PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
وزنه بردار دسته ۸۹ کیلوگرم جهام جهانی تایلند و آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک را بدون ثبت رکورد مجموع پشت سر گذاشت با این حال سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.
کیهان ورزشی-

جام جهانی وزنه‌برداری تایلند آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. در رقابت گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم، مصطفی جوادی برای ایران وزنه زد اما موفق به ثبت رکورد مجموع نشد.

جوادی در حرکت یک‌ضرب رکورد ۱۶۰ کیلوگرم را ثبت کرد و از انجام حرکت دوم و سوم انصراف داد. او در پایان شانزدهم شد.

 او در دوضرب هم ابتدا وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را بالای سر برد و دو چراغ سفید و یک قرمز از داوران دریافت کرد. حرکت جوادی توسط هیات ژوری بازبینی شد و در نهایت این حرکت را او نپذیرفتند. 

جوادی از انجام حرکت دوم و سوم هم انصراف داد. به این ترتیب نتوانست رکورد مجموع ثبت کند.

جوادی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان رکورد ۳۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و قهرمان شد و توانست در رنکینگ المپیک جزو ۱۰ نفر اول قرار بگیرد از این رو در جام جهانی تایلند هم خیالش راحت بود که سهمیه را دارد و سنگین کار نکرد.  

با این توجه به اینکه جوادی با همان رکورد ۳۸۴ کیلوگرم جزو ۱۰ نفر قرار دارد، سهمیه المپیک او قطعی شد و مسافر پاریس خواهد بود. 

حضور تمام وزنه‌برداران در جام جهانی تایلند الزامی است و پس از این مسابقات، ۱۰ نفر اول رنکینگ هر وزن المپیکی صاحب سهمیه می‌شوند.

رکورد یک‌ضرب جهان دو بار شکست

لوپز کلمبیایی در حرکت دوم یک‌ضرب، پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم قرار گرفت تا به شکستن رکورد جهان حمله کند اما ناموفق بود. رکورد یک‌ضرب جهان با ۱۸۰ کیلوگرم در اختیار داین لی از چین است.

کارلوس ناساز از بلغارستان نیز پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم قرار گرفت تا شانس خود را برای شکستن رکورد جهان امتحان کند که موفق بود و توانست رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

لوپز کلمبیایی نیز در آخرین رکورد یک‌ضرب توانست وزنه ۱۸۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد. او مجدد رکورد یک‌ضرب جهان را شکست و به نام خود ثبت کرد.  

تلاش‌های ناموفق برای شکستن رکورد دوضرب و مجموع جهان 

کارلوس ناسار  از بلغارستان دو مرتبه پشت وزنه ۲۲۴ کیلوگرم قرار گرفت تا رکورد دوضرب  و مجموع جهان را بشکند اما در هر دو تلاش خود ناموفق بود.

تیان تائو از چین هم دو بار پشت وزنه ۲۲۶ کیلوگرم قرار گرفت و او هم موفق به مهار این وزنه ها نشد و به این ترتیب رکورد دوضرب  و مجموع جهان دست نخورده باقی ماند. 

رکورد دوضرب با ۲۲۳ کیلوگرم همچنان در اختیار کارلوس ناسار از بلغارستان و رکورد مجموع با ۳۹۶ کیلوگرم در اختیار داین لی از چین است. 

مدال‌آوران دسته ۸۹ کیلوگرم

۱- کارلوس ناسار از بلغارستان با رکورد ۱۸۱ یک‌ضرب، ۲۱۵ و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم (۲ طلا دوضرب و مجموع و نقره یک‌ضرب)

۲- لوپز از کلمبیا با رکورد ۱۸۲ یک‌ضرب، ۲۱۰ و مجموع ۳۹۲ کیلوگرم (۲ نقره دوضرب و مجموع و طلا یک‌ضرب)

۳- داین لی از چین با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، ۲۱۰ و مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (۲ برنز یک‌ضرب و مجموع)

۴- آنتونی پیزولاتو از ایتالیا با رکورد ۱۷۰ یک‌ضرب، ۲۱۰ و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم (برنز دوضرب)


برچسب ها: وزنه برداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار