PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
تیم‌ ملی فوتبال ایران در روز مصدومیت سردار آزمون با نتیجه ۵ بر صفر ترکمنستان را از پیش رو برداشت.
کیهان ورزشی- 

در دور سوم رقابت‌های گروه  E مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت.

در این بازی شاگردان امیر قلعه نویی با گل‌های محمدحسین کنعانی زادگان (۲ بار)، سردار آزمون،‌ محمد محبی و امید نورافکن با نتیجه ۵ بر صفر برنده شدند.

اتفاقی که روی این برتری سایه انداخت ناراحتی و مصدومیت سردار آزمون در دقایق پایانی نیمه اول بود که نتوانست به بازی ادامه دهد و به نظر می‌رسید از ناحیه همسترینگ مصدوم شده است.

ایران ۵ - ترکمنستان صفر
گل‌ها: محمد حسین کنعانی زادگان(۱۰ و ۴۸) و سردار آزمون(۱۳) و محمد محبی (۵۷) و امید نورافکن (۲+۹۰) برای ایران
کارت زرد: سامان فلاح دقیقه ۸۹ از ایران
کارت قرمز:-

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمد امین حزباوی(۷۲ - سامان فلاح)، حسین کنعانی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس(۷۲ - الهیار صیادمنش)، علی قلی زاده(۷۲ - مهدی قایدی)، محمد محبی، مهدی طارمی(۸۴ - محمدرضا آزادی)، سردار آزمون(۴۵ - امید نورافکن)

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، قاضی‌مراد آناقلی‌اف، ارسلان آمانوف، میرزا بیک نظروف، یازجیلیچ قربانف، دیدار دوردیف، بریم ممدوف، راوشانگلدی هالمامدوف، بیگ مراد بایوف، تیمور چاریف

شرح بازی

نیمه اول

ایران این بازی را با فشار روی دروازه حریف آغاز کرد. در دقیقه ۹ ضربه محکم سعید عزت اللهی را دروازه‌بان حریف به بیرون فرستاد.

گل اول ایران: روی ارسال بلند صالح حردانی به محوطه جریمه ترکمنستان، محمد حسین کنعانی زادگان در دقیقه ۱۰ موفق شد با ضربه سر اولین گل بازی را به ثمر برساند.

گل دوم ایران: سردار آزمون روی پاس دقیق سامان قدوس به سمت محوطه جریمه حریف حرکت کرد و موفق شد در موقعیت تک به تک با ضربه ساده پای راست دومین گل ایران را در دقیقه ۱۳ به ثمر برساند.

باژی پس از شروع هیجان انگیز ایران افت قابل توجهی داشت و به دنبال آن ترکمنستان بیشتر به دنبال این بود که به دروازه ایران نزدیک شود. در دقیقه ۳۱ سردار آزمون روی پاس مهدی طارمی در محوطه جریمه شانس خوبی برای گلزنی داشت اما شوت او با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

ضربه ایستگاهی در چند قدمی محوطه جریمه را پس از مشورت بازیکنان ایران مهدی طارمی به سمت دروازه ترکمنستان فرستاد که ضربه پرقدرت تو به تیرک افقی برخورد کرد و به بیرون رفت. 

ایران نیمه اول را درحالی با برتری ۲ بر صفر به پایان رساند که سردار آزمون در لحظات پایانی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

نیمه دوم

گل سوم ایران: در دقیقه ۴۸ پس از اثرگذاری محمد محبی روی یک ارسال به محوطه جریمه، کنعانی زادگان به توپ ضربه زد که با واکنش دروازه‌بان دوباره مقابل او قرار گرفت. مدافع تیم ملی توپ بلوکه شده را دوباره به سمت دروازه ضربه زد و سومین گل ایران را به نام خود ثبت کرد.

گل چهارم ایران: در دقیقه ۵۷ روی یک ضدحمله مهدی طارمی در فضای خالی محوطه جریمه محمد محبی را صاحب موقعیت کرد و او با ضربه پای راست توپ را از کنار دستان دروازه‌بان ترکمنستان عبور داد تا چهارمین گل ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه ۶۳ طارمی می‌توانست نامش را در میان گل‌سازان بازی قرار بدهد اما ارسال خطرناک او مقابل دروازه خالی ترکمنستان پیش از رسیدن به سامان قدوس توسط مدافع حریف دفع شد.

در دقیقه ۶۹ با پاس سامان قدوس به امید نورافکن او در محوطه جریمه با ضربه زمینی پای چپ دروازه حریف را تهدید کرد که دروازه‌بان با شیرجه به موقع آن را مهار کرد و مانع از گلزنی این بازیکن شد.

در دقیقه ۷۸ مهدی قایدی به جای پاس دادن در موقعیت خوب گلزنی خودش به سمت دروازه ضربه زد که دروازه‌بان ترکمنستان با یک واکنش دیدنی یک ضربه کرنر را به ایران داد.

در دقیقه ۱+۹۰ آهالیف موفق شد ضربه دیدنی نورافکن را مهار کند و یک ضربه کرنر برای ایران به دست آمد.

گل پنجم ایران: نورافکن توپ برگشتی روی ارسال کرنر را با ضربه از نزدیکی محوطه جریمه به سمت دروازه فرستاد که دور از دستان آهالیف به گل تبدیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار