PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
دو عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در وزن ۵۵ و ۹۷ کیلوگرم طلا گرفتند.
کیهان ورزشی-

 در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهوی امره که به میزبانی ترکیه در حال برگزاری است فرنگی کاران کشورمان موفق به کسب مدال طلا شدند.
در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 12 بر 7 آراکی میزکوکی از ژاپن را شکست  داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 از سد یولان مورتابک اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه 9 بر 1 تورال مهدی اف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار بگئورگی توخادزه از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و طلایی شد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن یونس امره باشار از ترکیه پیروز مبارزه شد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 تورنیکه دزاماشویلی از گرجستان شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که گرمسیری با نتیجه 8 بر 5 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.گرمیسری در این دیدار مقابل استانیسلاو شافرنکا از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 5 بر 1 و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 


در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد.وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه 7 بر 6 از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت، وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد مهدی بالی گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 82 کیلوگرم عباس مهدی زاده در دور اول با نتیجه 5 بر 3 تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر 3 حسن برک کیلینج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، مهدی زاده در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب رسول گرمسیری دیگر نماینده کشورمان شد و راهی دیدار رده بندی شد و با توجه به عدم حضور یونس باشار از ترکیه در دیدار رده‌بندی نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شد.
در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 2  علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. هدایتی در این دیدار با توجه به عدم شرکت منصور شادوکایف از قزاقستان، به مدال برنز دست یافت.
برچسب ها: کشتی فرنگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها