PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
فرهاد طلوع‌کیان در سال ۱۳۷۶ به عنوان میاندار و مربی تیم نوجوانان و جوانان در حضور مقام معظم رهبری به اجرای ورزش باستانی پرداخته بود
کیهان ورزشی-

به نقل از ایرنا، فرهاد طلوع‌کیان که در سال ۱۳۷۶ به عنوان میاندار و مربی تیم نوجوانان و جوانان در حضور مقام معظم رهبری به اجرای ورزش باستانی پرداخته بود و در دیدار اخیر جامعه ورزش با ایشان نیز حضور داشت، اجرای برنامه از سوی تیم نوجوانان در حسینیه امام خمینی (ره) و بیانات و حمایت‌های ویژه مقام عظمای ولایت را نقطه عطفی در توجه به این ورزش اصیل ایرانی دانست.

فرهاد طلوع‌کیان با یادآوری اینکه ورزش پهلوانی همواره در دهه‌های اخیر مورد عنایت و توجه و سفارش رهبر معظم انقلاب بوده، اظهار داشت: ایشان در مقاطع مختلف از این ورزش چند بعدی حمایت کرده‌اند و برخی مدیران هم متناسب با ظرفیت‌های خودشان و در آن ظرف زمانی توانستند از این حمایت‌ها بهره‌برداری کنند و کارهای اساسی و بعضا بی‌نظیری هم در زمینه‌های فنی، فرهنگی و توسعه اماکن ارائه شد، ولی متاسفانه در بخش بین‌المللی کردن، توفیق لازم حاصل نشده است که در فرمایشات اخیر حضرت آقا هم این گلایه وجود داشت.


طلوع‌کیان از پیشینه بین‌المللی کردن این ورزش یاد کرد و گفت: معرفی و نمایش این ورزش برای غیر ایرانیان، گذشته طولانی دارد ولی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه هفتاد، کار ساختاری و تشکیلاتی برای بین‌المللی کردن ورزش باستانی از سال ۱۳۷۹ با صدور نخستین حکم برای فرا ملی کردن این ورزش توسط رییس وقت سازمان تربیت بدنی آغاز شد. بعد از چند سال مطالعه و فعالیت هم فدراسیونی به نام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.

مشاور رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به روندی که طی این ۲۳ سال از آغاز کار تشکیلاتی برای بین‌المللی کردن ورزش پهلوانی تا کنون انجام شده، خاطر نشان کرد: تلاش زیادی شد و در مقاطع مختلف هم خیلی‌ها کمک کردند. به عنوان نمونه، تربیت بدنی بسیج در سال ۱۳۸۵ کمک ویژه‌ای به لحاظ مالی، مدیریتی و نیروی انسانی کرد و نخستین دوره مسابقات آسیایی در تهران با حضور ۱۹ کشور با شکوه فراوان برگزار شد؛ ولی مساله این است که سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، عملیات و تعامل در این سال‌ها اصلا رضایت‌بخش نیست به طوری که روند جذب کشورها رو به رشد نبوده حتی طی این سال‌ها روسای وقت فدراسیون‌های جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون بین‌المللی، مشکلات اساسی و به حقی داشته‌اند.

طلوع‌کیان تاکید کرد: امیدوارم از این فرصتی که حضرت آقا برای مدیران به وجود آورده، درست استفاده شود چون نمایش باستانی‌کاران نوجوان و بیانات و حمایت‌های ویژه رهبری در دیدار با جامعه ورزش، نقطه عطفی در توجه به این ورزش اصیل ایرانی است.

وی در پایان با اشاره به دیدار اخیر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری به ویژه رهنمودها و مواضع شفافی که ایشان در فرمایشات خودشان داشتند، گفت: اینکه این دیدار و رهنمودها در نخستین ماه‌های آغاز فعالیت وزیر ورزش تحقق پیدا کرد، موهبتی برای حل معضلات کلان ورزش و تغییرات لازم در سیاست‌ها، راهبردها و نیروی انسانی ورزش کشور است. هاشمی وزیر ورزش و جوانان با تجربه و درایتی که در مدیریت ورزش دارند قطعا از این فرصت بهره‌برداری خوبی خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها