PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
سرمربی شمس آذر در مورد شایعه حضورش در کادر فنی پرسپولیس گفت: خیلی جاها به من گفتند. در فضای مجازی هم در موردش حرف می‌زدند اما مسئولان باشگاه هیچ تماسی با من نداشتند.
کیهان ورزشی- 

تیم‌های شمس آذر و هوادار پنجشنبه، سوم اسفند در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. سعید دقیقی، سرمربی شمس آذر در نشست خبری قبل از این دیدار گفت: بازی خیلی سختی با تیمی خوب، به معنای واقعی خصوصی، با مدیریت قوی، مربی بادانش و بازیکنان بالیاقت داریم. شمس آذر و هوادار هر دو به معنای واقعی خصوصی هستند و اصول حرفه‌ای فوتبال را رعایت می‌کنند. هوادار بازیکنان جوان و باکیفیتی دارد و از زمانی هم که آقای شجاعی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بازی‌هایش باکیفیت‌ترشده و تیم حال و هوای تازه‌ای پیدا کرده است و بازیکنان آقای شجاعی را دوست دارند. او از مفاخر فوتبال ایران است و معتقدم مربیانی باید رشد کنند که از نظر فنی و اخلاقی کیفیت لازم را دارند.

او در ادامه بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حداکثر امتیاز را بگیریم. بازیکنان ما آماده هستند، انگیزه کافی را دارند و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشته‌اند. تمام هدفمان این است که بازی با کیفیتی ارائه بدهیم و امتیازات را بگیریم.

دقیقی با بیان اینکه نتوانستیم در فصل نقل و انتقالات بازیکن نام آشنایی را بگیریم چون بودجه‌مان اجازه نمی‌داد، تاکید کرد: بازیکنان خوبمان را هم از دست دادیم. بخاطر اینکه بتوانیم هزینه را تامین کنیم اصغر اعرابی و رحمان جعفری در پست جلو و عرفان قهرمانی و سعید کریمی در پست عقب از ما جدا شدند. امیدوارم در ادامه مسیر موفق باشند. نفراتی هم که جذب کرده‌ایم لیگ یکی هستند و باید تلاش کنند کیفیت خود را بالا بیاورند تا از کیفیت آنها در ادامه مسیر استفاده کنیم اما نفری که در این لحظه بار فنی به ما اضافه کند، نداریم اما بازیکنانی که اضافه شده‌اند به مرور کیفیت‌شان بالا می‌رود.

او در ادامه بیان کرد: راهی غیر از این نداشتیم چون هزینه تیمداری در لیگ برتر با توجه به رقابت ناعادلانه‌ای که برای بخش خصوصی وجود دارد، واقعا سخت است. از طرفی برای اولین بار است که یک تیم از بدنه خود استان قزوین به لیگ برتر آمده است. هنوز مسئولان و مردم خیلی دغدغه تیم را ندارند اما شرایط هر روز بهتر می‌شود. امیدوارم مسئولان هم کنار ما بیایند.

دقیقی در مورد عملکرد تیم در نیم فصل اول و توقعی که از این تیم ایجاد شد، بیان کرد: توقع را با کیفیتمان ایجاد کرده‌ایم. می‌دانید که با کسر امتیاز شروع کردیم و شروع تمریناتمان هم دیر بود اما در ادامه فصل آنقدر خوب کار کردیم که فوتبال ایران در مورد شمس آذر بارها صحبت کرد. کیفیت عاملی شد که الان در مورد این تیم صحبت کنند. دنبال این هستیم که کیفیت خوبی داشته باشیم هر چند بازیکنان خوبی از ما جدا شدند.  

او در پاسخ به این سوال که از باشگاه پرسپولیس پیشنهادی برای حضور در کادر فنی داشتید، بیان کرد: خیلی جاها به من گفتند. در فضای مجازی هم در موردش حرف می‌زدند اما مسئولان باشگاه هیچ تماسی با من نداشتند.  در مورد جدایی هم با باشگاه قرارداد دارم و بدون هماهنگی با باشگاه چنین چیزی شدنی نیست. هر چه بوده به صورت توافقی بوده است. بحث تامین هزینه بود که  قرار بود خودم و دو بازیکن جدا شویم و به مس رفسنجان برویم که بتوانیم بخشی از هزینه‌های باشگاه را تامین کنیم. ۲۰ میلیارد تامین شد و ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان را دادیم. با جدایی چهار بازیکن بودجه همه بازیکنان و مربی نزدیک ۴۵ میلیارد باشد. در ادامه مسیر دو سه نفر دیگر را بفروشیم به سمت صفر شدن می‌رویم.

او در مورد رویارویی دو مربی جوان در بازی فردا بیان کرد: اینکه اختلاف سنی با بازیکنان کم باشد فضا را به سمت برادری و دوستی می‌برد. هر چند در تمرینات و مباحث فنی سخت گیرم اما خارج از زمین بازی آنها را دوست دارم و اگر پیشرفت کنند، برایشان کیف می‌کنم. الان برای رحمان جعفری و اصغر عرابی واقعا خوشحالم  که قراردادشان ۷۰۰ میلیون شده که ۷۰ برابرقرارداد قبلی‌شان است. این افتخاری برای ماست و خوشحالم کمک کرده‌ام زندگی خودشان و خانواده‌شان از این رو به آن رو شود.

او در ادامه افزود: مسعود هم واقعا فردی دوست داشتنی است و بچه‌های تیمش هم دوستش دارند. البته جای آقای فکری سبز است او هم ارتباط خوبی داشت. برای مسعود آرزوی موفقیت دارم البته بعد از بازی فردا. او یکی از مربیان آینده‌دار ایرن می‌شود.

او در مورد استفاده از مربیان و بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بیان کرد: از مسئولان فوتبال ایران خواهش می‌کنم که فضا را به این سمت نبرید تا کسی نتیجه نمی‌گیرد، مربی خارجی بیاورد. در چند سال اخیر کدام مربی خارجی در ایران عملکرد خوبی دشته است. شاید زیر ۱۰ درصد بوده است اما ما مربیان داخلی هم داریم. با آقای قلعه نویی تا چهار تیم آسیا رفتیم، جواد نکونام در صدر جدول است.

دقیقی ادامه داد: قرارداد مربیان خارجی چند برابر قرارداد ماست اما عملکردشان آنچنان خوب نیست. من در تیمی با حداقل بودجه و با تعدادی بازیکن جوان نتیجه گرفته‌ام. پله بعدی من کدام تیم است وقتی سپاهان، تراکتور،  پرسپولیس، فولاد مربی خارجی دارند؟ دوباره باید به تیمی در حد و اندازه شمس آذر با بودجه محدود بروم. پس در فوتبال ایران کجا فضا برایم فراهم است که عملکردم را نشان بدهم؟

او به بازیکنان خارجی بی کیفیت لیگ هم اشاره و بیان کرد: بازیکن خارجی هم شاید ۱۰ درصد کیفیت داشته باشند. قراردادها بالا ولی بازدهی پایین است. در چند سال اخیر یک بازیکن خارجی باکیفیت اسم ببرید که به لیگ ایران آمده باشد. مربی و بازیکنی به ایران می‌آید که پیشنهادهای اروپا، اروپای شرقی، لیگ‌های عربی و آسیای شرقی‌اش تمام شده باشد، یعنی تمام انتخاب‌هایش را می‌کند و اگر نشد بعد به ایران می‌آید. باید فضا را برای امثال مسعود شجاعی فراهم کنیم تا به تیم‌های بالاتر بیایند وخود را نشان بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار