فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۸۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
نایب رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درخصوص الزامات تجهیز ورزشگاه آزادی ارائه کرد.
کیهان ورزشی-

مهدی محمدنبی درمورد وضعیت استادیوم آزادی و نگرانی بابت میزبانی تیم ملی، اظهار داشت: از مسئولین شرکت تجهیز تشکر می‌کنم که با فدراسیون فوتبال بسیار همراه هستند. بالغ بر 1200 میلیارد تومان با پیگیری‌های وزیر ورزش به شرکت تجهیز بابت امور عمرانی ورزشگاه آزادی، اختصاص داده شد.  2 شیفت کار می‌کند.
وی افزود: امروز جلسه‌ای با مسئولین شرکت تجهیز داشتیم. بخشی از مقررات جدیدی که در کارگاه آموزشی مالزی توضیح داده شد، مربوط به استادیوم محل برگزاری است. این مقررات نسبت به گذشته بسیار تغییکرده و بروز شده است. این بروز شدن نیازمند این بود که جلساتی را با شرکت تجهیز داشته باشیم.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسئول ورزشگاه آزادی هم حضور داشت و جلسه 2 ساعت طول کشید. فردا هم ساعت 11 صبح از استادیوم آزادی بازدید میدانی خواهیم داشت. این استادیوم چلش‌هایی برای میزبانی دارد. ماده 23 آیین نامه ورزشگاه که AFC ابلاغ کرده در خصوص رسانه‌هاست.
نبی ادامه داد: صندلی‌ها، خبرنگاران و دسترسی آن‌ها به تکنولوژی مورد توجه ویژه قرار دارد. طرح تفصیلی که توضیح داده شد، به ابتیای تعداد صندلی‌ها، جایگاه VVIP و VIP و بخشی که باید در اختیار حامی AFC‌ در روز مسابقه قرار بگیرد، کمک می‌کند. آیین نامه‌های دیگری هم وجود دارد. در گذشته اینطور بود که 48 ساعت قبل نمایندگان AFC می‌آمدند، استادیوم را می‌دیدند و موضوعات را پیگیری می‌کردند. در آیین نامه جدید یک هفته قبل برای بازرسی و بررسی میدانی می‌آیند که تععدادشان هم خداراشکر زیاد است!
وی افزود: بخش بعدی درمورد حامیان مالی AFC است. تعداد جایگاه‌ها و تعداد صندلی‌هایی که اختصاص خواهد داشد فکر می‌کنم فقط 130 عدد در VIP است. خوشبختانه در طرح تفصیی جدید تعداد صندلی‌ها در جایگاه‌های ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: می‌توانیم به راحتی این بخش را پوشش بدهیم و مشکلی نداریم. تسهیلاتی که باید برای تیم مهمان فراهم کنیم هم توضیح داده شده است. امکانات بسیارِ دیگری باید مهیا شود. بخشی مربوط به تکنولوژی است. سرعت بارگذاری و دانلود سیستم وایفای مورد توجه است. برای کارهای VOR که همان اتاق VAR است، سیستم برق و کابل کشی و موضوعاتی از این دست را باید فراهم کنیم. کابل فیبرنوری که در محوطه وجود دارد باید سازماندهی شود. استادیوم آزادی باید این موضوع را به صورت تخصصی در نظر بگیرد.
وی افزود: به هیچ وجه نباید در روز مسابقه قطعی برق داشته باشیم. 2 پست برق در نظر گرفته شده که طور مجزا فقط برای استادیوم صدهزارنفری و احیانا ورزشگاه 12 هزار نفری هستند و کمک می‌کنند به هیچ وجه قطعی برق نداشته باشیم. الزماتی مربوط به VAR وجود دارد. خطوط دروازه هم باید از دوربین‌ها بهره‌مند شوند. هر دروازه باید حداقل به 2 دوربین تجهیز شود که خط دروازه را پوشش بدهد.
نبی گفت: بحث بعدی مربوط به اسکوربرد است. خوشبختانه 2 اسکوربرد برای استادیوم آزادی پیش بینی شده که از بروزترین اسکوربردهایی هستند که فعلا در داخل کشور داریم. استادیوم آزادی این‌ها را خریده است. در اسکوربرد نوشته‌هایی درج می‌شوند. مانند توضیح برای تصمیم داور VAR که باید حتما نمایش داده شود که این بخش را باید تنظیم کنیم. سیستم صوتی ورزشگاه هم بروز خواهد شد.
وی افزود: اگر به هردلیلی استادیوم محل میزبانی ما تا زمانیکه بازرسین AFC‌ به ایران وارد می‌شوند یعنی اوایل شهریور بروز نشود، مخاطراتی مانند جریمه نقدی به مبلغ 250 هزار دلار، سلب میزبانی و کسر امتیاز وجود دارد. مثل دوره قبل در بازی کره شمالی و ژاپن که از کره شمالی کسر امتیاز شد. این برای تمامی فدراسیون‌هایی که در دور سوم مسابقات انتخابی جام جهانی هستند، وجود دارد. تمام این موضوعات و موضوعاتی دیگر در جلسه امروز مطرح شد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه انتظاری از رئیس جمهور جدید دارد، عنوان کرد: به رئیس جمهور منتخب و محبوب مردم کشورمان عرض تبریک دارم. در ورزش کشور طی یکسال اخیر چالش‌های مختلفی را شاهد بودیم. خوشبختانه حضور کیومرث هاشمی که از بدنه ورزش کشور است کار را پیش برد. در کمتر از یکسال فضای تعاملی با فدراسیون‌ها ایجاد شد.
وی افزود: فدراسیون‌هایی که سرپرست داشتند عاقبت بخیر شدند و رئیسشان معرفی شد. افزایش بودجه رئیس 52 فدراسیون بود که این بخش را هم به خوبی مدیریت کرد. خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد فوتبال کشورمان ضربه می‌خورد. بخش دیگر اختصصا بودجه 1200 میلیاردی بود که به استادیوم آزادی اختصاص داده شده. حدود 120 میلیارد تومان هم با پیگیری‌های هاشمی برای خرید VAR‌ فراهم شد. چالش‌های دیگری مانند کاروان المپیک پیش روست که از برایشان آرزوی موفقیت داریم. در این مسیر ورزشکاران و فدراسیون‌ها مطالبات ویژه‌ای از رئیس جمهور منتخب خواهند داشت.
نبی ادامه داد: در بحث  اجتماعی، سیاسی و امنیتی، ورزش می‌تواند محل پراتکایی برای رئیس جمهور باشد. امیدواریم سیاست گذاری هاشمی به خوبی جلو برود تا کمترین چالش را در ورزش کشور داشته باشیم. اگرچه رئیس جمهور هم فوتبالیست است و خوب فوتبال بازی می‌کند. ورزشکار قابلی است و اما علاقه‌مندی او به تنهایی کاری را پیش نمی‌برد. امیدواریم با مطالبات ویژه‌ای که جامعه ورزش از او دارند، توام شود. ان‌شاالله فدراسیون‌ها در این مسیر به عملیاتی شدن سیاست‌گذاری ورزش کمک کنند.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد زمان شروع مسابقات لیگ برتر و چالش‌های آماده سازی تیم ملی، اظهار داشت: هیچ گروهی در این رده از مسابقات (انتخابی جام جهانی) آسان نیست. مسابقات سختی را پیش رو داریم. با توجه به هماهنگی امیرقلعه‌نویی با من و سازمان لیگ، تقویم را باید طوری برنامه ریزی کنیم که در فیفا دی آسیبی به تیم ملی نرسد و این تیم کارش را به راحتی انجام بدهد.
وی افزود: دوم مرداد قرعه کشی مسابقات لیگ برتر کشور است. 17 مرداد جشن برترین‌های لیگ برتر را داریم و 25 مرداد هم شروع مسابقات است. بعد از چند هفته برگزاری مسابقات لیگ برتر باید به مسابقات تیم ملی برویم. قلعه نویی جوانگرایی کرده و این جوان‌ها باید میدان ببینند. ان‌شاالله با فضایی که قلعه نوییبه آن‌ها خواهد داد بتوانیم کار را دنبال کنیم. برای آینده محرک و مولد اصلی ما، باشگاه‌ها هستند. چه در سطح آکادمی، تولید بازیکن، کشف استعداد و... در آینده باید از بازیکنان جوان استفاده کنیم تا تیم ملی احیا شود. نیاز به زمان دارد و امیدواریم این زمان به خوبی در اختیار قلعه نویی قرار بگیرد.
#
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار