PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: عاشق استقلال هستم ولی معتقدم که چارچوب کاری باید حفظ شود.
کیهان ورزشی-

جواد نکونام در خصوص شرایط تیم استقلال، اظهار داشت: واقعیت این است که بعد از استراحت به خاطر وقفه لیگ تصمیم به صحبت نداشتم. نقل و انتقالات تمام شده و هرچه سعی کردیم شرایط را مهیا کنیم، نشد. باید از حق خودم و هواداران دفاع کنم. اگر حرفی می‌زنم به خاطر تیمم و هواداران است. مشکلی با کسی نداریم ولی با اتفاقاتی که افتاد باید صحبت‌‌هایی انجام بدهم.

وی افزود: خطیر مدیر جوانی است و در اولین باشگاه، در باشگاه بزرگی است و می‌خواهد موفق شود. با لیستی که به او دادم اگر از اوا می گفت بدهی داریم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم هیچ اتفاقی پیش نمی‌آمد. قرار بود صداقت داشته باشیم و کار را جلو ببریم. مشکلی با هم نداریم. بحث مالی وجود دارد که او باید تعهداتش به بازیکنان را انجام بدهد. حتی به جایی رسیدیم که گفتم با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم اما دلخوریم از این است که نمی‌توانیم بازیکن بگیریم.

۵  میلیارد از قراردادم را کم کردم، ۱۰میلیارد دیگر هم کم می‌کنم

سرمربی استقلال گفت: در جلسه‌ای که داشتیم گفت بازیکن می‌گیریم. خارجی هم می‌گیریم ولی وقتی بازیکن را می‌بینم، چندین بار با او صحبت می‌کنیم بعد می‌گویند بازیکن نمی‌توانیم بگیریم و پول نیست یعنی اتفاقی دارد می‌افتد. عمرم را در این فوتبال گذراندم و هرکسی کاری کند می‌فهمم. او می‌گوید مشکلات را درک نمی‌کنم اما درک کردم که قراردادم را ۵ میلیارد کم کردم. حتی حاضر شدم به خاطر یک کار دیگر ۱۰ میلیارد دیگر هم کم کنم. هنوزم سر حرفم هستم. فقط بحث بازیکن است و من موفقیت تیم را می‌خواهم.

سقف قرارداد را فقط استقلال رعایت می‌کند

وی افزود: خطیر هم می‌خواهد برای شرایط مالی، آنچه خودشان برای باشگاه صلاح می‌دانند مانند سقف قرارداد که هیچ کس رعایت نمی‌کند را ما رعایت کنیم. الان شرایط ما را کدام باشگاه لیگ برتری دارد؟ تیم‌هایی که نیاز نیست من بگویم. بازیکنان ما از سال قبل حداقل هنوز ۴۰درصد طلبکار هستند. امسال قراردادهای کادر و بازیکنان پرداخت نشده، گله و صحبتی نداشتیم ولی در مورد بازیکن هواداران از من توقع دارد. نتیجه می‌خواهد. در مورد یک تیم بزرگ صحبت می‌کنیم نه تیم معمولی، نتیجه هم به ساق پای بازیکنان بستگی دارد. در فوتبال بازیکن نتیجه را تعیین می‌کند. مربی تا یک جا هست. خطیر گفت استقلال اگر شرایط خوبی داشت به من و شما نمی‌دادند ولی اینطور نیست. به من می‌دادند. ۳سال قبل هم با استقلال مذاکره کردم. پارسال هم تا پای قرارداد با آجورلو رفتم ولی با تعهدی که به فولاد داشتم و شرایطی که بود ترجیح دادم آنجا بمانم. واقعا همکاری با آجورلو را اشتباه کردم از دست دادم. 

۳ سال پیش می‌خواستند استقلال را به من بدهند

نکونام تصریح کرد: آجورلو قبلا مدیر من بوده، دوست من است و در این فوتبال زحمت کشیده ولی من ۳ سال پیش برای استقلال صحبت کردم. دوست ندارم اسم کسی را بیاورم.  پارسال هم همینطور بود. خطیر گفت خارج از چارچوب حرف بزنم جریمه می‌شوم. همه صحبت من در چارچوب فوتبالی است ولی او قبل، وسط و بعد بازی علیه من حرف نزند و انتظار نتیجه داشته باشد. نتیجه با بازیکن باید بگیرم. او می‌گوید نتیجه هم نگرفتی کارهایی می‌کنیم. پس اینکه تیم چهاردهم یا پنجم ششم شود پشت نکونام هستیم به نتیجه بستگی دارد. نگوییم تیم پنجم یا جهاردهم شود فرقی نمی‌کند. اگر هم اینطور است واقعاً ممنونم که حمایت می‌کند. دوست دارم در طول فصل این حمایت را ببینم ولی از آن طرف هم به مربی من بگویند بیا دستیار مربی خارجی شو، این‌ها تناقض است. من هم می‌توانم خیلی راحت دروغ بگویم. اگر غیر از راست می‌گویم بیایند بگویند درست نبوده است.

خطیر حق ندارد از مربیان دیگر در مورد بازیکن من سوال کند

وی با اشاره به مشورت مدیریت با یک مربی خارجی، گفت: من بازیکن معرفی کردم رفتند از استراماچونی یا کمکش استعلام گرفتند. استراماچونی محترم ولی اصلاً نمی‌داند من چه می‌خواهم. شاید بازیکنی بخواهم که قدش ۱.۲۰ باشد او با قد ۱.۸۰ بخواهد. شاید راست پا بخواهم. اصلاً او کاره‌ای نیست که در مورد من نظر بدهم. اصلاً خطیر به چه حقی از فرد دیگری سوال کرده، نظر فنی را من می‌دهم. اصلا حق ندارند سوال کنند من نظر می‌دهم که به تیم من بیاید. بد یا خوب باشد من جواب می‌دهم. استعلام‌های فنی را خودم گرفتم و مسئولیتش با من است.

نکونام افزود: من سرمربی تیم هستم. پس شما هنوز با مربیانی در ارتباط هستید که از آن‌ها در مورد بازیکن سوال می‌کنید. بحث فنی با من است. بازیکنانی که در تیم هستند مورد تایید من هستند. کسی نمی‌تواند به من بگوید خوب هستند یا نه، این‌ها باعث ناراحتی می‌شود. باعث می‌شود من با این همه تجربه و سابقه کاری، بیاییم بگویم چرا این اتفاقات می‌افتد. چرا روز بازی اتفاقاتی می‌افتد که من فکرهایی برخلاف استقلال کنم و ذهن من به هم بریزد.

خطیر در ابتدا نگفت نمی‌توانیم بازیکن بگیریم

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا هنگام قبول مسئولیت این تیم به شرایط آگاه بوده، گفت: همیشه شرایط باشگاه استقلال را می‌دانستم. سالی که از لالیگا آمدم کاپیتان اوساسونا و تیم ملی بودم. وقتی به استقلال آمدم این شرایط را داشتم. از بالاترین لیگ دنیا به استقلال آمدم. هنوز هم طلبکارم ولی مشکلی ندارم. بحث مالی با استقلال ندارم. از روز اول این را از مدیریت خواستم که تیمی قابل احترام ببندیم تا در لیگ برای استقلال بجنگیم. لیستی دادم اما خطیر نگفت نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. دلخوری اینجا پیش نیامد.

قرار شد بجای ۴ بازیکن، ۲ بازیکن با پول کمتر بگیریم

نکونام تصریح کرد: خطیر می‌خواهد باشگاه ما سقف را رعایت کند. صحبتی داشتیم قرار شد بجای ۴ بازیکن ۲ بازیکن بگیرم. حتی با مبلغ کمتر از آن ۴ بازیکن، از دست دادیم و قرار شد این کار انجام شود. به خودش هم گفتم ولی دفاعیه‌اش سقف قرار داد است که بودجه نداشتیم. ۵ - ۴ روز با بازیکنان مد نظر صحبت کردم و فیلم دیدیم. او گفت نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. از آن موقع مشکلات متاسفانه به وجود آمدند وگرنه همه چیز خوب بود. کارمان را انجام می‌دادیم.

هرطور فکر کنید با روح و روان من و تیم بازی شد

وی افزود: گفتم چند روز وقت گذاشتم بازیکن بگیرم. این بازیکنان را هم می‌گویید نه! اگر یک ماه قبل ۲ بازیکن خارجی می‌گرفتیم الان مشکلی نبود. الان نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. فکر کنم از آسمان پول ریخته و گفتند بروید بازیکن بگیرید. الان هم شرایط یک ماه پیش است و چیزی عوض نشده است. هرطور فکر کنید با روح و روان همه ما بازی شد. در فصل بدنسازی و پیش فصل، تمام تمرکزم روی تیم است. امسال تنها سالی است که هیچ تمرکزی روی تیمم نداشتم.

مدیر من کاری که می‌خواستم را نتوانست انجام بدهد 

نکونام گفت: مشکلاتی برایم پیش آوردند که باورم نمی‌شود.  یک ماه پیش گفتند بازیکن نگیر الان می‌گویند ۲ بازیکن خارجی بگیر! این چه کاری است؟ روح و روان تیم و بازیکن را به هم ریختند. ما می‌خواهیم حرف بزنیم می‌گویند تیم به حاشیه می‌رود. هفته قبل حرف نمی‌زدید. می‌دانم دغدغه مدیر باشگاهم، باشگاه است ولی نتوانسته کاری که می‌خواهم انجام بدهد. 

وی افزود: برای مربی باید بازیکن می‌گرفته، سقف قرار داد بود، بودجه یا اسپانسر نداشتیم من نمی‌دانم ولی الان ۲ بازیکن می‌توانیم بگیریم. یکی را گرفتیم و دومی هم بازیکنی نیست بگیریم. بازیکن خوب بخواهیم که همین الان در لیگ ایران بازی کند، نیست. بازیکن خوب اروپایی بیرون نمی‌ماند اگر هم باشد سخت است. بازیکنی در استقلال بتواند بازی کند واقعاً کم است.

قسم جلاله خوردند که برزگر بازیکن استقلال است

سرمربی استقلال در مورد اینکه پیرامون بازبکنانی مانند آریا برزگر و سعیدی فر ۲روایت وجود دارد، گفت: خدا ناظر اعمال ما است و هواداران هم خودشان قضاوت می‌کنند. می‌توانید از خود برزگر سوال کنید. با حجت کریمی، بازیکن و بازیکن نشستم قرارداد بستیم. وقتی خطیر آمد قرارداد جدید بست. بازیکن یک ماه تمرین کرده و رفته، قسم جلاله خوردند که بازیکن ما است و شکایت می‌کنیم. باید برگردد. روز بازی گفتم قراردادش ثبت شده و کارش را گرفتند. تا همان لحظه انکار می‌کردند. گفتیم بیانیه بدهید که این کار اشتباه بوده، شکایت کنید، نکردند. بعد صحبتی کردند که خصوصی است و پیش خودم نگه می‌دارم ولی بازیکن رفت. چیزهایی هست که نمی‌توانم بگویم؛ خانوادگی است.

وی افزود: خطیر می‌توانست به عنوان مدیرعامل باشگاه جواب نمی‌داد یا جواب دیگری می‌داد نه اینکه بگوید با اجازه من (نکونام)، خودم می‌گویم بازیکن عراقی را می‌خواستم ولی وقتی گفتند پول نیست گفتم بفرمایید! وقتی برای برزگر پول نیست برای او هم نیست و باید برود.

برای رفتن بازیکن زیر ۲۳ سال هزار تومان هم نگرفتیم

نکونام گفت: گفتم اگر پول است خارجی‌های مرا بگیرید و اگر نیست او هم برود‌. خطیر درست گفت‌ و من بازیکن عراقی را می‌خواستم اما چیزی را نمی‌گویم که بعدش بگویم اینجوری نبود‌‌. آریا برزگر را می‌خواستم و خودشان هم می‌دانند. با افرادی که در آن جلسه بودند صحبت کردیم و قسم خانواده‌شان را خوردند که او برمی‌گردد اما رفت‌. وضعیت سعیدی‌فر هم کاملا مشخص است‌. از بازیکن زیر ۲۳ سال هزار تومان نگرفتیم و به تیم دیگری رفت. اتفاقی افتاد که اصلا دوست ندارم درموردش صحبت کنم زیرا در شخصیت خودم نمی‌دانم. گذشته و اصلا دوست ندارم صحبت کنم.

چرا گوستاوو بلانکو را نیاوردند و الان آوردند‌؟

وی درمورد وضعیت رانگلو جانگا که مدتی در ایران حضور داشت، توضیح داد: لینک بازیکن را برای من فرستادند و مطابق وظیفه‌ام و از آنجایی که دنبال بازیکن خارجی بودم، نوشتم این خوب بود و شرایطش موجود است اما گفتند نکونام گفته جانگا را بیاورید. بازیکنی که درموردش نامه رسمی دادم و همه رزومه‌اش را فرستادم برای من نگرفتند. بازیکنی که از بین ۲۰ نفری که برای من فرستادند گفتم خوب است به تهران آمد. من هم گفتم پول نیست دیگر! چرا گوستاوو بلانکو را نیاوردند و الان آوردند‌؟

باشگاه باید بازیکنی که من تایید می‌کنم را بگیرد

سرمربی استقلال تاکید کرد: من بازیکن می‌خواهم و باشگاه باید بازیکنی که من تایید می‌کنم بگیرد. اگر نیاز است نامه بدهم می‌دهم. اگر نیاز است تلفنی حرف بزنم این کار را انجام می‌دهم. با سرپرست تیم هم که خدا را شکر ارتباط خوبی داریم‌. اگر نیاز است کاری انجام بدهم اعلام کنند. در فوتبال اسپانیا و کشورهای عربی بازی کرده‌ام. آنجا هم مربی ما می‌نشیند و می‌گوید هافبک یا دفاع راست می‌خواهم. باشگاه هم بازیکن را می‌بیند و گلچین می‌کند. به مربی می‌گوید این نفرات هستند و هر کدام را می‌خواهی بردار. در باشگاه اوساسونا این اتفاق افتاد یا خود مربی فلان بازیکن را می‌بیند و می‌گوید او را بین چند بازیکن انتخاب می‌کنم. 

نکونام تاکید کرد: در ایران حتی باید مربی با بازیکن صحبت کند. خودم با پدر و برادر بازیکن صحبت کردم تا به استقلال بیاید اما در نهایت باید من تایید بدهم. الان که دیگر نقل و انتقالات تمام شد اما خواهش می‌کنم برخی مسائل را بدتر کنید.

با سامسونت پر از پول می‌خواستند من را از استقلال ببرند 

نکونام در مورد اینکه اگر به گذشته برگردیم پیشنهاد حجت کریمی را قبول می‌کرد و به استقلال می‌آمد، اظهار داشت: شک نکنید. ۱۰ سال دیگر هم این اتفاق بیفتد قبول می‌کنم. عاشق استقلال هستم. کسانی که با ما بزرگ شدند می‌دانند من و خانواده‌ام چقدر استقلالی هستیم. از کاپیتانی اوساسونا با اینکه قرارداد ۲ ساله داشتم و می‌توانستم حتی مربی این تیم شوم، گذشتم و به استقلال آمدم. پولی هم که گرفتم فتح الله زاده می‌تواند شهادت بدهد. او می‌داد سال بعد یک باشگاه با سامسونت پراز پول به فدراسیون فوتبال آمد تا من را از استقلال ببرند، با وجود مشکلاتی که برایم پیش آمده بود نرفتم. صدبار دیگر هم اینکار را می‌کنم. در فوتبال‌ پله‌ای بالا آمدم و زحمت کشیدم. در مربیگری یک شبه نیامدم. مطمئمن باشید بازهم اینکار را می‌کنم. این سختی‌ها برای من که سختی زیاد دیدم، مشکلی نیست ولی نمی‌توانم یک‌سری چیز‌ها را تحمل کنم. نمی‌توانم حرفی بزنم و بعد بگویم نه من نگفتم. 

من نتیجه نگیرم استقلال نتیجه نمی‌گیرد 

وی در پاسخ به این سوال که چندبار اعلام کرده برخی دوست ندارند در استقلال باشد و آیا از داخل باشگاه به تیم ضربه می‌زنند، عنوان کرد: ضرر این صحبت‌ها برای استقلال و هواداران است. الان من سرمربی استقلال هستم. اگر دوست دارند من نتیجه نگیرم استقلال نتیجه نمی‌گیرد. موفق نشود هوادار ناراحت می‌شود. استقلال همیشه استقلال است ولی هوادار توقع دارد. بنشیند نگاه کند حداقل ۵ تیم بالای سقف خرج کردند؟ بعد ما بگوییم سقف را رعایت می‌کنیم. همه چیز مشخص است. شما قبول دارید تیم‌ها سقف را رعایت کردند؟ 

یک بازیکن پیشنهاد ۲۵ میلیاردی ما را قبول نکرد 

نکونام تصریح کرد: به بازیکنی پیشنهاد ۲۵ میلیاردی دادیم نیامد. نمی‌دانم با چقدر به تیم دیگری رفته چون در سازمان لیگ کسی برای من چیزی نمی‌فرستد ولی به تیم ما نیامد. شما فکر‌می‌کنید با پول کمتر رفته؟ ملی پوشان تیم‌های دیگر ۱۵ میلیارد می‌گیرند؟ این حرف‌ها را به من حداقل نگویید. عمرم در فوتبال بوده، سطح بالا نبودم ولی فوتبال بازی کرده‌ام. نمی‌توانیم کلک بزنیم! چیزهایی مشخص است. ناراحت می‌شوم که نمی‌توانم از حق هوادار و تیم دفاع کنم. چرا نباید بازیکن داشته باشم؟ بیایید وضع تمرین ما را ببینید. ۱۴ نفر با ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال هستیم. یک طرف تمرین کیفیت در حد بزرگسالان و یک طرف کیفیتش پایین تر است. کیفیت این تمرین را چطور بالا ببرم؟

باید با ۱۴ بازیکن چه کار کنم؟

نکونام ادامه داد: به چه کسی بگویم تیم بزرگسالان من این طرف تمرین حفظ توپ می‌کند اما ناگهان به بازیکن امید توپ می‌رسد استرس دارد و توپ را لو می‌دهد‌ پون کنار بازیکن بزرگ بازی می‌کند. اول فصل که گفتم بازیکن می‌خواهم به خاطر این چیزها بود‌‌. تیم‌های بزرگ همیشه برای هر پست ۲ تا ۴ بازیکن بزرگسال دارند. برخی از آن‌ها به تیم ملی بزرگسالان یا امید می‌روند. امسال هم هر ۲ تیم سال پرکاری دارند. وقتی بازیکن به این تیم‌ها می‌دهیم باید جای آن‌ها بازیکن بگیریم. معلوم است و در فوتبال نوشته شده، الان باید با ۱۴ بازیکن چه کار کنم؟ 

گفتیم با همین تیم و اضافه شدن ۲ بازیکن مدعی هستیم

وی درخصوص اینکه چه زمانی در یک کشتی بودن استقلال کامل می‌شود و هوادار سرخابی‌ها رتبه سیزدهم چهاردهم را نمی‌پذیرد و قهرمانی می‌خواهد، عنوان کرد: می‌گویید تیم باید برای قهرمانی بجنگد. مطمئن باشید هیچ تیمی نمی‌رود برای هشتمی بجنگد. همه دوست دارند بالای جدول باشند‌‌. گفتیم با همین تیم و نفرات به اضافه ۲ بازیکن، تیم برای مدعی می‌شود. همان ۲ بازیکن را هم نگرفتید.

بازیکن مصری قرار بود جانشین خاقانی شود

سرمربی استقلال تصریح کرد: ۴هفته گذشته و الان هم در تعطیلات هستیم اما هنوز بازیکنی به ما اضافه نشده است. در این حالت سبحان خاقانی و امید حامدی‌فر سر تمرین نمی‌آیند‌. واقعا برای سبحان ناراحت هستم اما با توجه به شرایطی که برای من پیش آوردند، متاسفانه او باید جدا می‌شد‌. چون در پست او قرار بود بازیکن بیاید‌. عمر وردا هم‌پست خاقانی بود‌. سبحان هم پیشنهاد داشت. به او گفتم می‌توانی بروی‌‌، حتی گفتیم می‌توانیم با یک باشگاه دیگر بازیکن جا به جا کنیم‌ اما این اتفاق نیفتاد.

حامدی‌فر با وجود داشتن قرارداد می‌خواهد برود 

نکونام افزود: حامدی‌فر با وجود داشتن قرارداد می‌خواهد از تیم جدا شود‌ و سر تمرین نمی‌آبد. بازیکن هم نداریم. فعلاً لیست‌مان یک جای خالی دارد‌‌. نمی‌دانم و باید باشگاه در این مورد توضیح بدهد‌. 

از جدایی رضایی ناراحت شدم

وی درمورد دلخوری علیرضا رضایی از وضعیتش در استقلال، اظهار داشت: این مسائلی است که بازیکن باید درموردش با باشگاه صحبت کند. با توجه به قوانین باید ۱۹ بازیکن بزرگسال در تیم باشد. رضایی واقعا دروازه‌بان توانمندی است. خودم برای جدایی او ناراحت شدم و با علیرضا صحبت کردم. به هر حال با توجه به لیستی که باید برای تیم تهیه می‌کردیم، شرایط سخت شده بود. باید گوشه‌ای از کار را می‌گرفتیم‌.

خطیر باید چارچوب کاری را رعایت کند 

سرمربی استقلال در‌مورد اینکه گلر سوم این تیم کیست و آیا کیا جذب شده، اظهار داشت: بهزاد غلامپور! قرار شده در یک ماه تعطیلی او را آماده کنیم و حدود ۲۰ دقیقه کمک کند! کیا بدون اجازه من بود و اجازه ندادم. شاید اگر با من هماهنگ می‌کردند بازیکن را می‌گرفتم. توانایی‌هایش را دیده‌ام ولی چارچوب کاری دارم که باید رعایت شود. در غیر این صورت این اتفافات و ناراحتی‌ها به وجود می‌آیند. نمی‌گویم مدیر آمده این اتفافات را رقم بزند ولی چارچوب کاری باید حفظ شود. او هم دوست دارد زحمت بکشد، پول و اسپانسر بیفتد. هیچکدام اتفاق نیفتاده حداقل تیم را درست کند. تنها کاری است که می‌تواند انجام بدهد اگر در یک کشتی هستیم. 

وی افزود: باید سرتاپای این بازیکنان استقلال را طلا گرفت. من که سال قبل در این تیم نبودم. بازیکنی که از پارسال ۷۰درصد طلبکار است، امسال آمده برای استقلال تمرین و بازی می‌کند را باید روی سرمان بگذاریم. واقعا این بازیکنان را دوست دارم و هرروز هم به آن‌ها می‌گویم. واقعا دمشان گرم ولی عادت شده، به هیچکس پولی نمی‌دهند. چندروز دیگر لیگ دوباره شروع می‌شود پس چه زمانی جه اتفاقی می‌افتد؟ 

هروقت تیم امید برگردد بازی می‌کنیم 

نکونام در خصوص برنامه بازی‌های استقلال، گفت: با برنامه‌ سازمان لیگ و صحبت‌هایی که کردیم قرار است با توجه به این که در تیم امید بازیکن داریم و ۲بازیکنان بزرگسال ما هم می‌روند، تا موقعی که بازیکنان ما در اختیار این تیم هستند بازی‌های‌مان عقب می‌افتد. ان‌شاالله قهرمان می‌شوند. هرموقع برگردند ۵-۴ روز بعد اولین بازی لیگ ما است. این را به ما اعلام کردند و برنامه ریزی کردیم. 

استقلال سلطان هایجک شد! 

وی در مورد زمان حضور‌بلانکو، عنوان کرد: هیچ اطلاعاتی ندارم. چه بگویم. خداراشکر شرایط خوب است! چه بگویم؟ با وردا هم اصلا صحبت نکردم چون باشگاه بازیکن را گرفته بود. با توجه به اتفاقاتی که افتاده بود و اعلام کرده بودم قرار بود در‌کنارش روبرتو تورس انجام شود که متاسفانه جیزهایی پیش آمد که او هم نیامد. ما امسال سلطان هایجک شدیم!

مشکل این است که نمی‌دانیم چه‌کار کنیم

نکونام درواکنش به این مساله که باید از لیست مازادش خرید می‌کرد، گفت: بندگان خدا را کنار می‌گذاشتیم اما بار دیگر به تیم می‌آمدند و دوباره می‌رفتند‌! اصلا مشکلی نیست. نگاه نکنید شاید این مسائل را به خنده یا طنز می‌گویم. خودم گفتم و زیر حرفم نمی‌زنم. گفتم با همین تیم به مسابقات می‌رویم و بهترین نتایج و عملکرد را خواهیم داشت‌. به خود بازیکنان و مدیریت گفتم باید بدانم می‌خواهم با چه کسی کار کنم. برنامه‌ریزی را بلدم اما می‌خواهم بدانم چه کار کنم. هیچ چیز نمی‌دانیم. مشکل ما این است.

وی اعزود: روز اول هم گفتم ۱۳ بازیکن هم داشته باشم با آن‌ها کار می‌کنم‌ اما باید بدانم با ۱۳ بازیکن کار کنم. آن‌ها را به من بدهند و بگویند تا نیم فصل یا پایان فصل باید با همین بازیکنان کار کنی، خودتان دیدید یک سال و نیم با وجود پنجره بسته فولاد خوزستان در این تیم کار کردم. همه این اتفاقات افتاد اما باید بتوانم برنامه‌ریزی کنم. 

در کدام تیم ایرانی به مربی بازیکن می‌دهند و می‌گویند کار کن؟ 

سرمربی استقلال در مورد اینکه مانند حرف پاکو خمز یک مربی برای بازیکنانی که باشگاه جذب کرده کار می‌کند یا یک منیجر می‌گوید باید در جریان همه اتفاقات باشگاه، جذب بازیکن و حضورش در تمرینات باشم، عنوان کرد: در فوتبال ایران مربی بازیکن می‌گیرد. ما هم درمورد ایران صحبت می‌کنیم. کدام تیم در لیگ برتر و دسته اول ایران وجود دارد که به مربی بازیکن بدهند و بگویند برو کار کن؟ اصلا اینطور نیست‌. فقط یک تیم هست که اسمش را نمی‌آورم. شاید قبلا هم بوده اما مورد تایید هیچکس نیست. از همه مربیان بزرگ و قابل احترام ایران بپرسید آیا می‌شود مدیرعامل برای آن‌ها بازیکن بیاورد؟ چنین مدلی اصلا در ایران انجام نمی‌شود.

هوادار ۶ ساله با مشکل قلبی آمده بود عکس بگیرد

وی تصریح کرد: مسئولیت سنگینی بر گردن من است‌. روز گذشته اتفاقی برای من افتاد که خیلی جالب بود‌. ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته هنوز از کمپ حجازی بیرون نرفته و کارهایم را انجام می‌دادم. در دفترم بودم که یک آقایی با ۲بچه کوچک نزد من آمد.  گفتند می‌خواهد عکس بگیرد. به دلیل نامناسب بودن شرایط گفتم بگویید داخل بیایند اما خواهش می‌کنم عکس نگیرند. یک بچه ۶ساله بود که پدرش می‌گفت تمام زندگی او استقلال است. متاسفانه مشکل کوچکی در پایش و ناراحتی قلبی داشت. عاشق استقلال بود و پدرش گفت تک تک بازی‌ها را یادش است. از من خواست بپرسم گل فلان بازی را چه کسی زد‌؟ باور کنید همین الان بغضم گرفت. این بچه کوچک با مشکلاتش، اعصاب مرا به هم ریخت‌‌. آیا می‌توانم چشم‌هایم را روی این مسائل ببندم؟

هوادار رئال و بارسا هم می‌گوید عیب ندارد قهرمان شویم؟

سرمربی استقلال گفت: فردا هم بروم و بگویم باختم؟ فوتبال اصلا این شکلی نیست. فوتبالی که ما بازی کردیم این‌گونه نبود اما شاید یک مدل دیگر فوتبال هم است که من بلد نیستم. مگر هواداران بارسلونا و رئال مادرید مانند استقلال و پرسپولیس می‌گویند عیب ندارد تیم قهرمان نشود؟ بازیکن هم نگیرند باید برای قهرمانی بجنگند. تیم باید برای قهرمانی تلاش کند. نهایتش هم شاید قهرمان نشویم اما باید با ابزارمان تلاش کنیم. ابزار ما بازیکن است. بازیکن هم پول می‌خواهد. این موضوع مشخص و همه مسائل به هم وصل است. در فوتبالی که ما بزرگ شدیم و در جاهایی از دنیا که دیدیم به این شکل بوده است.

با هیچکس خصومت ندارم

نکونام افزود: با هیچکس خصومت و مشکل ندارم اما در هر تیمی بودم برای منافع تیم و بازیکنان تمام تلاش خود را کردم. تمام جانم را هم گذاشتم. حتی وقتی مقابل همین استقلال بازی کردم، تمام وجودم را گذاشتم تا پولی که می‌گیرم و شرایط برای هواداران راضی کننده باشد. چون مسئولیت به گردن من است. در غیر این صورت تا این اندازه حرص و جوش نمی‌خوردم. الان هم برای دفاع از استقلال، هواداران، تیم، شرایط باشگاه و مدیریت روی خط آمدم. نبودن اسپانسر برای اول فصل است و الان پس از ۲ ماه دیگر نباید این حرف‌ها را بزنیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در باشگاه بیفتد‌. همه ما که دعوا هم می‌کنیم در یک کشتی هستیم. امیدواریم این کشتی را تمیز نگه داریم تا به ساحل برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار