PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۸۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی هانگژو نتیجه خوبی نگیرد و ورزش ایران از یک سال قبل اطلاع داشت وزنه‌برداری مدال طلا نمی‌گیرد.
کیهان ورزشی-


سجاد انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی هانگژو یک مدال نقره گرفت و این نتیجه تا چه اندازه برای او قابل قبول بود؟ بیان کرد: ما این پیش بینی را کرده بودم و حتی ضعیف‌تر از این را پیش بینی کرده بودیم. کارشناسان کمیته ملی المپیک هم با توجه به شرایط و نتایج هم این پیش بینی را داشتند. با این حال تلاشمان را کردیم. شرایط به گونه‌ای بود که ما اصلا شانس مدال نداشتیم و این را کارشناسان کمیته ملی المپیک می‌توانند اقرار کنند و در بررسی های خود این را گفته بودند. با این حال با توجه به موجودیت وزنه‌برداری، تلاش کردیم و وزنه‌برداران تا نزدیکِ مدال رفتند اما وزنه‌هایی که آنها را به مدال می رساند را نزدند. اینکه مدال طلا نگرفتیم را هم ورزش ایران از یک سال قبل می‌دانست و  ما هم اطلاع داشتیم، شانس مدال طلا نداریم.

او در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداری شانس گرفتن مدال برنز و نقره بیشتر هم نداشت؟ گفت: ما ۱۰ - ۱۲ روز قبل از بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم و مصطفی جوادی هر کاری کرد، بدنش برنگشت. جوادی تمریناتی را انجام داده بود که بتواند در قهرمانی جهان رقابت کند و این کار را هم انجام داد. علی داودی هم موفق شد که در قهرمانی جهان رقابت کند. برخی از وزنه‌برداران در قهرمانی جهان هم خوب کار نکردند؛ برای نمونه انتظار داشتم که رضا دهدار، مهدی کرمی و امیر حقوقی به مدال برسند اما وزنه‌ای که روی مدال بود را کشیدند اما نتوانستند بزنند.   

  او در پاسخ به این پرسش که قرار است خانه تکانی در تیم ملی بزرگسالان مردان و زنان صورت گیرد؟ بیان کرد:  ۱۰۰درصد. احتمال دارد به جز یکی، دو نفر، یک خانه تکانی اساسی انجام شود. وقتی در یک رشته، نسل تمام می‌شود نباید دست و پا زد و باید به سراغ نسل دیگر و استعدادهای جدید برویم. البته دستمان خالی است و زیرساخت ما دچار مشکل هستند. همچنین در استان‌ها و تیم ملی تجهیزات نداریم.


برچسب ها: وزنه برداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها