رحلت حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)  و شهادت امام رضا (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - September 06 2024
کد خبر: ۸۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در ایجاد موقعیت خوب بودیم و به تیرک دروازه هم زدیم اما بابت نیمه دوم باید معذرت خواهی بکنم.
کیهان ورزشی-

امیر قلعه نویی بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی در نشست خبری اظهار داشت: نیمه دوم بخصوص در گردش توپ و ایجاد موقعیت خوب بودیم و به تیرک دروازه هم زدیم اما بابت نیمه دوم باید معذرت خواهی بکنم.
وی افزود: باید بهتر بازی می کردیم طبیعی است بازی های اول همیشه اینجوری است. استرالیا مقابل بحرین در کشورش باخت، کره جنوبی با فلسطین جنگ زده در سئول مساوی کرد اما ما با اینکه شرایط خاص داشتیم و یکسری بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند، جابه جایی زمین داشتیم، با همه این ها یک بر صفر بردیم و کلین شیت کردیم معذرت خواهی می کنم، تماشاگران ناراضی بودند، نمی دانم اگر جای استرالیا و کره بودیم نمی دانم شرایط چگونه می شد. توقع من این است که تیم بهتر بازی کند و از موقعیت ها بهتر استفاده کنیم با اینکه چهار پنج بازیکن ما در شرایط خودشان نبودند، تیم ما چهار پنج موقعیت از دست داد. حزباوی یک اشتباه بچگانه کرد و بازیکن جوان تیم ملی است همان جوانی که می گویند. از بیرانود بخاطر روز خوبش باید تشکر کنم.

قلعه نویی در مورد حضور خانواده ها در ورزشگاه و تشویق تیم ملی گفت: من باید از مجموعه ذوب آهن، مدیریت کارخانه و باشگاه ذوب آهن تشکر کنم یک ماه ایثار کردند و 25 روز تلاش کردند. همه تعویض های ما روبه جلو بود و ایجاد موقعیت کردیم و به تیر زدیم و چند شوت زدیم. یک شوت بازیکن آنها زده حزباوی جوان است اشتباه کرده و مهاجم تک به تک شد و شوت او را بیرانوند مهار کرد. نیمه دوم می توانستیم بهتر باشیم اما شرایط زمین در حد ملی نبود. ذوب آهن تلاشش را کرد اما فوتبال زمین صاف و مخمل می خواهد که بازیکنان بزرگ توانایی هایشان را نشان بدهند. چمن باعث شد که کیفیت بازی پایین بیاید. فوتبال همین است، چرا ندارد، چرا رئال با اوردن امباپه خوب نتیجه نگرفته است. انجلوتی بزرگترین مربی دنیاست. یا قطر دو دوره قهرمان آسیا می شود و امشب در زمین خودش بازنده می شود.

وی افزود: فوتبال همین است چرا ندارد، اگر چرا داشت این همه جذابیت و هوادار نداشت! دو بعلاوه دو می شود، چهار، مثلا سیتی در لیگ انگلیس قهرمان شده و دور بعد هم باید قهرمان شود اما دیدید که به رئال باخت. بخشی اش بخاطر ارتفاع اصفهان بود، بخشی هم بازیکنان که در شرایط مسابقه نبودند و کیفیت لازم را نداشتند و بازی بعدی بهتر خواهیم شد. ازبکستان مقابل کره بازی می کند و پنالتی هم خراب می کند فوتبال همین است . اگر قلی زاده گل دوم را در نیمه اول می زد و 2 بر صفر داخل رختکن می رفتیم شرایط فرق می کرد. طبیعی است وقتی یک بر صفر باشید مقابل هر تیمی فشار می آوردد قبول دارم سه چهار بازیکن ما هم در شرایط خودشان نبودند، تعویض های ما هجومی بودند و در شرایطی که از آنها انتظار داشتیم نبودند.

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اگر تاکید شما بر راه اندازی لیگ نبود با توجه به شرایط وخیمی که فوتبال دارد چه اتفاقی رخ می داد، گفت: بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. مسابقه دیکته ای است که می نویسید و اگر دیکته ننویسید غلط ندارید. می دانستم اگر بازیکن در شرایط مسابقه نبودند مشکلات زیادی خواهیم داشت باز از بازیکنان تشکر می کنم که با همه وجودشان بازی می کنند. این همبستگی و همیت خیلی ها را ناراحت کرده است. از این ناراحتند که شاید این تیم ملی به قول امیر حسین صادقی چنین تیم ملی ندیده که این همه با هم رفیق هستند شاید ایرادش من قلعه نویی هستم. من هم قبول دارم خوشحالم اما از مردم معذرت خواهی می کنم چون هم یک بر صفر بردیم و هم کلین شیت کردیم و این دستاوردهایی بوده که به دست نیاوردیم! بالاخره فوتبال همین است. دیدید برخی جوانان به غیر حزباوی و یوسفی روز خوبی داشتند شاید کنعانی هم بود این اشتباه را مرتکب می شد. بازی به بازی بهتر خواهیم شد. روند خوبی داریم تمرینات خوب و منظم هستیم و امیدوارم روز به روز بهتر باشیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه تیم ملی تهاجمی بازی نکرد، گفت: بازی تهاجمی به چه چیزی است؟ چند کرنر زدیم و چند کاشته زدیم تک به تک مگر نداشتیم مگر قلی زاده از چند قدمی بالا نزد توپ را ؟ سوال تان فنی نبود وقتی یک تیم این همه ایجاد موقعیت می کند و بازی ترکیبی انجام می دهد چقدر بازی ترکیبی وینگرها با دفاع راست مان انجام دادند این ها هیچ کدام نبود؟ 

برچسب ها: امیر قلعه نویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار