PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
سرمربی استقلال گفت: می‌بینید که تیم‌های دیگر چه پول‌هایی می‌گیرند و شاید سر خیلی چیزها اشک تمساح هم بریزند.
کیهان ورزشی-

جواد نکونام پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل آلومینیوم اراک در نشست خبری گفت: این پیروزی را به تیم و هواداران‌مان تبریک می‌گویم، به خصوص اینکه ۱۰، ۱۵ دقیقه پایانی ۱۰ نفره شده بودیم و هواداران به بازیکنان نیرو دادند تا از تک گل‌مان دفاع کنیم.

وی افزود: می‌دانستیم حریف توپ را به ما می‌دهد تا از اشتباهات فردی و ضربات ایستگاهی استفاده کند و ضربه بزند. گذشتن از خط دفاعی تیمی که ۱-۵-۴ بازی می‌کند و حتی مهاجمش به نیمه خودش عقب می‌آید، سخت است. چندین مرتبه از این خط دفاعی عبور کردیم. دقیقه ۶ پنالتی اتفاق افتاد که نگرفتند. بازی دست ما بود و تا زمان ۱۰ نفره شدن خوب بازی می‌کردیم. با تعویض‌های اجباری نتوانستیم سایر بازیکنان مدنظرمان را وارد زمین کردیم. موقعیتی به حریف ندادیم و فقط یک موقعیت در اواخر بازی دادیم. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در نیمه دوم به گل برسیم. مهرداد محمدی ۲۰، ۳۰ متر تک به تک شد و می‌توانست گل بزند، ولی نشد و کم مانده بود بازی به تساوی کشیده شود.

سرمربی استقلال در رابطه با کسب ۶ پیروزی و تنها یک شکست در ۷ دیدار گذشته تیمش یادآور شد: در مربیگری بازی به بازی فکر می‌کنم و به اینکه قبل و آینده چه اتفاقی می‌افتد اهمیتی نمی‌دهم. وضعیت نقل‌وانتقالات، نگرفتن بازیکن، سقف قرارداد و ... را پشت سر گذاشتیم. روز‌های سختی را که پشت سر گذاشتم فراموش نمی‌کنم. اینکه می‌بریم خوشحالم، چون خودم جای هواداران بودم. به بازیکنان گفته‌ام حق نداریم یک لحظه اشتباه کنیم یا خواب بمانیم. وظیفه داریم کارمان را برای مردم و خانواده‌های‌مان انجام دهیم. روز‌های سختی در ذهنم باقی مانده، ولی با تمام قدرت تلاش‌مان را می‌کنیم.

نکونام در واکنش به بهترین تاریخ شروع لیگ برتر استقلال با سرمربیگری او گفت: به قسمتی از این سؤال پاسخ دادم. موقعی که بازی می‌کردم پیگیر نتایج استقلال بودم. زمانی که در پاس بازی می‌کردم یکبار وسط بازی تیم‌مان نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس را پیگیری می‌کردم. هیچ وقت در زندگی‌ام به رکورد و این چیز‌ها فکر نکردم. کارم از فردا دوباره برای بازی بعدی شروع می‌شود. تمام این تلاش، زحمت و پیروزی‌ها برای بازیکنان است و من نقشی ندارم. بازیکنان سال گذشته ۷ ماه بدون دریافتی کار کردند و امسال نیز از خیلی تیم‌ها عقب هستیم، ولی به نسبت یکی دو ماه گذشته شرایط بهتری داریم.

وی افزود: رکوردها، بردن‌ها و ... برای بازیکنان است. من کنارشان هستم و این بازیکنان هستند که تلاش می‌کنند. روز اول گفتم باید سر تا پای بازیکنان را طلا گرفت و الان هم روی این موضع هستم. در شرایط سختی که داشتم بازیکنان به من و باشگاه کمک کردند. در این هفته با کار بزرگی که انجام دادند تیم بودن و کنار هم بودن را نشان دادیم. تیم‌های دیگر را می‌بینید که چه پول‌هایی می‌گیرند و شاید سر خیلی چیز‌ها اشک تمساح هم بریزند، ولی ما از چیزی که داریم می‌گذریم. وظیفه داریم در قبال مردمی که عاشق استقلال هستند دل‌شان را شاد کنیم.

نکونام در خصوص اینکه گفته شده چهارمین پنالتی است که داوران به اشتباه برای استقلال نگرفتند، خاطرنشان کرد: دارم به این فکر می‌کنم که چه چیزی بگویم تا فردا نگویند تا اطلاع ثانوی محروم هستی. چیزی هم نگوییم درست نیست، چون هواداران و خانواده‌های‌مان یک به یک پیغام می‌دهند این چه نوع داوری است. واقعیتش این است که به خدا، به دین خسته شده‌ام و دیگر نمی‌دانم چه چیزی بگویم.

سرمربی استقلال یادآور شد: قبل از بازی با سپاهان می‌دانستم چه اتفاق داوری می‌افتد، چون قبلاً در نساجی مازندران و بازی با سپاهان اتفاق افتاده بود. بازی با مس رفسنجان نیز همینطور. رضا مهدوی دو دیدارمان را قضاوت کرده است، می‌خواهم بدانم داور دیگری در فوتبال ایران وجود ندارد؟ به چه علت در ۷ دیدار قبلی‌مان دو بازی را ایشان قضاوت کرده است. در مسابقه قبلی‌مان در همین ورزشگاه آزادی یک پنالتی برای ما نگرفت. او بازی امروز ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت. در یکی از بازی‌های لیگ که فکر کنم تراکتور بازی داشت آمبولانس وارد زمین شد، ولی داور ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت. امروز داور ابتدا ۶ دقیقه وقت تلف شده را اعلام کرد، ولی در ادامه ۱۰ دقیقه گرفت. داور خیلی سریع به کنار زمین دوید تا به داور چهارم بگوید ۶ دقیقه را نشان ندهید، باید ۱۰ دقیقه را بگیرید. این چه نوع داوری است؟ ما استقلالی‌ها خسته شده‌ایم. آقای هوادار استقلال حواس‌تان باشید، تیم‌مان باید با خیلی چیز‌ها دعوا کند. اینجا باید روبه‌روی همه چیز بایستیم. تیم‌های دیگر بدون هیچ جنگی سه امتیاز می‌گیرند.

سرمربی استقلال با انتقاد از داوری دیدار تیمش با آلومینیوم اراک ادامه داد: امروز چرا ۱۰ نفره شدیم؟ بازیکن حریف روی محمدحسین مرادمند فن کشتی فیتو می‌زند، ولی داور به بازیکن من و مرتضی تبریزی کارت زرد نشان داد و به بازیکنی که فن زد، نیز کارت داد. این صحنه اخراج دارد. آقای صالحی و داور چهارم خودشان مانده بودند. آرمان رمضانی دقیقه ۱۰ بازی نباید کارت زرد می‌گرفت. در ۱۰ دقیقه آخر همه هواداران و خانواده‌های‌مان استرس داشتند، در صورتی که بازی باید خیلی راحت تمام می‌شد. نمی‌دانم چه اتفاقی باید بیفتد که شاهد اشتباهات علیه تیم مان نباشیم. هفت هفته از لیگ گذشته و دیگر بس است و خسته شده‌ایم. به خدا خسته شده‌ایم.

نکونام درباره کاهش رقم قرارداد او و برخی از بازیکنان استقلال برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو و همچنین مصدومیت زبیر نیک‌نفس عنوان کرد: زبیر روی عضلاتش درد داشت و قرار شد این بازی نباشد تا دیدار بعدی را از دست ندهد. در رابطه با قرارداد‌ها به خاطر لطف هواداران ما و بازیکنان وظیفه‌مان را انجام دادیم و هیچ منتی نیست. بازیکنان با عشق این کار را کردند و کوچک‌ترین کاری بود که می‌توانستیم برای هواداران انجام دهیم.

وی در واکنش به اظهارات رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته بود اگر قرار باشد یک تیمی در ورزشگاه آزادی بازی کند، پرسپولیس است، گفت: ایشان نمی‌تواند تعیین کند چه تیمی بازی کند. اگر اینطور باشد که من هم می‌گویم اگر قرار باشد یک تیم در ورزشگاه آزادی بازی کند، استقلال است. استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی بازی کنند و اگر قرار باشد در آزادی بازی نکنند دو تیم با هم نباید بازی کنند. من هم می‌توانم بگویم فقط استقلال باید در آزادی بازی کند، پس به حرف من نیست.

سرمربی استقلال درباره عملکرد گوستاوو بلانکو گفت: در اولین بازی‌اش خوب بود. عدم ثبت قرارداد باعث استرس بازیکن می‌شود و گوستاوو شرایط بازی کردن نداشت، اما برای ما می‌دوید و زحمت می‌کشید. او در جوی که هیچ وقت بازی نکرده بود، عالی بود و در آینده می‌بینید چطور به ما کمک خواهد کرد. بلانکو قطعاً یکی از خوب‌های تیم ما خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها