PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتبار پاداش های عقب افتاده تأمین شده است که۳۳ میلیارد آن سهم کشتی گیران است.
کیهان ورزشی- 

کیومرث هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی و دیگر طرح‌های این فدراسیون اظهار داشت: امیدوارم حضور قالیباف در بین جامعه ورزش به رفع دغدغه‌های ورزش کمک کند. اگر ورزشکار و مدال‌آور ما می‌رود پرچم کشور را به اهتزاز درمی‌آورد باعث غرور و انسجام مردمی می‌شود. باید از ظرفیت ورزش استفاده کنیم. ما در عرصه ورزش قهرمانی در رقابت‌های مختلفی حاضر می‌شویم. این نشان‌دهنده عملکرد فدراسیون‌هاست اما آنچه نشان‌دهنده عملکرد دولت‌هاست بازی‌های آسیایی و المپیک است.

وی افزود: ما در المپیک ۱۷ دوره حاضر شده‌ایم. از مجموع مدال‌های ما کشتی ۶۲ درصد را به دست آورده است. یا در بازی‌های آسیایی که ۳۸ رشته اعزام می‌شوند حدود ۲۶ درصد مدال‌ها سهم کشتی بوده است. وقتی می‌گوییم سهم کشتی این مقدار است باید در بحث زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد. در سطح کشور ۵۴ سالن کشتی را در دست احداث داریم که نشان‌دهنده توجه دولت است اما بحث اعتبارات مورد گلایه آقای دبیر است. ما ۴۸۳ سالن کشتی داریم و وزارت آموزش و پرورش نیز ۲۱۰ سالن اختصاصی کشتی دارد که ظرفیت خوبی است. اگر کشورهای صاحب کشتی بخواهند به این شکل جلو بروند به سمت حذف کشتی از المپیک پیش می‌رویم، بنابراین باید در جذب استعدادها گام‌های جدی برداشته شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه به استعدادپروری در کشتی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی دنبال این هستیم شهرهای طلایی را ایجاد کنیم؛ به این معنا که شهرهای دارای پتانسیل برای کسب مدال‌های طلای جهانی و المپیک مورد توجه قرار گیرند. ما در ۴۰۰ شهر کشور سالن کشتی داریم. مثلا تکواندو در میانه که پتانسیل بالایی دارد باید مورد توجه جدی باشد. نمی‌شود همه هیات‌های ورزشی را یکسان ببینیم. بنابراین دنبال افزایش هیات‌های ورزشی نیستیم. در کشتی جویبار، آمل، اندیمشک، ایذه، بهبهان و ... را داریم که باید در بحث زیرساخت‌ها مرود توجه جدی قرار گیرند.

سرپرست وزارت ورزش با قدردانی از اقدامات دبیر در بحث زیرساخت‌های کشتی گفت: این اقدامات به ما کمک زیادی می‌کند. ما باید برای میزبانی مسابقات تک‌رشته‌ای حرکت کنیم. همین میزبانی ارومیه از مسابقات والیبال شور و شوق زیادی را در این استان به وجود آورد. ما به دنبال این هستیم هر ماه یک بار به طور میانگین میزبان مسابقات ورزشی بین‌المللی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به کمک مجلس نیاز داریم. نیاز است از طرف ریاست مجلس به موضوع اعتبارات ورزشی توجه جدی شود. مسیری را هم دنبال کردیم تا از ظرفیت بخش خصوصی مخصوصا قهرمانان و پیشکسوتان برای تامین زیرساخت‌ها استفاده کنیم. در کمیسیون تلفیق مصوب شد که ریاست فدراسیون شغل نیست. امیدوارم این موضوع در مجلس به تصویب برسد. یک دسته از فدراسیون‌ها مثل پزشکی-ورزشی یا دانش‌آموزی و دانشگاهی با سایر فدراسیون‌ها مثل کشتی نمی‌توانند یکسان باشد. ما دنبال این هستیم اساسنامه تخصصی هر فدراسیون را به تصویب برسانیم تا در ورزش دنیا به چالش نخوریم.

سرپرست وزارت ورزش خطاب به قالیباف گفت: بیشتر دغدغه و نگرانی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی بحث پرداخت‌نشدن پاداش‌ها بود که رییس‌جمهور دستور تخصیص ۱۴۱ میلیارد تومان را در همین رابطه دادند و قرار است ظرف یکی - دو روز آینده به حساب وزارت ورزش واریز شود. در این میان سهم کشتی ۳۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان است. به دنبال این هستیم قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی در مراسمی این پاداش به ورزشکاران پرداخت شود تا شرمنده آنها نباشیم.
برچسب ها: کیومرث هاشمی ، کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار