PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
چه کسی، فدراسیون بسکتبال را ملزم به پاسخگویی می‌کند؟!

به گزارش کیهان ورزشی و به نقل از روزنامه کیهان چهارشنبه هفته گذشته، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دومین بازی خود از رقابت‌های سوپر لیگ غرب آسیا، در سالن آزادی تهران میزبان تیم «الاتحاد الاهلی» سوریه بود که با نتیجه قاطع ۱۲۱ بر۷۰ به پیروزی دست یافت. نماینده ایران در بازی نخست خود از گروه A رقابت‌های سوپر لیگ غرب آسیا، «ساجس» لبنان را نیز با نتیجه 86 بر 74 از پیش رو برداشته بود.

این برای چندمین‌بار بود که علی‌رغم تایید فدراسیون جهانی(FIBA)‌، فدراسیون بسکتبال ایران از صدور آی‌دی کارت نمایندگان مجله کیهان ورزشی و روزنامه کیهان‌، سرباز زد تا به روند قانون‌شکنی و برخورد حذفی با منتقدین ادامه دهد.

متاسفانه پس از روی کار آمدن رئیس جوان و پرحاشیه فدراسیون بسکتبال، سیلی از ناکامی‌ها و حواشی‌، بسکتبال ایران را دربر گرفته تا این رشته دانشگاهی و پرافتخار را که زمانی در میادین بین‌المللی پرچم کشورمان را به اهتزاز درمی‌آورد، به قهقرا ببرد؛ آن طور که از شواهد و قرائن پیداست هیچ نهاد و سازمان مرتبط هم قصد نظارت و پاسخگو کردن این فدراسیون را نداشته و همین سبب شده که آقایان به لطف متوسل شدن به سیاسیون صاحب قدرت بر مشی غلط خود پافشاری کنند.

بارها هشدار دادیم که به کارگیری افراد مجهول‌الهویه که بعضا در میان اهالی بسکتبال «خوشنام» نیستند‌، به عنوان مشاور و تصمیم‌ساز تبعات جبران‌ناپذیری را برای فدراسیون دربر خواهد داشت؛ برخی از همان‌هایی که بدون هیچ‌گونه شایستگی، به واسطه قرابت‌های قومیتی، خانوادگی و... جذب شدند و حالا سودای تشکیل «فدراسیون در سایه» را هم در سرشان می‌پرورانند!

از کیومرث ‌هاشمی، وزیر جدید ورزش و جوانان انتظار می‌رود همان‌گونه که با شعار ایجاد تحول، سکان هدایت این وزارتخانه را در دست گرفت از موضع انفعالی خارج شده و به این ماجرا ورود کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها