PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
باشگاه پرسپولیس طرح بعضی موضوعات علیه این باشگاه در رسانه ملی را عجیب، نادرست و هدفمند خواند.
کیهان ورزشی-

باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: «بسیار عجیب به نظر می‌رسد که افراد دارای تریبون در رسانه‌ملی که باید در جهت آگاهی بخشی گام بردارند گاهی لابلای اظهارات درستی که دارند، عامدانه یا از روی عدم آگاهی اطلاعاتی را ارائه می‌کنند که مخرب بوده و ضمن ایجاد مشکلات بر تنش‌های هواداری هم می‌افزاید. متاسفانه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شاهد این مساله بودیم که به نام کارشناسی مسائل مربوط به حرفه‌ای‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، این خط فکری و توصیه مطرح شد که از صدور مجوز حرفه‌ای برای پرسپولیس جلوگیری شود، چون دو تیم با مالکیت مشترک نمی‌توانند در رقابت‌ها حضور داشته باشند و، چون سال قبل استقلال مجوز نگرفت؛ شاید برای این فصل نوبت پرسپولیس باشد که از این مسئله محروم شود.

چنین اظهار نظر عجیبی جدا از این که کاملا مغرضانه است و به حق اعتراض باشگاه پرسپولیس و هواداران را در پی دارد و انتظار می‌رود اصلاح و جبران شود، بیانگر این مسئله است که پاره‌ای اظهارنظر‌های کارشناسی در تلویزیون به جای تکیه داشتن بر واقعیات و اطلاعات درست، رسمی و قانونی، ریشه در کری‌خوانی‌های بعضا سطح پایین در فضای مجازی دارد. به عنوان یک نکته اساسی به اطلاح کارشناس مربوطه که آن اظهارنظر عجیب را مطرح کرد و دیگر عزیزان در رسانه ملی می‌رسانیم، اخذ مجوز فعالیت حرفه‌ای که هر سال سخت‌گیرانه می‌شود، نوبتی نیست. اینکه بعضی مسائل اصولا از اختیارات و ید قدرت دو باشگاه خارج است و باید مدیریت کلان کشور و ورزش و فوتبال برای آن اقدام کنند مساله درستی است که همه می‌دانند، اما این طور نیست که دو باشگاه بروند سر صف زنبیل بگذارند و هر یک نوبتش شد، مجوز بگیرد.

برای اخذ مجوز، باید یکسری استانداردها، الزامات و پروتکل‌ها اجرا شود که همه ساله از سوی کنفدراسیون و فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌شود. هم اکنون باشگاه‌ها همه روزه به شدت درگیر این موضوع بوده و در حال بارگذاری مدارک هستند و کمیته صدور مجوز هم مرتب در تلاش است تا کمبود‌ها و خطا‌ها را مشخص و برای مرتفع شدن به باشگاه‌ها اعلام کند. سال گذشته اگر متاسفانه باشگاه دیگر نتوانست این مجوز را دریافت کند هیچ ارتباطی به مالکیت مشترک نداشت. این یک دروغ بزرگ در فضای مجازی و از سوی افراد غیر مسئول و دروغ پرداز بود که باشگاه دیگر قربانی شد تا پرسپولیس مجوز بگیرد. حتی فکر نمی‌کنیم مسئولان خود آن باشگاه چنین حرفی زده باشند. منشاء این دروغ حداقل برای ما مشخص نیست و بسیار متاسفیم که چنین دروغی به عنوان فکت و دیتا در تلویزیون مورد پذیرش قرار گرفته است.

سال گذشته هم بحث مالکیت مشترک به صورت رسمی با تدبیری که انجام شد مرتفع شده بود و به صورت رسمی اعلام و اسناد آن نیز منتشر شد. قطعا دولت محترم و وزارت محترم ورزش و جوانان باید برای این امر در سال جاری هم تدبیر لازم بیندیشند، ولی آنچه در سال قبل مانع از صدور مجوز برای باشگاه دیگر شد، طبق آن چه فدراسیون فوتبال به صورت رسمی و با ارایه اسناد قانونی اعلام کرد، مشکل بدهی مالی و در نهایت کامل نشدن بارگذاری مدارک و مستندات بود و این موضوع هیچ ربطی به پرسپولیس نداشت، ولی افرادی آن دروغ بزرگ را به هواداران آن تیم گفتند.

و، اما در پرسپولیس به خاطر نداریم آخرین باری که باشگاه یک تعطیلی کامل را طی کرد، چه زمانی بوده است. هیچ شب و روزی در تعطیل‌ترین حالت کشور نمی‌گذرد که حداقل یکی از بخش‌های باشگاه فعال نباشد، حتی اگر تیم در تعطیلات باشد. در همین نوروز ۱۴۰۲ لحظاتی بعد از تحویل سال بود که باشگاه رسیدن ایمیلی مبنی بر یک بدهی جدید را اطلاع داد در حالی که فرصت برای بستن پرونده‌های بدهی قطعی در همان نوروز به پایان می‌رسید و کار از همان روز نخست نوروز شروع شد تا به مشکل نخوریم. برای نوروز امسال هم به نظر نمی‌رسد بعضی بخش‌های باشگاه همچون امور بین‌الملل، بخش مالی، امور ورزشی و … مجالی برای تعطیلات به آن معنا داشته باشند، چرا که درگیر همین مقوله اخذ مجوز حرفه‌ای خواهیم بود. امیدواریم در آینده دیگر شاهد تکرار این ادعا‌های غیرمنصفانه و آزار دهنده نباشیم.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار