PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
فدراسیون والیبال ایران برای دو رقابت جهانی و سه تورنمنت آسیایی در سال‌های 2024 و 2025 درخواست میزبانی داد.
کیهان ورزشی-

فدراسیون والیبال ایران درخواست رسمی خود برای میزبانی لیگ ملت‌های والیبال 2024 و رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان 2025 را به فدراسیون جهانی والیبال ارسال کرد و این اعلام آمادگی را در سیستم والیبال ورد به ثبت رساند. همچنین طی نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا آمادگی خود برای میزبانی در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024، قهرمانی جوانان پسر آسیا 2024 و قهرمانی مردان آسیا 2025 را به طور رسمی اعلام کرد.

لیگ ملت‌های والیبال در سال 2024 از روز سه‌شنبه یکم خرداد 1403 آغاز می‌شود و تا یکشنبه سوم تیرماه سال آینده ادامه دارد و فدراسیون والیبال ایران با اولویت هفته دوم، برای میزبانی هر سه هفته این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده است. این درحالیست که بر اساس سیاست‌های جدید فدراسیون جهانی میزبانی‌های مسابقات جهانی و لیگ ملت‌ها بر اساس نظر شریک تجاری FIVB، «والیبال ورد» اعطا می‌شود که یکی از معیارهای مهم اعطای این میزبانی درآمد آنلاین از مخاطبان و حق پخش از مسابقات است. گفتنی است رقابت‌های VNL 2023 به میزبانی کشورهای ژاپن، هلند، فیلیپین، کانادا، فرانسه و آمریکا پیگیری شده بود.

همچنین قهرمانی مردان جهان 2025 دیگر درخواست میزبانی ایران به فدراسیون جهانی است که پیش از این هر 4 سال یک بار برگزار می‌شد و براساس مصوبه هیات رئیسه از سال 2025 این رقابت‌ها به صورت دو سال یکبار برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها سال گذشته به میزبانی لهستان و اسلوونی پیگیری شد.

لازم به ذکر است در بخش میزبانی مسابقات قاره آسیا نیز معمولا در پایان هر سال پس از بررسی مسابقات و رویدادهای برگزار شده و تعیین تقویم رویدادهای سال آینده، درخواست‌ها و برنامه‌های فدراسیون‌ها در جلسه هیات رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صورت رسمی به کشورها پاسخ داده می‌شود.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024، قهرمانی جوانان پسر آسیا 2024 و قهرمانی مردان آسیا 2025 درخواست‌های ایران برای میزبانی رقابت‌های آسیایی در دو سال آتی است که با توجه به میزبانی اخیر ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا احتمال کمی برای اعطای میزبانی برای این تورنمنت در سال 2025 وجود خواهد داشت. البته با توجه به پیشرفت مسابقات باشگاه‌های آسیا در بخش مردان در سال‌های اخیر و همچنین میزبانی موفق ایران در قهرمانی نوجوانان آسیا 2022 در تهران، شانس ایران برای گرفتن میزبانی یکی از رویدادهای باشگاه‌های آسیا و جوانان آسیا بیشتر خواهد بود.

برچسب ها: والیبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها