شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۸۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این بازی برای هر ۲ تیم حساس و جذاب خواهد بود و یکی از دربی های مهم جهان است.
کیهان ورزشی-

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از صدودومین دربی پایتخت اظهار داشت: همیشه شهرآورد پایتخت حساس و جذاب بوده؛ قبل از اینکه راجع به این بازی صحبت کنم، جا دارد که یادی کنیم از پیشکسوتانی که در دوران مختلف خاطراتی خوبی برای هواداران هر ۲ تیم ساختند و رکورداران بازی‌های شهرآورد هستند، برای آن‌ها آرزوی تندرستی و بهبودی را دارم.

وی افزود: این بازی برای هر ۲ تیم حساس و جذاب خواهد بود و یکی از شهرآوردهای مهم جهان است، خوشحالیم که در این رقابت شرکت می‌کنیم. در هر صورت تیمی که بتواند در بازی‌های حساس تمرکز و آمادگی بدنی خوبی داشته باشد می‌تواند ۳ امتیاز کامل را کسب کند. باید فرصت‌طلب باشیم و از موقعیت‌های بدست آمده به خوبی استفاده کنیم.

گل‌محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه هر دو تیم بازیکنان خوب و فنی دارند، امیدوارم شاهد یک بازی خوب و جذاب باشیم و اینکه بازی به سمتی برود که بحث‌های فنی در آن بیشتر مطرح شود و بازی جذابی برای هوادارانی باشد که در این هوای آلوده به ورزشگاه می‌آیند و بازی را می‌بینند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: جا دارد از همه مسئولان دست اندرکار برای هوای پاک تهران خواهش کنم، این شرایط واقعا سخت است. صبح دخترم را به مدرسه رساندم و از او خجالت کشیدم. امیدوارم همه به فکر باشیم. هوا برای تنفس واقعا خوب نیست. امیدوارم صحبت‌های من بازتاب داشته باشد و به گوش مسئولین برسد تا تصمیمات خوبی برای هوای تهران بگیرند و از این شرایط خارج شویم. در هرصورت امیدوارم بازی خوبی برای هواداران ۲ تیم شود و همه از دیدن آن چه در استادیوم چه مقابل تلویزیون، لذت ببرند.

گل‌محمدی در رابطه با حواشی احتمالی نیمکت استقلال و نگرانی هوادارن پرسپولیس گفت: مطمئن هستم که کنار زمین اتفاق خاصی نمی‌افتد و ذهنم را درگیر این مسائل نمی‌کنم چون هواداران حضور دارند و خیلی صدا در زمین به گوش نمی‌رسد. فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد و همانطور که گفتم امیدوارم همه چیز به سمتی برود که شاهد یک بازی فنی باشیم.

وی در مورد حاشیه‌های آخرین دربی دو تیم و دست ندادن بازیکنان با یکدیگر گفت:  بازی شرایط خاص خودش را دارد. در آن بازی تصمیم گرفتند با ما دست ندهند، اما ما برای بزرگ‌ترها و استقلال احترام قائلیم. استقلال یک تیم ریشه‌دار و قابل احترام برای من است. بازی‌هایی که خودم شخصا مقابل استقلال انجام دادم، بازی‌های جذاب و خوبی بوده، چیزی که در نهایت در یادها می‌ماند احترام گذاشتن و حفظ حرمت یکدیگر است.

سرمربی پرسپولیس در خصوص احتمال برگزاری این بازی با سیستم کمک داور ویدئویی، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. شاید حساسیت‌ها نسبت به داوری زیاد باشد. چه بهتر که بازی فردا با VAR باشد. پیش درآمدی باشد برای اینکه این تکنولوژی وارد ایران شود. از این مساله استقبال می‌کنیم.

گل‌محمدی در رابطه با اینکه استقلال در این فصل بیشتر گل‌های خود را از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده و کادر فنی پرسپولیس چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد، اظهار داشت: روی این موضوع کار و به بچه‌ها گوشزد کردیم. استقلال به لحاظ میانگین قدی تیم خوبی است. اگر متمرکز باشیم و خطاهای بی‌مورد نداشته باشیم جلوی این اتفاق را می‌گیریم. امروز هم یک تمرین مهم داریم که روی ضربات ایستگاهی کار خواهیم کرد.

سرمربی پرسپولیس درباره آخرین وضعیت امید عالیشاه نیز عنوان کرد: متأسفانه دچار مصدومیت بدی شد و حدود ۱۰ روز مشکل داشت، ولی از هفته قبل تمرینات خوبی را با تیم داشت و الان می‌تواند به تیم کمک کند. آمادگی خوبی دارد و مشکلی از بابت مصدومیت ندارد.

وی در رابطه با حضور بانوان برای اولین‌بار در تاریخ دربی گفت: از این موضوع خیلی خوشحالیم. اینکه ما هم در این دربی شاهد این اتفاق هستیم، خوشحالیم. هرجا هم که بانوان حضور داشتند، احترام بیشتر بوده است و فکر می‌کنم فردا فضای بهتری را در بخش هواداری شاهد باشیم، امیدوارم شعارهایی که فردا داده می‌شود نسبت به قبل تغییر داشته باشد.

گل‌محمدی درمورد اینکه بازی قبلی پرسپولیس از سمت بانوان هوادار شعارهایی بدی داده شد که برخی از آن‌ها حتی علیه خودش بود، عنوان کرد: در هر صورت همیشه دوست داریم در هر بازی و مسابقه‌ای احترام‌ها حفظ شود. چه از طرف بازیکنان و مربیان نسبت به هواداران و چه از طرف هواداران نسبت به بازیکنان و مربیان. این خواسته همه ماست و دوست داریم الفاظ و شعارهای بد در استادیوم شنیده نشود، ولی واقعاً یک جاهایی نمی‌شود جلوی آن را گرفت. این هم در همه استادیوم‌ها هست و فقط مختص ایران نیست، ولی فکر می‌کنم حضور بانوان تا حدود زیادی جلوی این اتفاق را می‌گیرد.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه برتری در دیدار فردا چقدر در تعیین قهرمان فصل جاری تاثیرگذار است، اظهار داشت: به هر حال این طبیعی است. حریف رقیب مستقیم شما در جدول است و پیروزی در بازی فردا ارزشش بیشتر از سه امتیاز است. می‌توانیم امتیازات را نزدیک کنیم و سبقت خوبی بگیریم. در همه جدول‌ها این اتفاق می‌افتد که بازی تیم‌های بالای جدول بیشتر از ۳ امتیاز ارزش دارد.

گل‌محمدی در مورد خصوص رعایت نشدن سقف قرارداد در باشگاه استقلال گفت: ما یک بازی حساس داریم و در هر صورت دوستانی که در کمیته انضباطی هستند قطعا موارد را بررسی می‌کنند. یک قانون گذاشته شده که همه موظف به انجام آن هستند. نمی‌گویم تنها تیمی هستیم که این سقف را رعایت کردیم ولی مشخص است که چند تیم متاسفانه این قوانین را رعایت نکردند. باید بررسی شود. هرچه زودتر رای داده شود به نفع فوتبال و مسابقات است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در پاسخ به سؤال مجدد خبرنگاران درباره پرونده استقلال در کمیته انضباطی گفت: زیاد نمی‌خواهم ذهنم را درگیر این مسائل کنم. امیدوارم این موارد بررسی شود. من خودم دوست دارم بیشتر در مورد فوتبال و موارد فنی صحبت شود. بازی مهمی داریم و باید از نظر ذهنی روی این بازی متمرکز باشیم. باشگاه این موضوع را پیگیری می‌کند.

گل‌محمدی در مورد اینکه در ۱۰ فصل اخیر دربی‌ها فقط سه بار با نتیجه‌ای غیر از مساوی به پایان رسیده است و پرسپولیس فردا چطور بازی خواهد کرد؟، یادآور شد: شرایط جدولی به نحوی است که فقط باید به سه امتیاز فکر کنیم. این را با بچه‌ها در میان گذاشتیم. هدف‌مان فقط کسب سه امتیاز و پیروزی است، چون شرایط جدولی ایجاب می‌کند که بازی را ببریم و تمام تلاش‌مان را هم می‌کنیم.

وی در پایان در رابطه اینکه فردا بین چالش بین هواداران پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب وجود خواهد داشت، گفت: امیدوارم همه چیز به سمتی برود که احترام‌ها سر جای خودش باشد و شاید خیلی از اتفاقاتی که در بحث هواداری می‌افتد خودمان مقصر باشیم. امیدوارم رفتاری داشته باشیم که در نهایت باعث شود این بازی با خیر و خوشی تمام شود.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها