PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با یک بازی تکنیکی و تاکتیکی توانستیم به برد برسیم.
کیهان ورزشی- 

امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از پیروزی مقابل ژاپن و صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا پس از پیام وزیر ورزش و خداقوت و تبریک به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی، اظهار داشت: خداراشکر می‌کنم. لطف خدا و اهل بیت شامل فوتبال ایران شد. توانستیم برد خوبی به دست بیاوریم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. مردم عزیز ایران به این جوانان شایسته باید افتخار کنند. خودشان باید افتخار کنند که با قلبشان بازی کردند.

*لیاقت مردم خیلی بیشتر از این ها است

سرمربی تیم ملی گفت: ممنون محبت های مردم هستیم. لیاقت مردم خیلی بیشتر از این‌هاست. این جوان‌ها به خاطر مردم بازی کردند. با یک بازی تکنیکی و تاکتیکی توانستیم به برد برسیم. از هاشمی و تاج و همه مسئولین تشکر می‌کنم. مسئولین نگاهشان را به فوتبال و فدراسیون عوض کنند. فوتبال می‌تواند به جامعه نشاط بیاورد. تاج هم خیلی زحمت کشید و در یک ماه گذشته خیلی از مشکلات را برطرف کرد.

*آسیا باید به این بازی افتخار کند

وی افزود: خدا را شکر می کنم که با لطف و عنایت، باعث شادی ما شد و توانستم با یک بازی خوب، منطقی، تاکتیکی و تمرکز بالا، بازی را ببریم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. فوتبال ایران باید به این بازی به این جوانهای شایسته‌ای که جانفشانی کردند، افتخار کند. با قلبشان و  برای مردم بازی کردند. لیاقت مردم خیلی بیشتر از اینهاست. امروز سربازان وطن نشان دادند انسان‌های بزرگی هستند و فعل خواستن را صرف کردند. امیدوارم از این به بعد نگاه‌ها نسبت به ایران و فوتبال عوض شود. می‌توانیم از فوتبال به عنوان فرصت استفاده کنیم. باید از فدراسیون فوتبال حمایت شود تا بتواند در سطح کلی در فوتبال کشور تاثیرگذار باشد.

*برد مقابل ژاپن نقطه عطف برای فوتبال ایران بود

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود. جوان‌های ما کار بزرگی کردند. به خاطر کیفیت خوبی که داشتند. برنامه داشتیم تا 3 نفر خط هافبک آنها را با توجه به چرخش‌هایی که داشتند، از بازی خارج کنند. تا قبل از دریافت گل موفق نبودیم ولی در نیمه دوم بالاتر از سطح آسیا بازی کردیم. امیدوارم مسئولین نگاهشان به فوتبال عوض شود.

*دست تک تک بچه ها را می‌بوسم

قلعه نویی گفت: کل باشگاه ها و فوتبال ایران را حمایت کنند تا بتوانیم مانند قطری‌ها زمین‌ها و استادیوم‌های خوب داشته باشیم. نباید دقیقه 90 سرمربی انتخاب کنند. از همین حالا باید برای تیم امید و جوانان و نوجوانان برنامه ریزی داشته باشیم تا این بردها چه در تیم‌های پایه و چه در تیم بزرگسالان تداوم داشته باشد. واقعا نمی‌دانم چه بگویم. دست تک تک بچه‌ها را می‌بوسم که کار بزرگی را انجام دادند و خدارا شاکرم.

*خواهش می‌کنم ایرانی را باور کنید در همه رشته‌ها نه فقط فوتبال

سرمربی تیم ملی افزود: نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنم. فقط خواهش می‌کنم. ایرانی را باور کنید. نه فقط در فوتبال در همه رشته‌ها، ایران و ایرانی می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد ولی متاسفانه در چند سال گذشته این فضا به وجود نیامده است. در تورنمنت کافا و اردن که رفتیم، چقدر به ما حمله شد! حتی گفتند اگر ما هم جمع می‌شدیم این تیم‌ها را می‌بردیم. از 8 تیم مرحله یک هشتم، 5 تیم از تورنمنت کافا و اردن بودند. 2 تیم از آن‌ها یعنی ما و اردن به 4 تیم رسیدند.

*آقایان! به جای مسخره کردن، حمایت کنید

وی افزود: آقایان به جای مسخره کردن، حمایت کنید. در شرایط سخت این تیم را جمع و جور کردیم. ما هم دوست داشتیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم ولی با همین امکانات توانستیم جلو برویم. بعد از خدا و اهل بیت، به بازیکنان اعتقاد داشتیم. از این به بعد نگرشتان را عوض کنید. انتقاد کنید ولی تخریب فرق دارد. چگونه می‌شود تاجیکستان، اردن، ایران، عراق، ازبکستان و قطر جزو 8 تیم بودند. این نگاه‌ها و رفتارها را عوض کنید. من امیر قلعه نویی خیلی ایراد دارم. انتقاد باعث پیشرفت می‌شود. چه اشکالی دارد ولی فقط ایرانی را زدند. از این به بعد همه دست به دست هم بدهیم که فوتبالمان پیشرفت کند. الان شاید یک مسکن باشد. مسئولین برای تیم‌های پایه برنامه ریزی کنند. من از این فوتبال دیگر چیزی نمی‌خواهم. هم پایان دوران مربیگری‌ و هم طول عمرم است!

*ایرانی می‌توانست به فوتبال این مملکت خیلی کمک کند

قلعه نویی تصریح کرد: ایران و ایرانی را دوست دارم. دوست دارم روزی که من هم بازنشسته شدم ببینم تیم‌های پایه ما شرایط خوبی دارند، مردم ما شاد هستند و از نظر اقتصادی و دیگر مسائل آرامش دارند. الان باید قبول کنیم مشکلات زیادی در ممکلت وجود دارد که ان‌شاالله برطرف شود. از 2007 فشار زیادی را تحمل کردیم. از دوست شفیقم قلیچ خانی و خانواده خوبم تشکر می‌کنم. چندین سال در شهرستان‌ها زحمت کشیدم که بگویم ایرانی می‌تواند. اگر 2007 هم کمک می‌کردید، ایرانی می‌توانست به فوتبال این مملکت خیلی کمک کند.

*قلعه نویی ایرادات زیادی دارد که شاید با رفتار خوب و انتقاد سازنده رفع شود

وی افزود: مربیان بزرگی در ایران داریم. اگر شرایط بین المللی آماده بود، می‌توانند در اروپا مربیگری کنند ولی چون رفتارهای بین المللی با ما خوب نیست و مشکلاتی داریم، لیاقت ایرانی دیده نشد. از کسانی که انتقاد کردند ممنون هستم ولی در این 11 ماه خیلی اذیت شدیم. حرف‌هایی شنیدیم که... من که مربی در خانه نبودم. از مجموعه گل گهر تشکر می‌کنم که درآن شرایط اجازه دادند به فوتبال مملکت خدمت کنم. من در این مجموعه کوچکترین سهم را دارم. خواهشم این است نگاه‌ها را نسبت به همه چیز عوض کنید. این می‌تواند باعث پیشرفت ممکلت در همه زمینه‌ها شود. قلعه نویی ایرادات زیادی دارد که شاید با رفتار خوب و انتقاد سازنده رفع می‌شد. 

*به بازیکنان گفتم برای قهرمانی باید با همه تیم‌ها بازی کنیم

قلعه نویی درخصوص اینکه ترجیح می‌دهد دور بعد با قطر بازی کند یا ازبکستان، اظهار داشت: خیلی‌ها دنبال این بودند که ما گروهمان را عوض کنیم. به بازیکنان گفتم اگر قرار است قهرمان شویم باید با همه تیم‌ها با قدرت بازی کنیم. قطر و ازبکستان تیم‌های خوبی هستند که با هردو بازی کردیم. باید به قدرت تاکتیکی خودمان اتکا کنیم. امروز بچه‌ها در نیمه دوم، در حد 70 درصد خودشان بودند. با این نوع نگرش و این نوع بازی امیدواریم بازی بعدی را به خوبی پشت سر بگذاریم. تا فردا ساعت 12 که تمرین داریم، بچه‌ها حق دارند خوشحالی کنند. این بازی به تاریخ می‌پیوندد و باید به فکر بازی آینده باشیم.

*فوتبال جای نابودی نیست

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی که ایران در این بازی از نظر تاکتیکی، بدنی و ذهنی برتر بود و حریف خودش را نابود کرد، گفت: فوتبال جای نابودی نیست. فوتبال جای لذت بردن است. قبول دارم که از نظر فنی به خصوص بعد از گلی که خوردیم، یکی از بهترین بازی‌هایمان را انجام دادیم. اوایل بازی بچه‌های ما اعتماد به نفس نداشتند. شاید با خاطر نتایج ژاپن قبل از این تورنمنت بود.

*ژاپن همیشه برای همه قابل احترام است

وی افزود: برای نیمه دوم یک سری تذکرات فنی دادیم که 3 هافبک مرکزی آن‌ها اگر از بازی خارج شوند و از جلو پرس کنیم، می‌توانیم حتی در 90 دقیقه برنده شویم. خداراشکر این اتفاق مهم افتاد. ژاپن همیشه برای همه قابل احترام است. فوتبال خیلی خوبی ارائه می‌دهد. با لژیونرهایی که در اروپا دارد نشان داد تیم بزرگی است ولی ما امروز خیلی بهتر بازی کردیم. مربیشان هم از دوستان خوب من است. همین 4-3 ماه پیش در اجلاس فیفا صندلی‌هایمان کنار هم بود. انسان بسیار با شخصیتی است. او هم فوتبال را از نگاه عاشقی دوست دارد. وقتی از طریق مترجم با هم صحبت کردیم، دیدم چه انسان بزرگی است و چه افکار بزرگی دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
احسنت مرد قهرمان. مرد پهلوان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار