PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال نه فقط در بازی ازبکستان که تقریبا تمام بازی های اخیر که برنده از میدان خارج شد وحتی در دو تورنمنت  کاپ قهرمانی را بالای سر برد، نتوانست از نظر انسجام تیمی و بازی گروهی وفوتبال تاکتیکی، رضایت کارشناسان و هواداران فوتبال را جلب کند.
 علاوه بر این تیم ملی به غیر از خط حمله که با وجود بازیکنانی مثل طارمی و آزمون و حتی محبی و انصاریفرد، نقطه قوت آن است و همچنین تقریبا درون دروازه که با وجود بازیکنانی که در این پست در اختیار دارد خاصه بیرانوند، در خطوط دفاعی و میانی از ضعف های ملموس و آشکاری رنج می برد که اگر برطرف نشود، بدون تردید در بازی های سخت تر وحساستر ودر برابر حریفان قدرتر، کار دستمان خواهد داد و ضربات جبران ناپذیری بر پیکر تیم ملی وارد خواهد کرد. 
دفاع تیم ملی به ویژه در قلب و مرکز آن بسیار پراشتباه وناهماهنگ است و در گل هایی که در همین بازی آخر مقابل ازبکستان دریافت کردیم  از انجام ساده ترین اصول پوشش عاجز نشان داد. ضمن اینکه اصولا کار دفاعی تیم ملی ضعیف است و به ویژه خط میانی و دوهافبک میانی در شکل دادن به لایه های دفاعی اولیه، بسیار ناموفق و ضعیف نشان داده اند.
 خط میانی علاوه بر این در بازیسازی و کنترل میدان و گرفتن نبض بازی به ویژه در لحظات حساس و مقاطع تعیین کننده، فاقد کارایی لازم هستند ودر چنین لحظاتی سخت آشفته و سردر گم و پر اشتباه ظاهر می شوند. 
سعید عزت اللهی علی رغم میدانی که قلعه نویی در اختیارش قرار داده، از روزهای خوب خود فاصله دارد ضمن اینکه ظاهرا کادر فنی در باره زوج و یار مکمل او هنوز مردد است و تصمیم نگرفته و میان نور اللهی و ابراهیمی و کریمی و قدوس ، به گزینه مطلوب خود دست نیافته است.
 شک نداریم که سرمربی تیم ملی و کادر فنی بهتر از ما به وضعیت تیم و نقاط ضعف و قوت آن اشراف و آگاهی دارند،انتظار می رود که آنها با توجه به زمان باقیمانده تا جام ملت های آسیا، فرصت را هدر ندهند و بدون دلبستگی به سلائق و وابستگی ها و... با استفاده از نظرات کارشناسانه و انتقادات دلسوزانه، و آزمایش و استفاده از نفرات آماده و مستعدی که هم به تیم ملی دعوت می شوند و هم در لیگ فعال هستند، جهت ترمیم نقاط ضعف  نگران کننده خاصه در خط دفاع، تمام تلاش خود را انجام دهند.
                                                                                                 * گروه فوتبال
                                             
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار