید چند ماه پیش این صحبت‌ها را می‌کردید و می‌گفتید فلان باشگاه بودجه بیشتری دارید. مشکلات کنونی پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود. الان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و ارتباطی هم با مدیران نداشتم که بپرسم ببینم به کجا می‌رسد. بازیکنان ما بعد از بازی تراکتور بعد از مدت‌ها در مورد مشکلاتشان صحبت کردند. آپشن جزوی از قرارداد است اگر قهرمان شوید، خب اگر قهرمان نشوید که نمی‌گیرید. اینطور نگویند که آپشن تیم اضافه است. خیلی از تیم‌ها هستند برای اینکه یکی از این جام‌ها را بگیرند، حاضرند صد‌ها میلیارد هزینه کنند. آن‌وقت ما قهرمان شدیم باید در سرمان بزنیم که نتوانستیم آپشن را بدهیم.

وی درباره احتمال بازی با سه دفاع گفت: من همچین نظر و تصمیمی ندارم که با سه دفاع بازی کنم. گئورگی [گولسیانی]جزو برترین بازیکنان از نظر فنی و شخصیتی بود. اینکه دو بازی به میدان نرفته، اینطور نیست که او را فراموش کنیم. ما روی بازیکنان جوانمان هم حساب بازی کردیم و برای این بازی‌های سخت احتیاج به همه بازیکنان داریم. از بودن گئورگی و سایر بازیکنانی که برای قهرمانی تلاش کردند، خوشحالیم و حالاحالا‌ها کار داریم.

سرمربی سرخپوشان درباره شایعه بازگشت عیسی آل کثیر به این تیم گفت: نه نه، همچین صحبتی نشده. وقتی هیچ پیشنهاد و صحبتی نیست من اصلا در این باره فکر نمی‌کنم.

وی درباره لیگ قهرمانان آسیا و رقبای قدرتمند آنجا گفت: تیم‌های قوی و خوبی هستند. وقتی سید چهار را با سید یک مقایسه کنید، فرقی ندارد. سختی زیادی در گروه‌ها هست و مطمئنم با دشواری خاص خودش روبرو خواهیم بود. ما انگیزه زیادی داریم، هرچند که به لحاظ امکاناتی به گرد پای آن‌ها نمی‌رسیم، اما از لحاظ تعصب و غیرت دو بار توانستیم به فینال برسیم و امیدوارم بازهم با تیم‌های خارجی روبرو شویم.

گل محمدی در پایان گفت: فوتبال هیچوقت برای مسئولان اولویت نبوده که از لحاظ ساختار و امکانات بهتر شود. فقط دنبال این هستیم لیگ برگزار شود و تمام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها