فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۸۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
آقای وزیر! یک روز دیدید در بسکتبال چه خبر است؟
با کارشناسان مستقل صحبت کنید،نه حقوق‌بگیر فدراسیون !
با کارشناسان مستقل صحبت کنید،نه حقوق‌بگیر فدراسیون !

*افشین رضاپور(کارشناس و مربی بسکتبال)

وزیر ورزش و جوانان موقع فینال لیگ برتر بسکتبال در سالن گرگان حاضر بود. او در پایان مسابقه، جام قهرمانی را به تیم برنده اهداء کرد اما این بخش کوچکی از اتفاقات بزرگتری بود که در فینال و بسکتبال رخ داد و در حال رخ دادن است.کیومرث هاشمی که تاکنون سعی کرده در همه‌ فینال‌های فدراسیون‌های ورزشی شرکت کند، وقتی از روی صندلی کنار زمین بلند شد تا جام قهرمانی را بدهد روی زمینی راه می‌رفت که چند دقیقه قبل‌تر، با پرتاب بطری آب و اشیاء توسط تماشاگران معترض به نتیجه‌ تیم خودی پر شده بود. او هجوم تماشاگران به داخل زمین را هم دید و این را هم شاهد بود که نیروی انتظامی تماشاگران را بیرون کرد تا وزیر ورزش در خلوت ناخواسته رو به سکوهای خالی از تماشاگر، جام و جوایز را اهدا کند.

اما باز هم این همه‌ ماجرا نیست. بی‌نظمی و بدقوارگی مراسم پایانی «مشت نمونه خروار» است آقای وزیر.بسکتبال از زمان آمدن رئیس جدیدفدراسیون با کمک معاونت سابق ورزش قهرمانی وزارت ورزش، روز خوش نداشته است.

نگویید از بالغ بر ۲۵ ناکامی در رویدادهای آسیایی و بین‌المللی ظرف ۱۸ ماه، بی‌اطلاعید.

نگویید از انتخاب‌ها و انتصابات رئیس جوان بی‌خبرید که چگونه جایگاه‌های افراد در این ورزش را بهم ریخت و روز به روز جایگاهها کوچک و کوچک‌تر شدند.

آقای وزیر! زمین اختصاصی کمپ بسکتبال بخاطر سوءمدیریت از دست رفت و فدراسیون کشتی صاحبش شد! فدراسیون بسکتبال اسپانسر ندارد چشمش به کمک و بودجه دولتی است تا از طریق وزارت و کمیته ملی المپیک یا مجلس تأمین شود.

وضعیت اسف‌بار لیگ‌ها اعم از لیگ ملی، حرفه‌ای و لیگ برتر را اگر مایلید از کارشناسان مستقل بپرسید نه حقوق‌بگیران فدراسیون. از کمیته انضباطی آمار تخلفات و جرائم امسال را بخواهید تا از میزان بداخلاقی‌ها در لیگ‌ها خبردار شوید.

آقای وزیر! از لیگ‌های پایین‌تر چه می‌دانید؟

جوایز تیم‌ها داده نشد. کیفیت نازل برگزاری رقابت‌ها، سالن‌ها، داوری‌ها و... در گزارش بازی‌های شهرهای متعدد بارها و بارها تکرار شده است.

با وجود پرداخت ورودی تیم‌ها در هر لیگ، اما حداقل امکانات برای‌شان فراهم نمی‌شود.

پوشش رسانه‌ای به نسبت گذشته فاجعه‌بار است. جایی که بسکتبال باید به صورت ویژه‌تر دیده شود تا حامیان مالی را بسوی خود ترغیب کند.

افزایش هزینه‌های کلاس‌های مربیگری با عناوین مختلف از جمله دوره‌های بازآموزی اجباری و برگزاری سیل‌آسای دوره‌های ارتقاء که قاعدتاً باید طبق اصولی برگزار شود، اما طبق گزارش‌ها، فدراسیون توسط هیئت‌ها برای دریافت حق عضویت از افراد به لحاظ سنی غیرمجاز در این کلاس‌ها پول می‌گیرد.

آقای وزیر! می‌دانید که سه ماه از سال گذشت اما فدراسیون هنوز برای تیم ملی، سرمربی تعیین نکرده است. تیم ملی برنامه‌ای ندارد. عملکرد فدراسیون بسکتبال در این زمینه نیز شتابزده، بی‌قاعده و غیرمستدل بوده چرا که ظرف کمتر از ۲۴ ماه تاکنون تیم ملی دو بار سرمربی و کادرهای خود را تغییر داده است. بالغ بر ۴۰ نفر در کمیته‌های فدراسیون و کادرهای فنی تیم‌های ملی تغییر کرده‌اند. وضعیتی بی‌ثبات و کاملاً نگران‌کننده.

آقای کیومرث هاشمی. موارد زیادند که حتماً می‌دانید و نیاز به یادآوری نیست چون در غیر این صورت، یعنی چنانچه در جریان این همه بی‌نظمی‌ها و بی‌برنامگی‌ها در بسکتبال نباشید باید بیشتر از ضعف و ناکارآمدی فدراسیون بسکتبال، به انجام مسئولیت‌های مدیران بالادستی یا افرادی که نقش مشاورتان را دارند و باید این تلخکامی‌های بی‌سابقه‌ یک ورزش در تمام سطوح را به شما منتقل کنند، شک کرد.

حال و روز همه‌مان در بسکتبال همان است که شما دقایقی در سالن گرگان شاهدش بودید. موجی از بی‌نظمی و بدقوارگی که موج‌های بعدی بلند و بلندتر می‌شود و بسکتبال را به سمت سرگردانی و سردرگمی‌های بیشتر می‌فرستد.

این چند مورد را صرفاً جهت یادآوری نوشتیم. باقی و رسیدگی هر چه زودتر به موجی از بی‌تفاوتی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها که کل جامعه بسکتبال را با تصمیمات شتابزده، غیر اصولی و غیرمسئولانه در بسکتبال گرفته و تاوان و تبعات سنگین‌تری در راه است، با خودتان.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار