PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - September 06 2024
کد خبر: ۸۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
مهاجم تیم ملی ایران بعد از بازی با قرقیزستان گفت: نسبت به شرایط چمن و آب و هوایی و مدت طولانی که دور هم جمع شدیم، بازی سختی بود.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، به مصاف قرقیزستان رفت و با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید.

مهدی طارمی پس از بازی گفت: همان‌طور که فکر می‌کردیم بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم که آنها قرار است از عقب دفاع کنند و به ضد حمله‌ها دل بسته بودند. نسبت به شرایط چمن و آب و هوایی و مدت طولانی که دور هم جمع شدیم، بازی سختی بود. خداراشکر که توانستیم بازی را ببریم. به آینده نگاه خواهیم کرد.

طارمی پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران در فولادشهر، این بازی را «تقریبا خوب» ارزیابی و اظهار کرد: نسبت به شرایطی که داشتیم، عملکرد نسبتا خوبی داشتیم. البته باید بگویم که بازی اول همیشه شرایط سخت است. نتایج قطر به عنوان قهرمان دو دوره جام ملت‌ها که باخت و مساوی کره و شکست استرالیا هم حاکی از همین موضوع است.

وی با گلایه از شرایط تیم ملی افزود: نمی‌خواهیم خودمان را با کسی مقایسه کنیم ولی در باشگاه‌های فوتبال ایران چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنید؟ زمین دارید؟ چه چیزی به بازیکنان داده‌اید که از آنها پیشرفت می‌خواهید؟

این بازیکن ملی‌پوش، فوتبال ایران را «فقط حاشیه» خواند و گفت: زمین افتضاح است اما می‌گویند خوب است، این زمین با دوران بازی امیرخان یکی است و حتی بدتر هم شده است. در این چند دوره که به جام جهانی رفتیم، به یک بازی بوده است؟ حالا یک بر صفر بردیم، یعنی بدترین تیم هستیم؟ شرایط زمین مشخص بود، چند زمین خوب داریم؟ نداریم! از تیم ملی چه می‌خواهید؟ کسی در تلویزیون می‌گوید با یک دست و پا به جام جهانی می‌رویم؛ شما با دو دست و دو پا نبردید! چهار دوره پیاپی تیم ملی به جام جهانی رفته ولی شما در ۲۰۰ سال قبل از آن چهار بار نرفتید.

طارمی تاکید کرد: این حرف‌ها کلمات سنگینی است. نمی‌توانیم به یکدیگر فحاشی کنیم. افرادی دیگر کشور را به اینجا رساندند، وضعیت اقتصادی برای همه خراب است و باید شرایط بهتر شود. فشار روی مردم است و طبیعی است که یک جا خالی کنند. ما هم جدا از مردم نیستیم و کشور را دوست داریم. دوست داریم در همه رشته‌ها موفقیت باشد، نباید ما فحش وضعیت کشور را بخوریم و به ما ربطی ندارد. طبیعی است که مردم این عقده‌ها و فشار را یک جا خالی کنند ولی نه در این حد! بازی اول را بردیم و ۳ امتیاز کسب کردیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران همچنین عنوان کرد: مردم از ما فیلم می‌گرفتند و ما از مردم فیلم می‌گرفتیم، هیجان زده شدیم و از مردم اصفهان تشکر کردیم. آخر بازی از هواداران تشکر کردیم، برخی چیزها، شاید هدایت شده بود که نباید باشد! نباید بطری به زمین پرتاب شود، برخی چیزها را باید رعایت کرد. از مردم اصفهان تشکر می‌کنیم که در این چند روز زحمت کشیدند.

طارمی در پایان یادآور شد: اگر چمن خوب نباشد، نمی‌شود خوب فوتبال بازی کرد. روی زمین می‌خواهیم بازی کنیم و چمن باید خوب باشد. بازی خوب باید روی زمین خوب باشد. اگر زمین خوب نباشد، تیم‌های اروپایی نیز نمی‌توانند خوب بازی کنند، مردم باید از فوتبال لذت ببرند، امکانات باید فراهم باشد، اگر زمین خوب باشد، گل‌های بیشتری می‌زنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار