PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ارزیابی خود از وضعیت و عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نسبت به برخی روسای فدراسیون‌ها که انگیزه‌های قوی برای سفر دارند، انتقاد کرد.
کیهان ورزشی-

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو ضمن شنیدن انتقادات و پیشنهادات آنها تصریح کرد: ببینید اگر چه در ابتدا تلاش بر اعزام کاروان کیفی به این بازها بود ولی در ادامه از این منظر بنا بر برخی دلایل عدول کردیم ولی با توجه به همین موضوع تلاش شد تا کاروانی کم تعدادتر از دوره های گذشته اعزام کنیم که در این زمینه موفق هم بودیم ولی در اینکه در برخی رشته ها نفرات اعزامی کیفی نبودند موافقم.

وی ادامه داد: نقدها را با جان و دل می پذیرم ولی در مورد اینکه عنوان می کنید مسئولیت این نتایج را برعهده نگیرید و بگذارید خود فدراسیون هایی که قول مدال داده اند در این باره پاسخ دهند باید بگویم، جامعه و مردم از ما حضور قدرتمندانه در این رقابت ها را می خواهند. به هر حال مردم و مسئولین مطالبه دارند، ورزش به نوعی با جامعه ما عجین شده و مردم انتظار موفقیت ورزشکاران را دارند تا باعث ایجاد شادی و افزایش غرور ملی گردد. ما هم مسئولیت داریم و نباید در چنین مواقعی ضعف های خود را نادیده بگیریم. من قبل از اعزام در جلسه ای که با خود شما خبرنگاران داشتم عنوان کردم کاروان ما کیفی نیست و خودتان شاهد بر این مدعایید.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در برخی رشته ها ضعیف ظاهر شدیم و در برخی دیگر انتظارت برآورده نشد و از این بابت صادقانه بگویم حداقل من از جانب برخی مسئولین فدراسیون ها که انگیزه سفر رفتنشان خیلی قویتر است و مسئولیت خود را نمی پذیرند عذر خواهی می کنم، ما باید ضعف های خود را بپذیریم و از مردم عذر خواهی کنیم.

خسروی وفا تصریح کرد: فدراسیون های ما سه دسته هستند. یک دسته آنهایی هستند که شبانه روز دارند تلاش می کنند و با تمام وجود مایه گذاشتند و خب موفق هم می شوند. دسته دوم دارند تلاش می کنند اگر چه ضعف هایی دارند ولی دارند تلاششان را می کنند. ولی متاسفانه دسته سومی هست که روسای آنها بیشتر دوست دارند سفر بروند اما در مجموع گروه اول و دوم خیلی تلاش می کنند که اکثریت فدراسیون ها از این دو گروه هستند. مضاف بر اینکه نتیجه نگرفتن شاخص ارزیابی نیست چون زیبایی ورزش غیر قابل پیش بینی بودن آنست چرا که نتیجه گرفتن به خیلی از شاخصه ها ربط پیدا می کند.

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به عملکرد کاروان اعزامی شهید حججی خاطر نشان کرد: ما در برخی رشته ها خیلی بهتر از دوره گذشته عمل کردیم ولی در برخی رشته ها ضعیف ظاهر شدیم و حتی انتظارات و پیش بینی هایی که خودشان کرده بودند را هم نتوانستند برآورده کنند، نباید بهانه آورد البته ورزشکاران ما تلاششان را کرده اند و نباید این موضوع نادیده گرفته شود اما از طرفی فشار هم بر روی آنها بود و به شخصه عنوان کردم جدای از اینکه به دنبال موفقیت هستیم ولی روی ورزشکاران فشار هم وارد نکنید.

وی ادامه داد: از طرفی اینکه برخی می گویند بانوان ورزشکار عملکردشان ضعیف بود باید بگویم آنها تلاششان را کردند و هنوز هم از حضور بانوان در بازیهای آسیایی حمایت می کنم. کاروان اعزامی به ارزش های ملی احترام گذاشت مثل خانم ها کیانی، رکابی، پرتوآذر و احترام به پرچم مقدس کشورمان در رشته هایی مثل دوومیدانی، ژیمناستیک و دیگر رشته ها جای توجه و تشکر دارد.

وی در خصوص تشویق فدراسیون های موفق خاطر نشان کرد: ببینید بحث تنبیه و تشویق از نظر بنده متفاوت است بعنوان مثال قطعا برای فدراسیون های موفق در بازیهای آسیایی هانگژو در بحث بودجه، حمایت و تشویق های ویژه ای خواهیم داشت ولی این تشویق ها شامل حال فدراسیون های ناموفق نخواهد بود. به هر حال دستمان در دادن بودجه به فدراسیون ها هنوز باز است و اگر چه رشد صد در صدی داشت اما طبیعی است فدراسیون هایی که موفق ظاهر شده اند در جایگاه خاصی قرارخواهند داشت چون حق مسلم آنهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اعزام برخی رشته ها و یا عدم اعزام رشته های دیگر افزود: ببینید ما تمام تصمیماتمان در ستاد عالی گرفته می شد. به هر حال طبیعی است که وزارتخانه بداند ورزش به چه سمتی حرکت می کند که به نوعی بازدارنده بود، البته با حضور آقای هاشمی در راس وزارت ورزش اعلام کردند که دخالتی در تصمیمات هیات اجرایی نخواهند داشت و از این به بعد دستمان باز است و امیدواریم در هیات اجرایی زین پس تصمیمات مستقل تر گرفته شود.

خسروی وفا ادامه داد: انصافا مجلس حمایت خوبی از کاروان در بحث مالی داشت اما اینکه برخی ها بگویند ما هم باید مثل کشتی باشیم تا کمیته به ما بیشتر توجه کند باید بگویم اتفاقا نتایج کشتی درخشان بود. چقدر خوب است که ۲۰ تا رئیس فدراسیون مثل آقای دبیر داشته باشیم. شبانه روز دارد برای این رشته زحمت می کشد و در همه اعزام های برون مرزی هم نیست و در قید و بند هتل و خودرو شخصی و سفر نیست و تازه خیالمان از المپیک هم راحت است.

وی تصریح کرد: در خصوص برخی رشته ها به رغم ادعاهایی که داشتند چندان خوب عمل نکردند و باید بگویم حیف شد که اسکواش اعزام نشد به هر حال می توانست خیلی بهتر از دیگر رشته ها عمل کند. در خصوص سوار کاری هم باید بگویم در مورد اعزام رشته سوارکاری نقدهایی مطرح است اما بنده به شخصه از مسابقات پرش با اسب نماینده بانوان کشورمان لذت بردم، هزینه اعزام هر نفر در سوارکاری با بدمینتون یکی شد اما عملکرد زن سوارکار ایران بدون انجام خطا در تاریخ ماند. اما اینکه مسائلی مطرح می‌شود این مسائل به کمیته ملی المپیک ارتباطی ندارد و باید در جای دیگری به آن رسیدگی شود.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در مجموع ۸۰ درصد پیش‌بینی‌های کمیته ملی المپیک برای کاروانی اعزامی شهید حججی به هانگژو درست از آب درآمد. هر چند از رشته هایی مثل تیراندازی انتظارم بیشتر بود چرا که حتی پیش بینی خودشان را هم نتوانستند برآورده کنند ولی همانطور که اشاره کردم در کل ۸۰ در صد پیش بینی های ما درست بود اما با توجه به دیگر کشورهای آسیایی نتیجه بدی نگرفتیم. به عنوان مثال تایلند بیش از ۹۰۰ ورزشکار و یا قزاقستان بیش از ۵۰۰ورزشکار آوردند ولی کمتر از ما طلا گرفتند.

رئیس کمیته ملی المپپیک در خصوص زهرا نعمتی تصریح کرد: زهرا نعمتی را من دفاع کردم که برود و خودم هم پای او ایستادم. نعمتی افتخار ورزش بانوان است که ۳ طلای پارالمپیک دارد. چرا مدال نگرفت دلایل متعددی دارد ولی نعمتی سرمایه اجتماعی است من نعمتی را در توانمندی اش و چهره اجتماعی اش می بینم و اگر به او باز هم فرصت دهیم قطعا طلا نگیرد، نقره را می‌گیرد.
برچسب ها: خسروی وفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها