PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
پیشنهاد واگذاری استقلال و پرسپولیس به 2 بانک غیردولتی مطرح شد.
کیهان ورزشی- 

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درمورد واگذاری استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: فرآیند واگذاری و خصوصی‌سازی 2 باشگاه در این دولت و در بورس رقم خورد که هم شفافیت از عملکرد مالی استقلال و پرسپولیس ایجاد و هم بخشی از سهام آنها در خود سازمان بورس، به مردم واگذار شد. 

وی درمورد واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، گفت: با این راهکار مشکل قانونی سرخابی‌ها برطرف شده و همچنین قرار بود تامین اجتماعی، دینی که از دولت دارد، به شرکت‌های زیرمجموعه که توان اقتصادی مناسبی دارند، واگذار کند. دولت هم بررسی و پس از موافقت با این پیشنهاد، مجوز را صادر کرد. 

سخنگوی دولت تاکید کرد: به هیات واگذاری گفتیم که در صورت بررسی جوانب این پیشنهاد و نهایی شدن، از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم. هیات واگذاری روز گذشته تشکیل جلسه داده و جوانب را بررسی کرد اما در نهایت به جمع‌بندی نرسید که از مجوز دولت بهره‌مندی کنند. 

جهرمی اضافه کرد: دلیل اصلی این موضوع هم این بود که در این فاصله با پیگیری‌های متولیان مربوطه در مجموعه‌های مختلف، با مجموعه بانک‌های غیردولتی مذاکرات ابتدایی صورت گرفته و گزارش و پیشنهاد هیات واگذاری هم در هیات دولت مطرح شد. از این جهت که بانک‌ها به دلیل سرمایه‌های عمومی و مردمی که در آنها هست، توان اقتصادی بالایی دارند و جزء شرکت‌های مردمی محسوب می‌شوند، اگر موفق به واگذاری این تیم‌های مردمی به بانک‌های غیردولتی شویم، در حقیقت موفق شده‌ایم بزرگ‌ترین شرکت‌های مردمی را واگذار کنیم.

وی ادامه داد: دولت از این پیشنهاد در صورتی که قابلیت تحقق داشته باشد، خیلی استقبال می‌کند. مثل گذشته که آگهی‌های زیادی برای واگذاری به مجموعه‌های دیگر زدیم، همه اعضای دولت نیز با این پیشنهاد موافقت کردند و قرار شد وزیر اقتصاد و مدیرکل بانک مرکزی مذاکرات لازم را با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک‌ها داشته باشند تا سریع‌تر به توافق نهایی برسیم. در روزهای آتی نیز با 2 بانک غیردولتی به توافق نهایی می‌رسیم تا یک حمایت بسیار موثر برای این سرمایه‌ها ایجاد شود. امیدوارم خبر خوبی برای هواداران استقلال و پرسپولیس باشد و یک بازی خیلی زیبا ببینیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار