PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی توضیحاتی را بیان کرد.
کیهان ورزشی- 

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست خبری وزنه برداری در کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: این جلسات را گذاشتیم که مسئولین با اصحاب رسانه بحث‌ها را منتقل کنند و انتظار داریم دو طرف با سعه صدر رفتار کنند. در نظر داریم در آستانه اعزام اخبار و اطلاعات پر انرژی را به جامعه بدهیم و انگیزه ورزشکاران را بیشتر کنیم تا بدانند در کنارشان هستیم.

وی افزود: جلسه ستاد عالی با حضور کیومرث هاشمی و خسروی‌وفا و غفور کارگری و همه عزیزان و معاونان وزارت و کادر سرپرستی برگزار شد و آخرین گزارش کاروان ارائه شد. در خصوص چند رشته صحبت‌های نهایی انجام شد و دو رشته تعیین تکلیف شد و بقیه با مشورت هیات اجرایی تصمیم گیری می‌شود.

هاشمی در ادامه گفت: در مورد تعداد وزنه برداران قرار بود بعد از عربستان تصمیم‌گیری شود. در جلسه دیروز با خسروی‌وفا با توجه به المپیکی بودن این رشته و استفاده از نیروهای جوان قرار شد با ترکیب 7 مرد و 3 زن به بازی‌ها بروند و امروز در جلسه ستاد هم کسی مخالفت نکرد. در مورد مربی بانوان اصلاحیه انجام شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت حضور ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: در مورد ژیمناستیک با سعه صدر دوستان قرار شد لایسنس ورزشکاران مشخص شود. با رئیس سابق صحبت شد اگر نهایی شد 4 نفر اعزام شوند و اگر نشود ممکن است ژیمناستیک را در این بازی‌ها نداشته باشیم که اگر این اتفاق بیفتد برای این رشته بسیار بد است و در تلاشیم تا این اتفاق تا دو سه روز دیگر بیفتد. اسکیت سرعت، سوارکاری و تیراندازی فردا در هیات اجرایی تصمیم گیری می‌شود. کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک بوده و گفتند تصمیم‌گیری از اختیارات کمیته است و از تصمیم ما حمایت می‌کنند. اسامی تا فردا نهایی می‌شود و تعداد نفرات کاروان به 515 تا 520 نفر می‌رسد.

مناف هاشمی در مورد اعزام ماساژور به همراه تیم های ورزشی به بازی های آسیایی گفت: کشتی و برخی رشته‌ها در پیش بینی‌های خودشان بود. در برخی رشته‌ها پیش بینی نشده و این مشکل تمام کشورهای حاضر در هانگژو است. رشته‌هایی که ظرفیت دارد با امکانات فنی آن را جبران می کنیم.

وی با اعلام تصویب کمک هزینه به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و حتی پارالمپیک بیان کرد: در نشست امروز پرداخت کمک هزینه ورزشکاران به مبلغ 20 میلیون تومان به تمام ورزشکاران اعزامی به آسیایی، پاراآسیایی و حتی پارالمپیک که لیست آن تا فردا نهایی می‌شود به همراه کادرهای فنی‌شان مصوب شد که پرداخت کنیم. این لیست حدود 450 ورزشکار ما در مجموعه کمیته و نزدیک به 300 نفر در پارالمپیک را شامل می‌شود که ظرف این هفته پرداخت شود تا دغدغه مالی کاهش یابد تا بتوانند با انگیزه بالا در مسابقات شرکت کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی درخصوص نماینده تیم سرپرستی تیم امید که به گودرزی داده شده، علت این تصمیم و این که آیا درست است یا خیر گفت: به دنبال کمک هستید یا چالش؟ ما تمام 28 فدراسیون و 32 رشته اعزامی را به 6 گروه تقسیم کرده‌ایم. این 6 گروه اطلاعات و اردو و نیازهای ورزشکاران و یا ارتباط برقرار کردن با سرپرست توسط گودرزی انجام می‌شود و به این معنی نیست که تمام اختیارات این ورزشکاران به دست ایشان باشد. برای رفع نیازمندی‌ها به یک واسطه نیاز بود. به این مفهوم نیست که یک نفر از یک رشته دیگر به فوتبال آمده است. گودرزی عضو هیات اجرایی است و علاقه‌مند به کمک بود و ما هم قسمتی از کار را به او سپردیم. این نیست که بخواهد انگیزه تیم امید را کم کند. او یک مدیر ورزشی است و سال ها رئیس فدراسیون بوده و حتما تجربه لازم برای رفع کمک ها دارد. ما تقسیم کار داخلی انجام دادیم و این تصمیم را گرفتیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار