PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اعزام هیچ رشته‌ای به اندازه تیراندازی مرا اذیت نکرد.
کیهان ورزشی- 

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اعزام برخی رشته‌ها مثل سوارکاری اظهار داشت: سوارکاری برای اعزام مورد حمایت من خود بوده است. لذت بردم که یک زن ایرانی آنقدر با اسب تکنیکی کار می کند. در سوارکاری مسئله حرفه ای است و باید کار زیادی انجام شود که به نتایج خوبی برسیم. اینگه یک زن بدون خطا در بازی های آسیایی کار می کند، خیلی خوب است و همان یک نفر برای ما بس بود.

وی در مورد دلالی اسب در سوارکاری گفت: من متخصص این کارها نیستم و گزارشی هم در این مورد نیامده است. خیلی ها بودند که می خواستند پول های میلیونی بدهند و به این سفر بیایند، اما دلالی و این حرف ها در حیطه برخورد ما نیست و ارگان های دیگر باید وارد شوند. در مورد نتیجه باید بگویم که برای اولین بار حرفه‌ای کار کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها خودشان را با علیرضا دبیر مقایسه می کردند و از نیامدن مسوولین در مسابقات آنها گفت: من از زاویه دیگری نگاه می‌کنم و می‌گویم کاش بقیه فدراسیون‌ها مثل دبیر کار می‌کردند. دبیر در میدان بوده و خوب ظاهر شده است. ما در این مدت با او دعوا کردیم ولی او دعوا نکرده است.

خسروی وفا با اشاره به اینکه  کشتی در بازی‌های آسیایی جاکارتا 12 نفر داشت و 5 طلا و 3 برنز گرفت، عنوان کرد:  در این دوره همان تعداد را داشت و 5 طلا، 4 نقره و یک برنز گرفت. دستشان درد نکند، اینکه در راستای نتیجه گرفتن دعوا کند مشکلی ندارد. نتیجه کشتی درخشان بوده است. با کسی شام نخوردیم و به این سادگی‌ها هم نخواهیم خورد. کاش بقیه رؤسا مثل دبیر حرکت کنند. کاش 20 رئیس مثل دبیر داشتیم  تا در المپیک پاریس موفق می‌شدیم.

خسروی وفا با تاکید بر اینکه رودربایستی با هیچ فدراسیونی ندارم، گفت: ستاد عالی بازی‌ها در این سال‌ها بازدارنده بوده است. از لحاظ حاکمیتی عالی بوده اما از نظر تاثیرگذاری بازدارنده بوده است و به نوعی در تصمیمات هیات اجرایی دخالت می کردند. من با هیچ کس رودربایستی ندارم و همیشه با جسارت صحبت می کنم. هیچ رشته ای مثل تیراندازی مرا آزار نداد غیر از تیراندازی. اعزام باید کیفی باشد، اما از نظر خود من کیفی نبود.

وی ادامه داد: پیش بینی ما همه درست بود و در هر رشته ای همان اتفاق ها افتاد. در برخی رشته ها مشخص بود به جایی نمی رسیم و مدالی نداریم، اما در جلسات تصویب کردند که اعزام شوند. کارشناسی ما در این دوره ۸۰ درصد جواب داد. ۱۰ کشور برتر المپیک کیفی کار می کنند مخصوصا در المپیک. چین همین شرایط را دارد. به خاطر سالن و امکانات‌ شان نیست، بلکه به خاطر کیفی سازی است.

رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: متاسفانه در اینجا رئیس فدراسیون ما لنگ ماشین اختصاصی است و هتل ۵ ستاره. کسانی که به دبیر نقد دارند کاش مثل او کار می کردند. کاش کار می کردند و با ما هم دعوا. من دو بار با دبیر دعوای سنگینی کردم، اما او کارش را انجام داده و موفق بوده است.

وی در مورد دلیل اعزام زهرا نعمتی به هانگژو گفت‌: زهرا نعمتی را من دفاع گردم که برود و خودم هم پای او ایستادم. نعمتی افتخار ورزش بانوان است ک ۳ طلای پارالمپیک دارد. چرا مدال نگرفت هم‌ به خاطر اینکه ۲ سال تمرین کرد و در فدراسیونش علیه او بودند. نعمتی سرمایه اجتماعی است و اگر به او باز هم فرصت دهیم قطعا طلا نگیرد، نقره را می‌گیرد. من نعمتی را در توانمندی اش و چهره اجتماعی اش می بینم، نه مدالش.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها