PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت، به دو دلیل دوست داشته است، امتیازهای تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برگردد.
کیهان ورزشی-

جواد نکونام درباره اهداف نقل‌وانتقالات‌اش برای تیم فوتبال استقلال در نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استقلال تیم بزرگی است و تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد. استقلال در تاریخ خود افتخارات زیادی دارد و دو بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورده است. با این اوصاف چرا نباید بازیکن بزرگ داشته باشد؟ ببینید در گذشته چه بازیکنانی در استقلال بازی کرده‌اند. خیلی از فوتبالیست‌ها از جمله خود من دوست داشتند برای این باشگاه بازی کنند. باید حالا هم به همین شکل باشد.

استقلال هم باید مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور لژیونر جذب کند
وی در ادامه افزود: الان ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم، ولی این تیم نیاز به تقویت دارد. بازیکنانم در نیم‌فصل اول خیلی اذیت شدند که به خاطر فشار زیاد بود. خیلی از بازیکنان می‌گفتند فرق ما با رقبا چیست؟ وقتی آنها هزینه کرده و می‌کنند، پس چرا استقلال نمی‌تواند؟ من هم پاسخی نداشتم. لیست تیم‌ها را نگاه کنید. واهمه‌ای برای جذب لژیونرها ندارند. ببینید تیم‌هایى مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور چند لژیونر جذب کردند، استقلال هم باید همینطور باشد.

اگر می‌خواهیم از رقابت عقب نمانیم باید مثل رقبا عمل کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه نقطه نظر باشگاه باید جذب بازیکن بزرگ باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از رقابت عقب نمانیم باید مثل آنها عمل کنیم. به خاطر دارم وقتى در استقلال بازی می‌کردم سه کاپیتان اول تیم ملى در استقلال حضور داشتند. از لیستی که به باشگاه داده‌ام دو، سه لژیونر را می‌خواهم، چون به آنها نیاز داریم. در واقع استقلال به آنها نیاز دارد. شما گواردیولا و منچسترسیتی هم باشید بدون بازیکن نمی‌توانید به جایی برسید. خود گواردیولا بارها گفته است اگر به موفقیتی رسیده، به خاطر بازیکنانش بوده است. این یک واقعیت است. رقبای ما دقیقاً همین تفکر را دارند. دیگر نمی‌توانیم تماشاگر نقل‌و‌انتقالات تیم‌های دیگر باشیم و نقش پسرِ خوب و قانونمدار این فوتبال را بازی کنیم. من تابستان گذشته هم گفتم که خوب نیست استقلال از پشت ویترین مغازه تماشاگر خرید بازیکن توسط سایر تیم‌ها باشد. باید دو برابر تابستان و نیم‌فصل گذشته تلاش و خودمان را تقویت کنیم.

فتح‌الله‌زاده جوری با من مذاکره کرد که قانع شدم به استقلال بیایم
نکونام با اشاره به دوران بازی‌اش در استقلال یادآور شد: یادم هست وقتی اوساسونا بازی می‌کردم و استقلال به من پیشنهاد داد، خیلی‌ها در ایران به تمسخر گرفتند و می‌گفتند فتح‌الله‌زاده دارد با نام نکونام بازی می‌کند. فتح‌الله‌زاده اما، آنقدر مصر بود که به ترکیه آمد و با من مذاکره کرد. وقتی دیدم استقلال این همه جدی است، با توجه به علاقه‌ای که به پیراهن این تیم داشتم، با وجود پیشنهاد مالی بالای الغرافه قطر تصمیم گرفتم به ایران بیایم و برای استقلال بازی کنم. فتح‌الله‌زاده جوری با من مذاکره کرد که قانع شدم به استقلال بیایم. همان زمان استقلال از انگلیس بازیکن خرید. بازیکنانی گرفتیم که بزرگ بودند. هواداران به خاطر دارند سال 91-92 استقلال چطور کهکشانی بسته شد و حتی می‌توانست ستاره سوم قهرمانی آسیا را بگیرد، ولی با بدشانسی این فرصت عالی را از دست دادیم.

خرید لژیونر نباید تخیلی و رؤیایی تلقی شود، آنها دوست دارند به استقلال بیایند
وی ادامه داد: حالا که در تابستان نتوانستم بازیکن بگیریم نیم‌فصل زمان خوبی برای تقویت استقلال است. با مدیریت باشگاه هم در این باره صحبت اولیه را داشتیم. باید زودتر مذاکرات شروع شود تا نفرات مورد نیاز جذب شوند. خرید لژیونر نباید تخیلی و رؤیایی تلقی شود چون می‌دانم بسیاری از لژیونرها علاقه قلبی دارند به استقلال بیایند. این هُنر مدیران  است که چگونه آنها را برای تقویت تیم و موفقیت استقلال جذب کنیم.

مگر بازیکنی جذب کرده‌ایم که لیست مازاد داشته باشیم؟!
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا برای نیم‌فصل دوم لیست مازادی هم دارد، گفت: لیست مازاد؟ مگر بازیکنی جذب کرده‌ایم که لیست مازاد داشته باشیم؟! فعلاً لیستم را داده‌ام و باشگاه باید با بازیکنان مدنظر وارد مذاکره شود. هر بازیکنی که جذب شود، مجبوریم یک بازیکن را از لیست خارج کنیم. یعنی فعلاً کار را به این شکل جلو می‌بریم تا ببینیم در آینده چه می‌شود. فعلاً لیست اول کادر فنی را در اختیار باشگاه قرار داده‌ایم و لیست دومی هم آماده کرده‌ایم که اگر به هر دلیلی از لیست اول نشد بازیکن بگیریم، پلن B داشته باشیم.

بازی‌های نیم‌فصل اول سخت و طاقت‌فرسا بود و خیلی سخت گذشت
نکونام با قدردانی از عملکرد شاگردانش در نیم‌فصل اول یادآور شد: بازی‌های نیم‌فصل اول سخت و طاقت‌فرسا بود و خیلی سخت گذشت. بازیکنانم سنگ تمام گذاشتند و حمایت هواداران نیز فوق‌العاده بود. خوشحالم نیم‌فصل خوبی را تمام کردیم. می‌دانم بازیکنان خسته شدند و این به خاطر فشار زیاد بود. چاره‌ای هم نداشتیم. با کمبود زیادی وارد لیگ شدیم و به ناچار بعضی بازیکنان را در پست غیرتخصصی بازی دادیم. مخصوصاً در خط دفاع مشکلاتی داشتیم و مجبور شدیم پست‌ها را تغییر دهیم، ولی خدا را شکر بازیکنان کارشان را عالی انجام دادند. در نیم‌فصل اول جنگندگی بچه‌ها و حمایت هواداران جواب داد و توانستیم 32 امتیاز کسب کنیم، اما این یک هشدار جدی است که در نیم‌فصل دوم جلوی هر امتیاز اژدها خوابیده است و کار 10 برابر سخت‌تر می‌شود. اگر بخواهیم ساده لوحی به خرج دهیم یا اهمال کنیم و دلخوش به نتایج نیم‌فصل اول باشیم، ضربه می‌خوریم.

قهرمانی نیم‌فصل اعتمادبه‌نفس تیم را بالا می‌برد اما به معنای قهرمانی پایان فصل نیست
وی افزود: با تلاش جانانه و جنگ همه جانبه صدرنشین شدیم و این اتفاق بسیار مثبتی است، اما به همان اندازه وظیفه همه ما و ارکان باشگاه را سنگین‌تر می‌کند. قهرمانی نیم‌فصل اعتمادبه‌نفس یک تیم را بالا می‌برد، اما به معنای قهرمانی پایان فصل نیست. قهرمانی پایان فصل به تیمی می‌رسد که خریدهای زمستانی خوبی داشته باشد، خودش را تقویت کند و نظم مالی بهتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد. این صدرنشینی باید یک هشدار به ما استقلالی‌ها باشد تا برای نیم‌فصل دوم زرنگ‌، باهوش‌ و قوی‌تر استارت بزنیم. در کل بهتر است به کمبودها و حل مشکلات فکر کنیم تا اینکه سرگرم چنین چیزهایی باشیم. باید از پیشکسوتان عزیز که امسال خیلی حمایت کردند نیز، تشکر کنم. به نظرم آنها قدم به قدم با تیم آمدند و نقش پررنگی در نتایج تیم داشتند.

اگر قرار باشد بازیکنی جذب نشود، نیاز به اردو نداریم چون تیم هماهنگ است
سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اردوی آبی‌پوشان در تعطیلات نیم‌فصل تصریح کرد: خیلی‌ها درباره برگزاری اردوی نیم‌فصل می‌پرسند. اردوی ما رابطه مستقیم با جذب بازیکن دارد. اگر بتوانیم بازیکن جدید جذب کنیم به اردو خواهیم رفت، وگرنه ترجیح می‌دهم با پول سفرمان بازیکن بخریم. ما نیاز داریم بازیکنان جدید را با بازیکنان فعلی هماهنگ کنیم و کارهای تاکتیکی‌مان را جلو ببریم. اگر قرار باشد بازیکنی جذب نشود، نیاز به اردو نداریم چون تیم هماهنگ است. از طرفی نیاز داریم شرایط مالی تیم بهتر شود. می‌دانم مدیریت استقلال زحمت می‌کشد تا مشکلات مالی رفع شود، ولی ما نیاز به منابع مالی داریم تا بازیکن بگیریم، بتوانیم اردو برگزار کنیم، طلب سال گذشته بازیکنان را بدهیم و پول فصل جاری آنها را بپردازیم. ما قول‌هایی به بازیکنان داده‌ایم و امیدواریم که کارها درست پیش برود. بعضی از کارهای مربوط به تیم باید بهتر انجام شود از جمله شکایت‌ها. همه از ما شکایت می‌کنند، ولی ما از هیچکس شکایتی نداریم. استقلال هم باید مثل رقبا عمل کند.

برای باشگاهی که 500، 600 میلیارد هزینه کرده، 20 میلیارد جریمه پولی نیست!
نکونام درباره بازگشت امتیاز تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را آرای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال این اتفاق افتاد و درباره‌اش صحبت کردم. ما تابستان در مهمترین زمان نقل‌وانتقالات نتوانستیم بازیکن بگیریم. من همان زمان هم گفتم حاضرم بازیکن بگیریم و امتیازمان کم شود، چون می‌دانستم امتیازها برمی‌گردد و در نهایت تیم‌ها را جریمه می‌کنند. باشگاهی که 500، 600 میلیارد هزینه کرده، 20 میلیارد جریمه که برایش پولی نیست! این کلاهی بود که سر استقلال رفت، ولی الان می‌بینم مظلوم‌نمایی‌هایی می‌شود. از طرفی خوشحال هستند امتیازها برگشته و از طرفی هم دست به مظلوم نمایی می‌زنند. استقلال، هواداران، من و تیمم بیشترین ضرر را کردیم. امیدوارم برای نیم‌فصل دوم دیگر این کلاه سرمان نرود، چون خبر داریم رقبا چه نقشه‌‌ای برای ادامه مسابقات کشیده‌اند و از چند هفته قبل مذاکراتی با یکسری بازیکنان شروع کرده‌اند. حتی تیم‌هایی که پرمهره هستند می‌خواهند بازیکنان جدیدی بگیرند.

وقتی امتیازات تیم‌ها برگشت، من گفتم نوش جان هر 2 تیم
وی یادآور شد: وقتی امتیازات تیم‌ها برگشت، من گفتم نوش جان هر دو تیم. مثل روز روشن بود این اتفاق می‌افتد و من هم ناراضی نبودم و گفتم نوش جان‌شان. نمی‌خواهم اینجا خیلی مسائل را باز کنم، اما این وسط سر استقلال کلاه رفت و نباید بگذاریم زمستان سرمان کلاه برود. شنیده‌ام دوستی در یک برنامه گفته است، اگر در نیم‌فصل دوم قانون سقف بودجه و قرارداد رعایت نشود، نتایج تیم متخلف 3 بر صفر خواهد شد. این حرف‌ها فوتبالی نیست و کسی را هم نمی‌ترساند. اگر از حرف شما می‌ترسیدند تابستان سقف بودجه را رد نمی‌کردند. درخواست من از همه مسئولان باشگاه استقلال این است که فریب این صحبت‌ها یا تهدیدات را نخورند و با تمام قدرت کارشان را کنند تا ان‌شاءالله نقل‌و‌انتقالات زمستانی مناسبی داشته باشیم که شرمنده هواداران خود نشویم.

چرا باید به خاطر یک کنفرانس 100 میلیون جریمه شوم؟!
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی همواره تلاش می‌کند تا عدالت را اجرا کند و ما هم تشکر می‌کنیم. موردی که امیدوارم دوباره بررسی کنند به مسئله دربی و محرومیت هوادار ما برمی‌گردد. هواداران ما کاری نکردند که بخواهند محروم شوند. تصاویر تلویزیونی به وضوح نشان می‌داد طرفداران کدام تیم بطری پرت کردند. امیدوارم بررسی دوباره صورت بگیرد. هوادار استقلال گناهی نکرده است که محروم شود. درباره جرایمی هم که برایم در نظر گرفته‌اند اعتراض دارم. من قبل از دربی به کنفرانس مطبوعاتی سازمان لیگ نرفتم و در عوض در کمپ مرحوم ناصر حجازی میزبان اهالی محترم رسانه بودیم. ما قبل از دربی به اهواز و اصفهان رفتیم، در حالی که حریف‌مان تهران بازی داشت. از برنامه‌ریزی عقب بودیم. اگر قرار بود از کمپ حجازی به سازمان لیگ بروم و برگردم سه ساعت طول می‌کشید. بنابراین هماهنگ کردیم و قرار شد کنفرانس ما در کمپ باشد. چرا باید به خاطر یک کنفرانس 100 میلیون جریمه شوم؟ این عدد را کجای قانون نوشته است؟ بابت اتفاقات پایان یکی از بازی‌ها هم جریمه سنگینی برایم در نظر گرفته‌اند. من چند بار این موضوع را با باشگاه مطرح کردم. معتقدم باید قوی‌تر عمل کنیم.

دیگران علیه ما هستند و ما نباید رفاقتی با آنها رفتار کنیم
نکونام در پایان گفت: من خیلی ایراد به کمیته انضباطی نمی‌گیرم و معتقدم باید خودمان قوی‌تر دفاع می‌کردیم. پرونده‌های حقوقی تعیین‌کننده هستند. اینجا از باشگاه می‌خواهم اجازه ندهند حقی از استقلال ضایع شود. بعد از دربی پرسپولیس از نصف تیم ما شکایت کرد و ما هم باید متقابلاً این کار را می‌کردیم. شنیده‌ام جدیداً شکایت شده است که امیدوارم درست باشد. هر چند دیر است، ولی باید چنین کارهایی را انجام داد. اینجا باید از حق و حقوق استقلال دفاع کنیم. دیگران علیه ما هستند و ما نباید رفاقتی با آنها رفتار کنیم. تازه نیم‌فصل را گذرانده‌ایم. در نیم‌فصل دوم کار سخت‌تر می‌شود. درباره جرایم خودم هم باید بگویم توقع دفاع بهتری داشتم و قطعاً خودم پیگیر اعتراض خواهم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها