PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا گفت: ما در راستای توسعه دوومیدانی در سطح کشور و در سطح قاره آسیا این آمادگی را داریم با ساخت یک مرکز به این مهم کمک کنیم.
کیهان ورزشی- 

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، دهلان الحمد، رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی برای برگزاری این نشست اظهار کرد: میزبانی از رویداد قهرمانی داخل سالن آسیا فرصتی را فراهم کرد که درخدمت دوستان‌مان در کنفدراسیون دوومیدانی آسیا باشیم و هم‌چنین ورزشکاران کشورهای آسیایی با ظرفیت‌های کشورمان آشنا شوند. از اعطای این میزبانی به ایران از مسئولان کنفدراسیون آسیا تشکر می‌کنم.

او افزود: ما در راستای توسعه دوومیدانی در سطح کشور و در سطح قاره آسیا این آمادگی را داریم با ساخت یک مرکز به این مهم کمک کنیم. هدف ما این است مرکز تخصصی را برای رده پایه ایجاد کنیم که دیگر کشورهای آسیایی نیز برای توسعه دوومیدانی بتوانند از آن استفاده کنند. این ظرفیت در کشور ایران وجود دارد که با حمایت کنفدراسیون آسیا شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: شانزده میلیون و نیم دانش‌آموز در حال حاضر در سطح کشور داریم که از طریق این مرکز می‌توانیم دانش‌آموزان را به سمت دوومیدانی سوق دهیم. با فعال کردن این مرکز از شکل گلخانه‌ای خارج خواهیم شد و به شکل مستمر این رشته المپیکی را در کشور گسترش می‌دهیم. یکی از ویژگی‌های کشور ما جوان بودن جمعیت آن است. شاید در کمتر کشوری این شرایط جوانی باشد و از مسئولان کنفدراسیون آسیا می‌خواهیم که کمک شود بتوانیم این مرکز را بسازیم.

هاشمی بیان کرد: برای توسعه دوره‌های دانش‌افزایی در ایران نیاز است مدرس‌هایی از کنفدراسیون آسیا در ایران حضور پیدا کنند و در سراسر کشور کلاس‌هایی را بگزار کنیم. وجود مدرسان حرفه‌ای در کشورمان می‌تواند به توسعه رشته دوومیدانی و تربیت مربیان حرفه‌ای کمک کند.

وی در این جلسه با مهم برشمردن اعطای کرسی‌های بین‌المللی از سوی کنفدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: کشور ما نیاز دارد که یک کرسی کیفی در کنفدراسیون دوومیدانی آسیا داشته باشد. ما در دو کمیته صاحب کرسی هستیم ولی کافی نیست، چون ظرفیت‌های خوبی داریم و باید کرسی‌های تاثیرگذار داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در این جلسه با ابراز رضایت از صحبت‌های رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا برای توسعه این رشته در ایران گفت: حدودا یک ماه پیش جلسه شورای عالی ورزش با حضور رییس‌جمهور در وزارتخانه برگزار شد و یکی از برنامه‌های تصویب شده در این جلسه موضوع اهمیت ورزش در سنین پایین بود. ورزش برای کودکان از بدو تولد باید برنامه‌ریزی شود و محور اصلی روی کودکان است. در تمامی دنیا مهارت‌های اصلی دوومیدانی در سنین پایین آموزش داده می‌شود و راه نجات ورزش قهرمانی نیز همین موضوع است و اگر بتوایم در این بخش خوب عمل کنیم قطعا در دیگر موارد نیز می‌توانیم موفق شویم.

دهلان الحمد، رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا نیز در این جلسه اظهار کرد: باعث افتخار است که در کشور ایران حضور داریم. ایران فقط یک کشور در خاورمیانه نیست بلکه یک کشور مهم و تاثیرگذار در دنیا است و ما ظرفیت های ایران را می‌شناسیم.

وی افزود: ایران عضو کلیدی در مجامع بین‌المللی است و امیدوارم که رابطه ایران با سایر کشورها همیشه خوب باشد. ایران نه تنها در دوومیدانی بلکه در بقیه رشته‌ها نیز سرآمد است. این چهارمین باری است که ایران میزبان رویداد قهرمانی داخل سالن آسیا می‌شود. ایران اعتقاد به توسعه ورزش دارد و به دلیل این اهتمامی که برای توسعه ورزش دارید از شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: هدف ما در کنفدراسیون آسیا این است که رشته دوومیدانی را در ایران توسعه دهیم و اعتقاد داریم که ایران ظرفیت‌های خوبی برای هدف ما دارد. تبریک می‌گویم به برگزار کنندگان این مسابقات و امیدوارم شاهد اتفاقات بهتری در این رشته باشیم. وقتی درباره ایران صحبت می‌کنم انگار درباره کشور خودم قطر حرف می‌زنم. همیشه از ایران به عنوان یک عضو کلیدی نام می‌بریم که می‌تواند برای توسعه دوومیدانی تاثیرگذار باشد.

رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا گفت: در طول تاریخ ایرانی‌ها نشان دادند که قادر به انجام کارهای سخت هستند. کشورهای دنیا باید ایده‌های خود را با ورزشکاران ایرانی به اشتراک بگذارند. کنفدراسیون آسیا یکسری مراکز را برای کارهای آموزشی و یکسری جاها را برای کارهای تمرینی درنظر گرفته است. این مراکز بیشتر بود ولی به دلیل مسئله بودجه‌ای در چند سال گذشته این مراکز کمتر شده است. ولی این موضوع باعث نمی‌شود که ما این فرصت را از دست بدهیم و قطعا به دنبال بهترین راهکار برای ایجاد این مرکز در ایران و آسیای غربی خواهیم بود.

او افزود: آموزش و پرورش و وزارت ورزش نقش کلیدی در توسعه ورزش دارند و با وجود اینکه ورزش دنیا درحال گسترش است ما نیز به دنبال توسعه دوومیدانی در بخش کودکان هستیم. هدف مهم این است که بتوانیم دوومیدانی را از سنین کودکی در جامعه نهادینه کنیم‌. هر مدرسه می‌تواند یک مرکز برای توسعه دوومیدانی در کشور ایران و دیگر کشورها باشد.

دهلان الحمد اظهار کرد: از آقای مبینی تشکر می‌کنیم در این مدت کمی که در فدراسیون حضور دارند اقدامات خوبی را انجام دادند و یک مدال طلا از ما (تشکر ضمنی از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا) گرفتند و قطعا این مساله بدون حمایت وزارت ورزش امکان‌پذیر نبوده است.

در این جلسه سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی و احسان حدادی دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک نیز حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار