PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی برگزار شد.
کیهان ورزشی- 

نشست خبری پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، پس از حضور تیم های کشتی ایران در رقابت های جهانی بلگراد و بازی های آسیایی در سالن کنفرانس فدراسیون کشتی، برگزار شد.

رنگرز در ابتدای صحبت های خود گفت: ۳۸۰ روز است که مسئولیت فنی تیم ملی را برعهده دارم. ابتدا مسابقات امیدهای جهان را داشتیم که قهرمان جهان شدیم سپس در فاصله کوتاهی به جام جهانی با ترکیبی جوان رفتیم و بار دیگر به عنوان نخست رسیدیم. پس از آن عازم قهرمانی آسیا شدیم و در نهایت به مسابقات جهانی رسیدیم. در این مدت سعی کردیم چرخه انتخابی تیم ملی را اجرا کنیم. هر چند انتقاداتی به آن وارد است اما سعی کردیم چرخه کاملی را اجرا کنیم.

دو پله به لحاظ تیمی صعود داشتیم اما نظر ما و فدراسیون تامین نشد

وی افزود: حضور تیم هایی مثل روسیه و کوبا و بلاروس در مسابقات جهانی امسال متفاوت بود و از آنجا که سال قبل المپیک بود مسابقات سطح بالایی داشت. ما دو پله به لحاظ تیمی صعود داشتیم و مجموعا نتایج خوبی گرفتیم. هر چند نظر ما و فدراسیون تامین نشد اما در مجموع نتیجه خوبی گرفتیم و به لحاظ آماری عملکرد قابل قبولی داشتیم. پس از آن در بازیهای آسیایی با فاصله ۱۰ روزه شرکت کردیم که بر عملکرد بچه های ما تاثیر گذاشت. در نهایت می‌توانستیم به ۴ مدال طلا برسیم اما در اوزان ۶۷ و ۸۷ آنطور که باید بچه های ما کشتی نگرفتند و در حد انتطار نبودند. اما با این حال در این رقابت‌ها بر اساس آمار نتایج خوبی بدست آمد و در ۶ وزن به ۵ مدال رسیدیم هر چند این نتایج می‌توانست بهتر هم باشد.

رنگرز درباره چرخه انتخاب ملی‌پوشان گفت: شرایط ما از نظر کمی و کیفی کاملا با کشتی آزاد متفاوت است و بر این اساس استراتژی خود را مشخص می‌کنیم. سال گذشته این تصور بود که چرخه آزاد و فرنگی باید مشابه هم باشد. قطعا این موضوع امکانپذیر نیست. ما سعی کردیم از داشته هایمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. ۱۰ ماه تا المپیک زمان داریم که در این مدت کمتر از ۶ ماه می‌توانیم بچه ها را در اختیار داشته باشیم. در کنار اینکه اولویت اول ما حفظ نفرات مدال آور است سعی می‌کنیم چرخه را به شکلی طراحی کنیم که به نفرات جوان و مستعد هم میدان داده شود. البته در سال بعد المپیک چرخه به طور کلی تغییر می‌کند.

وی درباره تعییر اوزان کشتی گیران افزود: این موضوع در دست خود کشتی گیران است. ما در ۵۵ این امکان را نداریم‌. در ۶۳ و ۷۲ این کار را انجام دادیم که نتیجه مطلوب بدست نیامد. در ۸۲ کیلوگرم این کار انجام شد. سعی می‌کنیم چرخه به شکلی طراحی شود که شرایط اوزان المپیکی مد نظر قرار بگیرد.

از عملکرد ناصر علیزاده رضایت نداریم

رنگرز در ادامه درباره عملکرد ناصر علیزده در ۸۷ کیلوگرم گفت: متاسفانه عملکرد او به شدت دچار تغییر است و ما هم از عملکرد او رضایت نداریم. در ۸۷ کیلوگرم ما خلاء جدی داریم. ما در ۶۷ مجبور شدیم با مصائبی تغییراتی داشته باشیم. ۵ ماه قبل علیزاده حریف ازبک را در قهرمانی آسیا شکست داد و توقع این بود این کار در بازی های آسیایی تکرار شود. می‌پذیرم یکی از کشتی‌گیرانی که عملکرد ضعیفی در هر ۲ رویداد داشت علیزاده بود. قطعا در چرخه این کشتی‌گیران شرایط خاصی را پشت سر خواهند داشت. 

رنگرز درباره پیش‌بینی خود از المپیک پاریس خاطرنشان کرد: قطعا کشتی‌گیری که خیلی زودتر به سهمیه المپیک‌می‌رسد شرایط متفاوتی نسبت به فردی که دیرتر به سهمیه المپیک می رسد خواهد داشت و شرایط تمرینی متفاوتی را پشت سر می‌گذارد. کار در المپیک بسیار بسیار دشوار خواهد بود. عملا شرایطی که در المپیک خواهیم داشت با جهانی متفاوت خواهد بود. همه در بهترین شرایط عازم المپیک می شوند و پیش بینی در کشتی کار بسیار سختی است. همه بار نتیجه‌گیری کاروان ایران بر دوش کشتی است و به نظرم کشتی این‌بار سهم زیادی خواهد داشت. امیدوارم حمایت‌ها به شکلی باشد قهرمانان ما در این ۱۰ ماه در بهترین شرایط مسیر را طی کنند و بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.

ابراهیم‌مهربان دبیر فدراسیون کشتی نیز گفت: فردا علیرضا دبیر پاداش وعده داده شده به مدال آوران جهانی صربستان را انجام می‌دهد و تجلیل خواهند شد. 

رنگرز درباره بحث محرومیت محمدعلی گرایی گفت: اتفاقی در حین برگزاری مسابقات جهانی افتاد. اتحادیه جهانی ایمیلی ارسال کرد در خصوص اینکه توضیحاتی داده شود. فدراسیون هم قویا با همه ظرفیت‌ها متنی را تهیه و ارسال کرد تا بتوانیم از او به نحو شایسته دفاع کنیم. گاهی اتفاقاتی ناشی از هیجان می‌افتد و برادری هم در این موضوع اثرگذار است. قبلا هم حساسیت های او درباره رضا گرایی را دیده‌ایم. فدراسیون کشتی حتما با تمام توان از این سرمایه ملی حفاظت می‌کند.

محمدرضا گرایی ۹ کیلو وزن کم می‌کند

رنگرز نیز درباره شرایط اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم گفت: درباره محمدرصا گرایی بگویم او در ۳ سال گذشته ۴ نشان ارزشمند گرفته است. او کشتی‌گیر متعصبی است اما مشکل جدی درباره شرایط وزنی اش دارد. رضا نباید در جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کشتی می‌گرفت. کشتی گیری که عددی در حدود ۹ کیلو وزن کم می‌کند و اگر این موضوع متوالی باشد روی عملکردش تاثیر منفی می‌گذارد. او یکی از نامداران کشتی فرنگی است و در جهان کشتی فرنگی ما را با سبک و سیاق رضا گرایی می شناسند. حریف اصلی رضا وزن اوست و رضا اگر بتواند به نحو درست کیلوهای اضافی را کم کند در مسیر درست قرار می گیرد. درباره وزن ۷۷ کیلوگرم نیز یکی از اوزان سخت المپیکی است و کسب مدال کار بسیار سختی است. ما به جز محمدعلی گرایی کشتی گیران دیگری هم به عنوان پشتوانه داریم. امیدوارم در نهایت بهترین فرد در چرخه انتخابی بتواند به تیم ملی برسد.

نباید بعد از کسب مدال رفتار یک کشتی گیر کاملا متفاوت شود

رنگرز درباره خط زدن مهمدی و دعوت دوباره او به تیم ملی، گفت: فدراسیون کشتی سیاست کلی را تبیین کرده و ما موظفیم در فضای کارفرمایی و پیمانکاری آن را اجرا کنیم. برخی کشتی گیران به رقابت های مختلف اعزام می‌شوند. مهمدی بلافاصله بعد از قهرمانی جهان وقتی از سکو پایین آمد به او ابلاغ شد مثل برخی دیگر باید به قهرمانی امیدهای جهان برود. او سال گذشته در این مسابقات ناکام ماند و حریف روس او نیز در  مسابقات امسال حضور داشت. نگاه ما این بود که حضورش در امیدهای جهان به او کمک می کند. وزن او هم در حدود ۸۷ کیلوگرم بود و مشکل خاص وزنی نداشت اما وقتی به شهرش می رود در زمانی کوتاه اضافه وزن پیدا می‌کند و استفاده از او در وزن ۸۲ کیلوگرم عملا میسر نبود. ما نمی توانیم الان علت اصلی را بگوییم. نباید بعد از کسب مدال رفتار یک کشتی گیر کاملا متفاوت شود. هر افتخاری هم کسب شده از مربیان سازنده تقدیر کردیم اما بپذیریم که یک سلسله مراتب و وحدت رویه وجود دارد. اگر قرار باشد برای ۱۰ ملی پوش ۱۰ نسخه پیچیده شود امکان پذیر نیست. از همه اساتید خودم خواهش می کنم سعه صدر داشته باشند و اعتماد کنند. ما قطعا بدون هیچ وابستگی بهترین تصمیم را در دستور کار قرار می‌دهیم‌. این سمت چند صباحی امانتی در دست ماست امیدوارم به خوبی این امانت را به صاحبش بدهیم. 
برچسب ها: رنگرز ، کشتی فرنگی ، کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار