PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۲۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
زبان سرخ
کیومرث و آخر شاهنامه !

برخاستن حمید سجادی از کرسی وزارت ورزش، خبر مسرت بخشی برای جامعه بسکتبالی بود که در این ماه های گذشته به خاطر مواضع انفعالی او و معاونش [که قرابت های قومیتی با رئیس جوان فدراسیون بسکتبال دارد] کم، زخم نخورده بود. کیست که نداند عملکرد آقایان، چه لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره ورزش وارد کرد و ...؟!
بگذریم ! بالاخره بعد از ماه ها این توفیق اجباری نصیب اهالی ورزش [خاصه بسکتبال] شد که با شنیدن خبر استعفا (بخوانید برکناری) رخت عروسی بر تن کنند و کورسوی امیدی به ایجاد تحول و مبارزه با پلشتی ها داشته باشند .
«کیومرث هاشمی» که چهره شناخته شده ای در ورزش است با  ۱۶۷ رای موافق نمایندگان مجلس ، به عنوان ششمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده است ؛ او حالا بر مسند وزارتخانه ای نشسته که گذرگاه پرپیچ و خمی، انتظارش را می کشد و اگر می خواهد از این پیچ تاریخی، موفق و سربلند بیرون بیاید، باید آستین ها را بالا زده و با رو حیه ای فارغ از هرگونه تسامح و مصلحت اندیشی، به فکر دردهای درمان پذیر ورزش باشد.وزیر جدید ورزش، که از آخرین اردو و تمرین تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو بازدید کرد ، بحث حمایت از این رشته ورزشی را پیش کشید که خبر بسیار امید بخشی بود البته باید این نکته را مد نظر قرار بدهد که حمایت از بسکتبال، صرفا به معنای پشتیبانی از تصمیمات غلط و غیرکارشناسانه مدیریت این رشته ورزشی نیست . امیدواریم جناب وزیر که مویی سپید کرده و در طول این سالیان با چم و خم ورزش آشنایی کافی پیدا کرده، اسیر تبلیغات گسترده فدراسیون نشینان مبنی بر تغییر نسل، جوانگرایی ، پوست اندازی و... نشده و خودش را برای یک رنسانس و نظارت اساسی آماده کند و...
توقع داریم جناب هاشمی، چون همنامش در شاهنامه (کیومرث) که به دادگری و مبارزه با ظلم شهره بود،  رهرو چنین اسلوبی باشد و تا دیر نشده فکری عاجل به حال بسکتبالی بکند که در حاشیه بازدیدش از اردوی تیم ملی، این رشته ورزشی را پرطرفدار خطاب کرد. آقای وزیر ! خبر داریم که در بسیاری از رشته ها، با اهالی فن، استخوان خردکرده های غیروابسته و پیشکسوتان خوشنام در ارتباط هستید تا با مشاوره گرفتن از آنها، آینده ورزش ایران را بسازید. لطفا برای بسکتبال نیز چنین روشی را پیشه کنید تا از وقایع زیرپوستی و اتفاقات تلخ آن نیز مطلع شوید؛ شک نداریم با اندکی پرس و جو خیلی از مسائل برایتان روشن شده و به زله شدن عاشقان و پیشکسوتان پی خواهید برد.
چشم انتظار هستیم که با آمدن شما و تغییر معاونین وزارتخانه ، روزهای خوبی ، پیش روی بسکتبال ایران باشد و آخر شاهنامه را برای این رشته ورزشی، خوش رقم بزنید .
پی نوشت: شیخ اجل حضرت سعدی علیه الرحمه چه زیبا فرمود:
ریاست به دست کسانی خطاست
که از دستشان دستها بر خداست

* کامران خطیبی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
مطالبه جامعه ی بسکتبال دقیقا همین مطلب زبان سرخ است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار