PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اولین بازی خود در مرحله دوم مقدماتی المپیک را با نتیجه آبرومندانه تمام کرد.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه HFB پارک شهر پرث در اولین بازی خود در چارچوب مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک به مصاف استرالیا رفتکه این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر میزبان تمام شد.
 داور: اوه یونگ جون(کره جنوبی) 
 کمک‌ها: پارک می سوک(کره‌جنوبی) باو مینگ ژاو(چین) 
 کارت زرد: زهرا خواجوی از ایران 
 گل: الی کارپنتر (۲۰) و سامانتا کر(۷۹) 
 ترکیب استرالیا: تیساه میگان، الی کارپنتر، نوین کورتنی، کلیر پولکینگهورن(۴۶_ الانا کندی)، چارلوت گرانت(۶۵- استفانی کتلی) کورتنی واین، کلیر ویلر، الکساندرا چیدیاک(۶۵- سامانتا کر) تامکا یالوپ(۶۵- ماری فاولر)، امی سایر(۸۳_ کیرا کراس)، امیلی ون اگموند 
 سرمربی: تونی گوستاوسون

  ترکیب ایران: زهرا خواجوی، بهناز طاهرخانی، فاطمه امینه برازجانی، زهرا سربالی(۸۷_ سمانه چهکندی) فاطمه عادلی(۵۳- مونا حمودی(۸۷- هستی فروزنده) حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، زهرا قنبری، شبنم بهشت، افسانه چترنور(۶۴- محدثه زلفی) و نگین زندی 
 سرمربی: مریم آزمون 

 حواشی: 
 * در شرایطی که استرالیا رنکینگ ۱۱ جهان و دوم آسیا را در اختیار داشته و در جام جهانی اخیر نیز به جایگاه چهارم رسید، دختران قرمزپوش کشورمان که اکنون جایگاه‌شان شصت و سوم جهان و دوازدهم آسیا است، با ارائه یک فوتبال منطقی در حضور بیش از ۲۰ هزار هوادار حریف با ۲ گل بازنده شدند. 
 * استرالیا در این مسابقه سامانتا کر، ستاره تیم چلسی و یکی از بهترین بازیکنان جهان را در ترکیب اصلی‌اش قرار نداده بود. این بازیکن در دقیقه ۶۵ به بازی آمد و بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.
 * تعدادی از هم وطنان کشورمان نیز با حضور در ورزشگاه به حمایت از شاگردان آزمون پرداختند.
 * افسانه چترنور، یکی از بازیکنان کلیدی ایران در دقیقه ۶۴ به دلیل مصدومیت جای خود را به محدثه زلفی داد. 
 * زهرا خواجوی در این مسابقه مقابل حملات پرتعداد حریف روز پرفروغی را پشت سر گذاشت و بارها با عکس‌العمل‌های به موقع خود مانع گلزنی شاگردان گوستاوسون  شد.
 * مونا حمودی که در دقیقه ۵۳ به بازی آمده بود در دقیقه ۸۷ جای خود را به هستی فروزنده داد. *بازیکنان کشورمان در نیمه دوم بارها به دلیل مصدومیت روی زمین افتادند. 
 * داور کره‌ای برای نیمه دوم بازی ۱۱ دقیقه وقت اضافی اعلام کرد تا با احتساب ۴ دقیقه نیمه اول، این مسابقه ۱۰۵ دقیقه طول بکشد.
 * در مجموع با وجود برتری قابل توجه استرالیا در بسیاری از آمارهای این مسابقه ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه آبرومندانه ای مقابل حریف قدرتمند خود شکست خوردند. 
 * بانوان کشورمان در ادامه دیدارهای خود در این مرحله در روزهای ۷ و ۱۰ آبان به ترتیب مقابل چین تایپه و فیلیپین قرار می‌گیرند.  
برچسب ها: بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها