PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: توقع داریم مجامع بین‌المللی به جنایات صهیونیست ها ورود کنند چون مردم بی‌گناه غزه کشته و شهید می‌شوند.
کیهان ورزشی- 

 امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۴ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر و کسب قهرمانی تورنمنت اردن، اظهار داشت: ۲ حادثه ناگوار را پس از بازی شنیدیم. ابتدا بمباران مردم مظلوم غزه است که اتقاق بسیار ناگواری است. واقعا توقع داریم مجامع بین‌المللی ورود کنند چون مردم بی‌گناه کشته و شهید می‌شوند. باید به این موضوع رسیدگی شود. مرتضی پورعلی‌گنجی هم مصدوم شد که امیدواریم چیزی نباشد.

وی افزود: بازی با قطر به ویژه در نیمه دوم خیلی خوب بود‌. نسبت به دیدار با اردن تغییراتی داشتیم. کیفیت زمین آنگونه که باید و شاید اجازه نمی‌داد روند خوب‌مان را انجام بدهیم. قطر قهرمان دوره قبلی جام ملت‌ها است که مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روس بالای سرش است. تیم بسیار قدری است اما بچه‌های ما به شکلی بازی کردند که با یک ساختار دفاعی، حتی یک موقعیت هم به قهرمان آسیا ندادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: موقعیت‌های زیادی هم داشتیم. در نیمه اول یک پنالتی ما را نگرفتند. در شرایطی که در بازی قبل صحنه‌ای که پنالتی نبود به ضرر ما گرفتند. اینجا هم مقداری در حق ما کم‌لطفی شد. از بچه‌ها ممنون هستم که واقعا دویدند و جنگیدند اما حرف من با منتقدان است. نزدیک ۳ ماه تا جام ملت‌ها فرصت داریم و همه باید به هم کمک کنیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و مهدی تاج با وجود همه تحریم‌های کشورمان نهایت زحمت خود را می‌کشند. اعزام‌ها را انجام می‌دهد. کادرفنی مدتی است پول نگرفته و بچه‌ها یک ریال پاداش نگرفته‌اند. دوستان نقد کنند زیرا اگر انتقاد نباشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود  اما نقد غیرمنصفانه به تیم ملی ضربه می‌زند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در این ۳ ماه مشکلات را کنار بگذاریم. کیومرث هاشمی باید ورود کند . مدتی قبل به خودش هم گفتم اکنون پدر ورزش است و باید ورود کند. تمام توان خود را می‌گذاریم. همین الان هم می‌گویم ما که خیلی کوچک هستیم اما اگر کسی هست، همین الان تیم را تحویلش می‌دهیم. باید حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و همه بیایند و خدمت کنند. این با انتقاد فرق دارد. ما هم می‌دانیم تیم خیلی ایراد دارد و مگر می‌شود ایراد نداشته باشد. منچسترسیتی سال گذشته کلی جام آورد اما الان ۳_۲ باخت داده است.

وی افزود: منچستر سیتی سال قبل چند جام برد الان ۳-۲ باخت داده، فوتبال همین است. همین الان هم می‌گویم اگر واقعا کسی هست، بیاید. کار گردیم و پولی هم نگرفتیم. تقدیم می‌کنیم. البته وظیفه‌مان است. اصلا به این مردم بدهکاریم و ولی نعمت ما هستند. هرکاری هم کنیم کم است. در شرایط سخت آمده‌ایم. فدراسیون تحریم است و مشکلات وجود دارند. تلاش می‌کنیم و هیچ ادعایی هم نداریم.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا به اهداف تاکتیکی خودش رسیده، گفت: یک مربی احتیاج به ۳-۴ سال زمان دارد. با چندماه نمی‌شود. بازی اول با بازی دوم را قیاس کنید. ببینید چقدر پیشرفت داشتیم. کی‌روش نزدیک ۱۰سال اینجا بود و واقعا هم برای فوتبال ما زحمت کشید. به آنچه می‌خواست و افکاری که مدنظرش بود، رسید.  کلا اردوی چهارم ما بود ولی خیلی بهتر شدیم. بحث ما این است که از تفکر و نگرش دفاعی، یک بازی هجومی انجام بدهیم. این تیم هرچه با تیم‌های بزرگ بازی کند، کیفیت بازی ما بهتر می‌شود.

قلعه نویی تصریح کرد: دوست دارم با ژاپن، استرالیا یا کره بازی کنیم. اگر باختیم هم مهم نیست. دوره قبل با تیم دوم و جتی بدون لژیونرها با مکزیک بازی کردم. ما هم دوست داریم ولی اگر کسی دارد، ۲-۱ میلیون دلار بدهد. چون آن‌ها بیایند بازی کنند، یک میلیون دلار می‌گیرند. اگر کسی هست این پول را بدهد ما با کمال میل بازی می‌کنیم. فدراسیون تحریم است و پول ندارد. همین تورنمت‌ها هم مشکلات و دردسرهای خاص خودش را دارد ولی خوشحالم که در هر اردو بهتر می‌شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها