PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
حامد حق‌شناس نماینده پاراتکواندو ایران در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در فینال با برتری مقابل حریفش به مدال طلا رسید.
کیهان ورزشی- 

حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم پاراتکواندوی در مرحله فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریفش با حساب ۳۰ بر ۱۱ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

او در یک چهارم نهایی با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین و در نیمه نهایی با شکست ۳۱ بر صفر مقابل حریف قزاقستانی به فینال رسیده بود.

سجاد محمدیان مدال نقره را برگردن آویخت

عضو تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پرتاب وزنه به مدال نقره این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی دست پیدا کرد. 

در آخرین مسابقه پارادوومیدانی امروز سه شنبه که در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد، سجاد محمدیان در کلاس F۶۳ پرتاب وزنه به رقابت با حریفانش پرداخت و در پایان به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت. 

محمدیان در این رقابت وزنه را به طول ۱۴ متر و ۲۷ سانتی متر پرتاب کرد و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده ورزشکار ازبکستانی با ۱۴ متر و ۵۲ سانتی متر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ورزشکار سریلانکایی نیز با ۱۴ متر و ۱۵ سانتی متر سوم شد.

عنوان قهرمانی برای پاراتکواندو ایران

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی بود. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آنها موفق به کسب ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز شده‌اند. با این حساب پاراتکوانه ایران در جدول مدالی در رده نخست قرار گرفت. چین میزبان در رده دوم ایستاد.

حق شناس، روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی، سعید صادقیان‌پور، میرزایی و بخت صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

رستمی صاحب مدال نقره شد

روح‌الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان موفق به کسب گردن آویز نقره شد.

«ژیائوفی گو» از چین با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی قهرمان شد و مدال برنز به رسول محسن از عراق با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

رستمی در دوره پیشین این بازی‌ها که در جاکارتا برگزار شد در دسته ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود.

در این دسته شش پاراوزنه‌بردار حضور داشتند.

صبح امروز مهدیه محمدیان موفق شد با کسب نخستین مدال پاراوزنه‌برداری بانوان، تاریخ سازی کند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی در هانگژو چین آغاز شده است.

حق‌شناس: امیدوارم با مدال‌ها توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم

حامد حق‌شناس بعد از کسی مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی اظهار کرد: خوشحالم که توانستم این مدال را کسب کنم و کوچکترین سهمی در شادی مردم کشورم داشته باشم. 

ملی‌پوش پاراتکواندو گفت: بازی فینالم با حریف قزاقستانی بود که رنک سه را داشت و خداراشکر با اختلاف زیادی توانستم این بازی را برنده شوم و به هدف برسم.

وی در خصوص کسب مدال توسط همه نمایندگان ایران گفت: خداراشکر تلاش‌ها به سرانجام رسید. هدف ما این بود کسی دست خالی بازنگردد. با زحمات کادر فنی، فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و وزرات ورزش و جوانان توانستیم به موفقیت دست یابیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم ذره‌ای توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم و خانواده تکواندو از کسب مدال‌ها خوشحال شده باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار