PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هنوز باخت مقابل قطر برایمان قابل هضم نیست ولی کارمان را انجام دادیم.
کیهان ورزشی- 

امیر قلعه‌نویی درمورد بازی خیریه امروز و حمایت از سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: دردرجه اول گله مند و ناراحت هستیم. 5-4 سال پیش این اتفاق افتاد و مسئولین باید فکری می‌کردند که تکرار نشود. ناراحتیم که برای هموطنان عزیزمان این اتفاق افتاده است. 

وی افزود: ان‌شالله روزی برسد که هیچ کجای دنیا به خصوص در کشورمان این مشکلات برای مردم نیفتد. وظیفه اخلاقی خودمان دانستیم با کمک تیم هنرمندان و پیشکسوتان راه آهن، یک بازی برگزار شود و کمک‌هایی انجام شد.

سرمربی تیم ملی درمورد جوانگرایی این تیم، گفت: یک بار دیگر باید از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانستیم مانند بازی با ژاپن آن‌ها را خوشحال کنیم. فوتبال در دنیا و خصوصا ایران؛ نتیجه گراست. بازیکن سازی به عهده تیم ملی بزرگسالان نیست. باید باشگاه‌ها و تیم‌های پایه ملی بازیکن سازی کنند و پرورش بدهند، بعد بزرگسالان استفاده کند.

وی تصریح کرد: مشکل بعدی، خلاء بازی‌های بین المللی برای بازیکنان جوان است. مثلا آماری به فدراسیون فوتبال دادیم آمار لیگ 25-26 بوده، آمار دیگری دادیم بازیکنان جوان و چند کشور دیگر را با خودمان مقایسه کردیم. برای آن‌ها بازی‌های بین المللی حدود 100 است برای ما 28 بازی بوده است. باید براساس موقعیت و شرایط مملکت برنامه ریزی کنیم.

قلعه نویی گفت: من هم آدمی نیستم که مدام بگویم این را نداریم آن را نداریم. مسئولیتی قبول کردم باید با همه مشکلات کار را جلو ببریم. خوشحالم فوتبال خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم. بازی با قطر کم شانس و بدشانس بودیم. اتفاقات فوتبال باعث شد به فینال نرویم. حداقل این بود که مردم عزیز ایران را در این شرایط یکبار دیگر خوشحال کنیم که نشد.

سرمربی تیم ملی درخصوص حمایت علی دایی، عنوان کرد: همه می‌دانیم او شناسنامه بین المللی فوتبال ما است. باید کاری می‌کردند که دایی رئیس AFC شود. جایگاه بالایی دارد. همه می‌دانیم ساختارهای ما نه تنها در ورزش ذر همه جا مشکل دارد. سیل را ببینید. دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را ببینید. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. باید نگاه به مردم را به خصوص در بحث اقتصادی عوض کنیم.

قلعه نویی درمورد اینکه آیا توانسته با اتفاقات جام ملت‌ها مانند ضربه جهانبخش که به جای تور به تیر خورد کنار بیاید، گفت: فیلمی را از ضربه جهانبخش اخیرا دیدم. در 6 قدم توپ را گل نکردیم. کنعانی زادگان، طارمی، اسدی و... موقعیت داشتند. یک صحنه هم دقیقه 45 می‌توانست پنالتی اخراج باشد. مدافع توپ را با دست زد. هنوز برایمان قابل هضم نیست و سخت است ولی کارمان را انجام دادیم. از بازیکنان نهایت تشکر را دارم. 43 روز اردو باشید کار سختی است. کوچکترین حاشیه‌ای نداشتند.

وی درخصوص همکاری افشین قطبی با تیم ملی، اظهار داشت: تیم ملی برای همه است. برای من نیست. من هم مهمان هستم. باید ایران و مردمش را دوست داشته باشیم. هرکسی هم می‌تواند، بیاید کمک کند. الان قرارداد کادرفنی تمام شده و دریافتی همکاران من زیر 50درصد بوده است. ببینید چقدر عاشق ایران و مردم هستند که بدون چشمداشت مالی کار کردند. دستمزدشان هم خیلی پایین است. شاید یک مربی در لیگ بیشتر از همکاران من حتی مانیکونه، دریافت کند.

قلعه‌نویی افزود: قطبی جزو بزرگان فوتبال ایران است. از نظر فنی آمار خیلی خوبی دارد. تجارب بین المللی دارد و امیدواریم بتواند به فوتبال کشور کمک کند ولی باید شرایط را در نظر بگیریم. او و فدراسیون هرکدام شرایطی دارند. ان‌شاالله مسائل اولیه حل شود حتما این اتفاق می‌افتد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا از کادرفنی فعلی کسی جدا می‌شود، گفت: نه، همه این عزیزان جزو همکاران خوب، فنی، با معرفت، با صداقت و عاشق ایران بودند. شما دیدید چقدر خالصانه کار کردند.

سرمربی تیم ملی درمورد برگزاری مینی کمپ‌ها، عنوان کرد: مینی کمپی برگزار کردیم و ببینید آن نفرات چقدر در لیگ تاثیرگذار هستند. همان بازیکنان خواهان پیدا کردند. ابتدا از ما ایراد گرفتند. به خاطر مشکلات بین المللی که داریم باید از این مینی کمپ‌ها استفاده کنیم. باشگاه‌ها هم حتما به خاطر منافع ملی کمک می‌کنند.

وی درمورد اینکه آیا احمدنوراللهی شانس بازگشت به تیم ملی را دارد، گفت: او از نظر فنی هیچ مشکلی نداشت. در همه اردوهای ما هم بود و بازی کرد. منتها رفتاری داشته که فعلا...
قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا نوراللهی به این اردو دعوت می‌شود، اظهار داشت: توکل بر خدا!(باخنده)
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار