PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
تیم والیبال پیکان تهران با کسب دومین پیروزی مقابل گیتی‌پسند اصفهان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.
کیهان ورزشی-

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از امروز (جمعه ۲۵ اسفند) با دیدار پیکان و گیتی‌پسند اصفهان آغاز شد و با چهار دیدار در مدت دو روز پیگیری می‌شود.
 در نخستین مسابقه دور برگشت تیم‌ پیکان تهران که در دیدار رفت موفق به شکست سه بر یک گیتی‌پسند شده بود برای کسب دومین برد مقابل این تیم صف‌آرایی کرد و در سه ست متوالی حریف را از پیش رو برداشت. 
 جدال دو تیم در ست نخست ۲۵ بر ۱۹ به سود پیکان شد و پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان در ست‌های دوم و سوم نیز با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ فاتح میدان شد تا با دو برد متوالی مقابل گیتی‌پسند به عنوان نخستین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی معرفی شود. 
 بدین ترتیب تیم گیتی پسند اصفهان که در مرحله مقدماتی با ۱۶ برد و ۴۸ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گرفته بود، پس از دو ناکامی مقابل پیکان به کار خود در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ پایان داد. بهرام سلیمانی به عنوان نماینده سازمان لیگ و اسماعیل صباغ به عنوان ناظر داوری، نظارت بر این مسابقه را برعهده داشتند. 
 ابراهیم فیروزی، میثم پارسه و احمد سرمست نیز به عنوان داوران اول، دوم و ویدئوچک، قضاوت این دیدار را انجام دادند. تیم پیکان در دو مسابقه مرحله مقدماتی هم برابر گیتی‌پسند به پیروزی رسیده بود.
 دیدار دور رفت ۱۲ آذر برگزار شد و شاگردان پیمان اکبری سه بر صفر به پیروزی رسیدند و دیدار دور برگشت دوم اسفند میان دو تیم پیگیری شد که سه بر یک به نفع پیکان پایان یافت.
 با توجه به برد پیکان در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی، شاگردان پیمان اکبری امروز چهارمین برد خود مقابل نماینده اصفهان را در این فصل تجربه کردند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. 
 تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم شش عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد. پیکان که عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در افتخارات خود دارد. امیدوار است در سال ۱۴۰۲ با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت هشت ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد. 
این تیم در سال ۱۴۰۱ به عنوان مشترک سوم دست یافت. تیم‌های چادرملو اردکان و فولاد سیرجان در دیگر مسابقه امروز سالن فدراسیون از ساعت ۲۲ به مصاف یکدیگر می‌روند. 
 فولاد در مسابقه دور رفت سه بر دو به پیروزی رسید و در صورت کسب دومین برد حریف تیم پیکان در مرحله نیمه‌نهایی می‌شود.
 دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان روزهای پنجم، هفتم و نهم فروردین سال آینده به صورت دو برد از سه مسابقه در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.  
برچسب ها: والیبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار